Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Wever dreigt ermee te stoppen, maar .. wie overspeelde zijn hand ? CD&V en VLD ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216731)

Peche 1 april 2015 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7597071)
De ware aard van het beestje komt boven. Ik had het toch juist ingeschat. :-D

Mijn hart zit bij de PVDA. Niet voor wat ze zeggen maar DOEN. Zij hebben instanties onder het volk ten allen tijde beschikbaar. Hun artsen zijn onderdeel van de ziel in ons land.
Ik mis dat bij rechts zulke initiatieven.

marie daenen 1 april 2015 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7597062)
quote : Enfin ik weet niet wat miljoenen op een rekening van iemand doen, maar ik ben dan toch liever arm op mijn sterfbed dan zo rijk als de koning met tig doden op mijn geweten. unquote

:? is dit dan geen hypocriet gelul ? Het zijn wel jouw woorden hee...

Waarom verander je je naam niet in pandadwerg want je komt maar heel kleinzielig over en als je dat zelf niet inziet...

Athelas 1 april 2015 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7597016)
Zijn het berbers alleen dan die radicaliseren Athelas?
En radicaliseren zij door ons migratiebeleid? Zomaar ineens? BOEF van de ene op de andere moment? En de oorlog in Syrië en de Arabische lente hadden er niets mee te zien?
Neen het Belgische immigratiebeleid van de vorige regering is de schuld.....

Berbers werden aangehaald als voorbeeld. Waar wordt er gezegd dat enkel Berbers een probleem vormen?

U vindt dat migratie in België positief is? Dat er geen groepvorming is op verscheidenen plaatsen en dat er geen gesloten gemeenschappen zijn? Geen groepen mensen die zichzelf absoluut geen Belg vinden na x generaties in België? Ik kan je er wel een aantal tonen in Brussel hoor. Je mag eens meekomen. Voor die mensen is migratie mislukt en dat mag aangekaart worden. We hebben daar gefaald. Die mensen voelen zich buitengesloten en idd lopen niet zo hoog op met de regering en vinden hun toestand uitzichtloos. Dat helpt niet tegen radicalisering. Is dat de enige oorzaak? Waarschijnlijk niet maar ander migratiebeleid had het mss wel kunnen voorkomen.

Citaat:

Dat is toch meer dan racisme????
Zeggen dat een Nigeriaan gemiddeld sneller loopt dan een Belg, is racisme puur volgens de letter. Het probleem met al die SJW is dat ze woorden gebruiken, negatieve bijklank geven, zeggen dat die strafbaar zijn en dan terug gebruiken voor hun eigen profijt. Mensen als Abou Jahjah zijn de dooddoeners voor hun zaak. Ze drijven alles in het belachelijke. Is dit racisme? Ja, maar zeggen 'als blanke man kan ik...' van Beke is dat eveneens. Die van Termont, Van Bellingen en Tobback zijn dat dan ook. 3/4 van de verontwaardigde twitteraars maken dezelfde fout: ze stigmatiseren blanke mensen zonder moeite terwijl ze dezelfde uitspraken over Berbers of andere veroordelen als zijnde de grootst mogelijke zonde op deze planeet.

Is dit soort racisme strafbaar? Neen. Zelfs het CGKR snapt dit.

Citaat:

Dat is gewoon volledig naast de kwestie lullen en heeft HEEL BELGIË getoond dat Dewever niet capable tot relativeren is en dringend uit zijn ambt gestampt dient te worden.

Maggie for premier!
Lol. Veel stereotyper kan niet.

hamac 1 april 2015 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7597114)
Moest het mij betreffen zou ik aan mijn advocaat nu al laten onderzoeken of na vrijspraak er een klacht kan volgen tegen de 2 'burgers' die samen met die VZW's klacht indienden tegen hem. Met name : tergend en roekeloos geding.
Gezien die twee expliciet zijn ontslag eisen lijkt het me alvast niet moeilijk om het intentionele te bewijzen van het veroorzaken van economische schade in de zin van het burgerlijk recht.

Daar zou hij weinig mee binnenhalen.
De politici op hun plaats zetten die mee op de huilkar zijn gesprongen daarentegen...

Peche 1 april 2015 09:55

Ikke stereotype??? Wie is er nu aan het zweven? Lol
Bon ik vond de reactie misplaats en heb hem het horen zeggen. BERBERS in het voornaam.
Dat is een bom droppen en BDW wist goed waar hij aan toe was toen hij dat zei. Nu is er een nashock en lullen we erover en zijn we weer ff afgeleid.

non-conformist 1 april 2015 09:57

Hoge bomen vangen veel wind...

Het Oosten 1 april 2015 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7596879)
Tsjeven en blauwsels overspeelden hun hand.
Denkt de Schoof.

Ze hebben mee gehuild met de wolven in het bos: het is racisme.

Als het racisme is, dan moet er een veroordeling komen.

Komt ze er niet, dan moeten ze hun woorden terug trekken. Al was het maar omwille van het principe dat je onschuldig bent tot je veroordeeld wordt.

Je merkt aan de taal van De Wever dat hij 'geraakt' is door de houding van de coalitiepartners.
Wel, hun rekening zal nog komen.
En De Wever is slim genoeg om die rekening via de kiezer te laten presenteren.

titel: De Wever: 'Als ik hiervoor word veroordeeld, stop ik ermee'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150401_01609362

Dat em dan maar stopt dienen huilebak. Altijd klagen, altijd zagen, nooit aanwezig in het parlement, pakken geld verdienen op kosten van de werkende burger én dan nog op de koop toe een caliméro in het formaat. Wat een pietluttig grienend ventje eigenlijk, dienen De Wever.

Spitting Image 1 april 2015 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7597117)
Mijn hart zit bij de PVDA. Niet voor wat ze zeggen maar DOEN. Zij hebben instanties onder het volk ten allen tijde beschikbaar. Hun artsen zijn onderdeel van de ziel in ons land.
Ik mis dat bij rechts zulke initiatieven.

Wat heeft PvdA al gedaan? mijn arts is geen PvdA en is evenzeer de ziel in mijn bestaan. Die pvda-artsenpraktijken zijn er omdat ze anders geen klanten zouden hebben. Gezondheidszorg voor politieke doeleinden misbruiken zegt trouwens alles.

Spitting Image 1 april 2015 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7597131)
Dat em dan maar stopt dienen huilebak. Altijd klagen, altijd zagen, nooit aanwezig in het parlement, pakken geld verdienen op kosten van de werkende burger én dan nog op de koop toe een caliméro in het formaat. Wat een pietluttig grienend ventje eigenlijk, dienen De Wever.

Man, wat een onderbouwde reactie! Chapeau!

Pandareus 1 april 2015 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7597065)
Magistraten die snel werken? En zeker als het oordeel al van op voorhand gekend is maar door de linkse pers liever verzwegen wordt?
Wie kent Van Cau nog? Hoe lang geleden is hij moeten aftreden wegens... en waar is de justitie? Juist ja, nergens te bespeuren...

Dat je eens te meer zit te kakelen over zaken waar je niets over weet kan echt geen verwondering meer teweeg brengen.

Concreet : hij is een week geleden door de raadkamer doorverwezen naar de correctionele rechtbank in een zaak van passieve corruptie met Sodexo. Twee dagen later tekende hij beroep aan wat uiteraard zijn recht is, de KIB moet zich nu uitspreken daarover.
Justitie doet dus wel degelijk zijn werk...

coro 1 april 2015 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7597082)
Ik denk dat het in discussie met Fox was dat daar dieper op ingegaan is.
Er bestaan bij mijn weten helemaal geen cijfers noch over criminaliteit noch over aandeel in gevangenispopulatie van berbers. Net daaruit vloeit de veralgemening voort. En zoals ik eerder zei : ongenuanceerde uitspraken zijn geen racisme (misdrijf) dus verwacht en hoop ik op seponering.

Wat jij lijkt te vergoelijken is dat de burgemeester van de grootste vlaamse stad op basis van niet bestaande cijfers veralgemenende conclusies mag trekken en daarover uitspraken doen die een hele bevolkingsgroep betreffen en hen een stempel op het hoofd plaatsen. Ik vind dat ongenuanceerd, ja.

Denk je nu echt dat BDW zomaar wat (onvoorbereid en/of ongestaafd met feiten cq cijfers) op onze nationale TV komt verkondigen??? Wees maar gerust dat hij alle mogelijke statistiekjes bij de hand heeft.

Verder heeft hij woord voor woord goed gewogen vooraleer ze over zijn lippen te hebben geschoven. Hij weet als geen andere wat de consequenties zouden kunnen geweest zijn.

Omdat u geen weet hebt over cijfers meent u dan ook te mogen stellen dat anderen (die ze wel hebben) aan het veralgemenen zijn?

Vervolgens gaat het niet over een hele bevolkingsgroep. Hij heeft niet gezegd dat ALLE berbers een stelletje criminelen zijn hé!

Wat mij stoort aan de discussie, is dat er kennelijk niet is geluisterd (een werkwoord) naar wat BDW heeft gezegd (woord voor woord) en dat men zeer selectief is geweest in de beoordeling.

Nogmaals een bewijs hoe een ronkende titel over een item plots een heel andere uitwerking krijgt! Droevig vind ik dat, zeer droevig.

Spitting Image 1 april 2015 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7597126)
Bon ik vond de reactie misplaats en heb hem het horen zeggen. BERBERS in het voornaam.
Dat is een bom droppen en BDW wist goed waar hij aan toe was toen hij dat zei. Nu is er een nashock en lullen we erover en zijn we weer ff afgeleid.

Een PvdA'er die fan is van de tegenpool, de ultraliberalen van o-VLD? Nuja, dat moet natuurlijk kunnen. :lol:

fox 1 april 2015 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7597126)

Waarom zou hij dat moeten weten. Toen Termont over de Roma zei dat ze onze waarden niet kenden en aan diefstal en prostitutie deden ging dat eigenlijk nog een stapje verder. Geen haan die er naar kraaide. Toen Tobback asielzoekers vergeleek met meeuwen op een stort ging dat ook nog een stapje verder. Geen haan die er naar kraaide.

Hoe moet Bart De wever dan vermoeden dat hij een klacht bij de VN aan zijn been gaat krijgen als hij stelt dat de Berbers een vrij gesloten gemeenschap is...Een beetje serieus blijven aub.

vlijmscherp 1 april 2015 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant (Bericht 7597017)
En zou de Kalief van Antwerpen hiermee nu voorkomen hebben dat de VB-overlopers hem straks massaal weer zouden dumpen in het stemhokje?

ik hoop dat ze er niet meer op stemmen. Die mensen hebben we echt niet nodig.

vlijmscherp 1 april 2015 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7597015)
Zwijgen is nu juist de beste optie. Of antwoorden: "het is goed dat De Wever zijn verantwoordelijkheid opneemt voor wat hij gezegd heeft, maar die klacht hoefde echt niet." kortom: de bal gewoon in het kamp van De Wever houden.

te laat. ze hadden initieel moeten zwijgen.

circe 1 april 2015 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coro (Bericht 7597018)
Hij heeft helemaal niet veralgemeend! Luister toch eens zeer aandachtig naar het volledige verhaal. Hij heeft gewoon de feiten benoemd (en de cijfers zijn wat ze zijn), maar kennelijk mag dat niet (meer) of je bent op slag een racist! Hopelijk bestaan er nog rechters die recht spreken.

Daar gaat het hem om.

Als men nooit of te nimmer nog een bevolkingsgroep mag duiden omdat men het enkel over individuen mag hebben, dan mag men evenmin iets over vlamingen zeggen.

"Vlamingen zijn racisten" wordt dan even strafbaar als "Berbers vormen een gesloten gemeenschap". "Walen zijn lui" is dan ook goed voor een veroordeling net zoals "vlamingen zijn harde werkers".

En ja, ik geloof dat Yussuf al eens heeft gezegd dat "hollanders zijn gierig" dus een strafbare uiting is.
Zullen we net als neger, eskimo, ook marokanen, vlamingen, walen, fransen, hollanders, nederlanders etc... dus �*lle meervouden van bevolkingsgroepen maar verbieden? Want men mag er toch niks over zeggen.

het is niet omdat "vlamingen" bekend staan als hard werkers dat er geen luiwammessen tussenzitten natuurlijk. Dus : discriminatie en racisme!

en binnenkort mogen we dan allemaal enkel nog zwijgen, knikken en in de goot lopen zoals het een goede dhimmie betaamt.

Trouwens: wat heeft Dyabke hiermee te maken? Is dat manneke niet gewoon een Libanees? Waarom gaat hij zich dan partij stellen als berber?

Pandareus 1 april 2015 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7597110)
Zigeuners zijn geen ras;
en mensen wegjagen met technische middelen die één van je organen (het gehoor) kunnen beschadigen is niet zus en niet zo;

maar is er klacht neergelegd door kif kaf ?

.

Dat was een crapuul streek van die burgemeester. Dat geen enkele van die organisaties een klacht neerlegde tegen hem is onbegrijpelijk.

circe 1 april 2015 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7597042)
Velen hebben hem al publiek veroordeeld. Waarom zou hij dan niet mogen reageren?
Velen hebben hun zegje gedaan, maar wie heeft gesteld dat BDW mogelijk een racistische uitspraak heeft gedaan?
Het was volgens hen een racistische uitspraak, maar we gaan straks kijken of het juridisch ook zo is. :roll:

Verder heb je gelijk, het is theater. Maar ik denk dat velen op het podium zijn gaan staan zonder het script te lezen. :-)

Vraag het aan Dewael. Die had het programma niet gezien, maar wist zo uit het vuistje dat het racistisch was.

Pandareus 1 april 2015 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7597116)
BTW, zou de huidige datum ermee te maken hebben om de bleiters eens goed bij de neus te nemen? :-)

Zijn sarcastische ondertoon laat me vermoeden...

Ik weet het niet. Maar dan zou hij wel de best geslaagde 1 april grap uitgehaald hebben van de laatste decennia.

ViveLaBelgique 1 april 2015 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7596913)
Dit artikel is -opnieuw- puur voor de galerij.
Het is ongezien dat een toppoliticus die het voorwerp is van een klacht hierover via de gazet gaat zitten voorafnames doen op wat er zal gebeuren mocht men hem veroordelen. Dat doet men niet. Punt.

Dat is helemaal niet ongezien. Vlaams Blok heeft heel haar kiescampagne omtrent "vrijheid van meningsuiting" aan de pers meegedeeld nadat ze aangeklaagd werden voor racisme.

Ook veel buitenlandse politici hebben in de pers gewag gemaakt van politieke intenties toen ze voorwerp waren van een aanklacht. Denk maar aan Berlusconi en DSK.

Citaat:

Laat het gerecht zijn werk doen zonder dergelijke slijmerige beïnvloedingspogingen. Alsof het een magistraat kan bommen wat de wever doet in geval van dit of dat...

Je tweede zin spreekt jou eerste tegen.

Citaat:

Want dat laatste was het volgens mij. Zijn communicatie was ongelukkig door de veralgemening. Dat is altijd problematisch. Je kunt niet 100% van een groep een stempel opdrukken. Nooit.
Maar is dat racisme ? Volgens mij totaal niet.
Ik kan niet geloven dat een magistraat hier tot een ander oordeel zou komen.

Wat stel jij voor, dat Bart De Wever een klacht indient tegen zijn aanklagers ? Daar zijn in de politiek al veel precedenten van. Hoe zit het eigenlijk met de andere processen die N-VA & N-VA mandatarissen hebben aangespannen en andere processen die tegen hen lopen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be