![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Wees eens niet zo nationalistisch ('Belgisch geld in Belgische handen'). |
Citaat:
Hij koopt trouwens geen kapitaal uit. Hij verkoopt een onderneming. |
Citaat:
|
Welke garantie is er dat die man zijn geld ook effectief in België zal investeren? Geen
Terwijl als je belastingen int en dat geld op die manier herverdeeld je bijna haarfijn kan bepalen dat dat geld ook effectief in België blijft. Toch ook iets om rekening mee te houden. Ik denk aan de financiering van banken tijdens de crisis van 2008. Die hielden dat geld bij in plaats van het te investeren. Die begonnen daarmee te speculeren in plaats van het in de economie te brengen. Een gezin zou dat geld hebben doen 'rollen'. enfin. Van mij mag men een neoliberaal beleid proberen. Mijn vrees is vooral een grotere kloof arm rijk en de daarmee gepaard gaande uitholling van de democratie. En of de kleine ondernemer zo veel beter af zal zijn? Ik betwijfel het. Die wordt juist meer en meer verdrongen door corporaties. Een lokale ondernemer steunen is geen probleem. Maar er zitten hier buitenlandse corporaties die massa's winsten maken maar via financiële constructies hun winst naar het buitenland verschepen en hier geen cent belasting betalen. Die dulden we omwille van de 'werkgelegenheid' enkel. Waarom die ruimte niet proberen op te vullen met lokale ondernemers. België is een pest voor een beginnend ondernemer. Of dat zal verbeteren. Ik betwijfel het. Er komen steeds wetgevingen bij die het de kleintjes moeilijker maken ten voordele van de corporaties. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij investeringen gaat het om inkomsten op lange termijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het verkopen van bedrijven aan het buitenland vind ik toch strategisch gezien een domme zet in het belang van Vlaanderen.
De beslissingsmacht weggeven aan buitenlandse investeringsgroepen is dom. Zeer dom! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of het binnen Europa veel verschil maakt weet ik zo. Minder en minder. Maar tussen de VS en Europa maakt het wel een verschil als we dat geld kunnen in Europa herinvesteren in plaats van over de plas te sturen. In Latijns Amerika maakt het een enorm verschil heb ik gemerkt indien men ervoor kan zorgen dat buitenlandse corporaties hun winst in de VS en Europa uitbetalen als dividenden of herinvesteren in de plaatselijke economie. De overheid dient hier soms een zetje in de juiste richting te geven. Een plaatselijke ondernemer zal sowieso eerder de reflex hebben te investeren in wat hij kent. Enfin. Er zijn vele voordelen de macht niet te ver van huist e laten liggen. Maar u antwoordde niet op mijn vraag eigenlijk. |
Inbev is een mooi voorbeeldje waarom dat dat dom is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be