Scherven A. Mok |
29 mei 2015 11:11 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
(Bericht 7674025)
Daar kan maar één conclusie uit getrokken worden, als jij de waarheid zou spreken, en dat is dat de reglementering kaduuk of ouderwets in mekaar zit.
Maar ik denk eer dat jij hier uit je nek kletst.
.
|
U bewijst hier slechts wederom dat u nooit in uw leven hebt gewerkt. In de private bedrijven wordt helemaal anders gewerkt wanneer er een isokeuring plaats vindt dan gewoon doordeweeks. Er wordt plaats gemaakt in de magazijnen zodat de nooduitgangen vrij zijn, er worden leveringen vervroegd of verlaat, er wordt gekuist waar er nooit wordt gekuist, de zwarte boeken worden verstopt, de veiligheidskappen worden terug gezet, de snelheid van machines wordt aangepast, ... . Personeel doet overuren om de boel een dag volgens de kwaliteits- en veiligheidsregels te kunnen laten draaien. Bij de overheid wordt voortdurend geschipperd met de regels om de boel vooruit te helpen. De overheid is de actor die het meest van allemaal overheidsregels naast zich laat liggen. Papier is gewillig en anders schrijft ze andere regels speciaal voor zichzelf. Er zijn slechts enkele sectoren waarvan ik denk dat ze volgens de regels werken. Ik heb ooit een paar weken (voor vast had ik niet de juiste connecties heu capaciteiten) in de pharma en de wapenindustrie gewerkt en daar was dat zo. Werken kon je dat daar eigenlijk ook niet noemen. Veel verdienen en zeer weinig doen. En ik vermoed dat het in de chemie ook zo zal zijn. Elders kan ik een boek schrijven over de verschillen tussen hoe het zou moeten en hoe het wordt gedaan. Overal kan wel iets geregeld worden als de juiste persoon het aan de juiste persoon op de juiste manier vraagt. Ne marginaal blijft met zijn kist zitten maar het lieve buurmeisje van de dokter blijkt er toch wel echt last te hebben en trekt terug want geen schoonheidsoperatie.
Gisteren nog sprong mijn frontsein kapot net na het verlaten van het vertrekstation. Wat een geluk dat dat al niet zo was tijdens de klaarmaking van de trein want de technieker is 's nachts niet aanwezig in dat station en de trein had niet mogen vertrekken. Ik heb dat dus geregeld voor dat een aanduiding die moet branden in de SC of een front of eindsein het begeeft tijdens het eerste kwartier van mijn rit.
Mensen die werken knijpen al eens een oogje dicht voor de goede gang van zaken. Maar zoals ik al zei, ik verschiet er niet van dat u dat niet weet.
|