Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem
(Bericht 7674534)
Bij nog veel meer mensen, ze reageren allemaal op zeer vreemde manieren als het daar over gaat.
|
Het probleem zit hem in de Turkse nationaliteit. Zolang met parlementsleden / politici met dubbele nationaliteiten aanvaardt, krijg je deze tweeslachtigheid.
Een TURK mag de Armeense genocide nooit ontkennen. ook niet als hij/zij zich in het buitenland bevindt. Mensen die in het openbaar spreken en een publieke functie bekleden kunnen het zich helemaal niet permitteren. Er zijn namelijk gevangenisstraffen op als men terug op Turkse bodem komt.
Meryem Almaci heeft er op dit forum ooit helemaal rondgewalst. Ik vond haar houding toen wel aanvaardbaar.
Emir Kir daarentegen is een prominent ontkenner op het publieke terrein en laat zelfs standbeelden ter nagedachtenis van Armeense slachtoffer verwijderen: dit vind ik totaal onaanvaardbaar.
De mevrouw in kwestie ken ik niet, dus weet ik ook niet hoe ze haar "turks" probleem heeft aangepakt.
Bottomline blijft: geen politici met dubbelen nationaliteiten in België. Het kan niet zijn dat ons buitenslands beleid afhankelijk wordt van het standpunt van een vreemd land.
|