![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=circe;7646337]
Citaat:
|
Citaat:
Halogeenlampen blijven helder door de halogeencyclus in de lamp. Voor de goede werking van die cyclus moet de lamp warm genoeg zijn. Als de lamp niet warm genoeg is loopt de cyclus niet en wordt de lamp zwart. |
Citaat:
Zijn de elektrodes te koud bij het ontsteken dan slijten de elektrodes bovenmatig. Het is een kwestie van degelijke spaarlampen te kopen en dat zijn niet de goedkoopste. |
Citaat:
|
LED en daarna OLED
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De gloeidraad verbrandt en wordt telkens opnieuw hersteld. Hiervoor moet de lamp op minimum 80% van haar capaciteit branden. Laat je de lamp langdurig onder die capaciteit branden, dan zal ze veel sneller verslijten. |
Citaat:
Een LED lamp heeft geen hinder van veel aan en uit zetten. Daarom werd de LED lamp in eerste instantie enkel gebruikt als controlelampjes (lange levensduur, laag verbruik, voortdurend in- en uit schakelbaar). |
Citaat:
Vooral in productiehallen zijn ze, door hun lange levensduur; enorm kostenbesparend. Bijkomend voordeel van een LED lamp is, dat ze niet inboeten op hun lichtsterkte, dit in tegenstelling met een klassieke TL buis. Op de werkvloer wordt op regelmatige basis de lichtsterkte gemeten, TL buizen moeten zeer dikwijls vervangen worden terwijl ze (nog) niet stuk zijn. Bij LED heb je dat probleem niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Liefst dimbaar (en eventueel met kleiner extra leeslicht) Iemand een idee ? Voorlopig heb ik nog deze halogeenstaaf 400 W-slokop daarvoor nodig: Citaat:
Deze *50W-Led heeft maar 5040 Lumen: http://www.setpoint.de/sortiment/leu...er-210851.html |
Citaat:
totaal 112 Watt maar geeft ook maar 7300 lumen... en dat voor € 1600 (slik): Citaat:
|
Tiens, zo stil hier. ;-)
Ik heb natuurlijk ook Leds (gangverlichting) en nog goede spaarlampen thuis naast ook diverse TL-lampen en enkele halogeen en een paar (antieke/design) gloeilampen. Maar zoals mijn post hierboven kunnen de -dure- Leds niet iedereen tevreden stellen, op industrieel gebied interesseert me niet zo, maar daar bestaan zulke zware LED-stralers wel, ook bij buitenverlichting. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet ideaal voor werkplaaatsverlichting, laat staan woonruimte. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be