Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Belgische Jodinnen moeten zich bedekken volgens hun eigen relikwieten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219670)

Jan van den Berghe 13 juni 2015 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7696386)
En wordt uw huis ook gesubsidieerd door de Vlaamse overheid?

Ja, er zijn heel wat premies voorzien. En belastingsverminderingen.

dalibor 13 juni 2015 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7696522)
Bs'd

Ik vind niet dat een moeder zo haar zoon hoort op te halen op school. Dat zal wel een verschil in visie zijn tussen ons zeker.

Maar anders wel? Op zondag of zo?

Jan van den Berghe 13 juni 2015 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7696438)
Maar heteroseksuele mannen (met een fatsoenlijk libido) willen vrouwen niet volledig bepakt zien, zeker niet in de zomer.

Ooit al eens de Europese traditionele volksdrachten gezien, ook de zomerse versie ervan?

Drukazz 13 juni 2015 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7696530)
Maar anders wel? Op zondag of zo?

Bs'd

Da's in ieder geval minder erg dan op school, maar ik ben er geen fan van.

dalibor 13 juni 2015 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7696534)
Bs'd

Da's in ieder geval minder erg dan op school, maar ik ben er geen fan van.

Maar nabij de school is het nog erger? Waarom eigenlijk?

Drukazz 13 juni 2015 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7696539)
Maar nabij de school is het nog erger? Waarom eigenlijk?

Bs'd

Omdat een school nu eenmaal bepaalde gedragsregels vereist. Jef Vermassen gaat ook niet in een zomershortje gaan pleiten bij een zaak voor de rechtbank.

dalibor 13 juni 2015 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7696558)
Bs'd

Omdat een school nu eenmaal bepaalde gedragsregels vereist. Jef Vermassen gaat ook niet in een zomershortje gaan pleiten bij een zaak voor de rechtbank.

Het gaat gewoon over uw kind gaan afhalen als de school gedaan is. Dat maakt uw vergelijking zeer dubieus. Stel dat een leraar wordt afgehaald aan school door zijn vrouw, of zijn zus. moet die dan aan de school een kledingcode respecteren? Heeft de school daar uberhaupt een zak aan te zeggen? Dat is de openbare weg.

Jan van den Berghe 13 juni 2015 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7696568)
Het gaat gewoon over uw kind gaan afhalen als de school gedaan is. Dat maakt uw vergelijking zeer dubieus. Stel dat een leraar wordt afgehaald aan school door zijn vrouw, of zijn zus. moet die dan aan de school een kledingcode respecteren? Heeft de school daar uberhaupt een zak aan te zeggen? Dat is de openbare weg.

Nogmaals, alles hangt af van het engagement dat scholen van de ouders verwachten. Daar dit een confessionele school kan het goed zijn dat hierover iets in het schoolreglement staat.

dalibor 13 juni 2015 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7696581)
Nogmaals, alles hangt af van het engagement dat scholen van de ouders verwachten. Daar dit een confessionele school kan het goed zijn dat hierover iets in het schoolreglement staat.

Je kan niet om het even wat in het schoolreglement opnemen. Vooral niets dat niets te maken heeft met het schoolleven.

Nietzsche 13 juni 2015 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7696531)
Ooit al eens de Europese traditionele volksdrachten gezien, ook de zomerse versie ervan?

Jawel.

JeeBee 13 juni 2015 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7696586)
Je kan niet om het even wat in het schoolreglement opnemen. Vooral niets dat niets te maken heeft met het schoolleven.

Pas op, rechtgeleide Jan is in staat om zelfs de te krijgen staatssubsidie dwingend in het schoolreglement te smokkelen.

Zipper 13 juni 2015 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7696458)
Bs'd

Zever. Ik heb helemaal geen behoefte om andere vrouwen halfnaakt te zien. En al zeker geen Belgische.

een normale man zou impotent worden, enkel en alleen van uw berichten te lezen :roll:

circe 13 juni 2015 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7694838)
Willen de jodinnen zich dan naar de seculieren kleden?

Zowel joodse, christelijke en islamitische vrouwen én mannen moeten zich bescheiden kleden (zie de heilige geschriften).

Ik heb nog nooit iets gehoord van katholieke kledingvoorschriften. Je kan me vast een vers uit het NT tonen dat daar iets over zegt.

Wapper 13 juni 2015 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7696404)
Bs'd

Van u mag een overheid enkel seculiere scholen subsidiëren?

Aan alle subsidies zijn voorwaarden verbonden.

Wapper 13 juni 2015 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7696581)

"De moeders moeten ongeacht het seizoen een pruik en aderspatkousen dragen bij het afhalen der kinderen" Zoiets?

Zipper 13 juni 2015 13:17

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7696490)

Ongeveer 50% van haar lichaam is bloot dus is dit wel degelijk halfnaakt.

Jan van den Berghe 13 juni 2015 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7696589)
Jawel.

Veel bloot?

Jan van den Berghe 13 juni 2015 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7696668)
Ik heb nog nooit iets gehoord van katholieke kledingvoorschriften. Je kan me vast een vers uit het NT tonen dat daar iets over zegt.

Ja, u hebt toch hopelijk al het een en ander gelezen over de hoofdbedekking die vrouwen moeten dragen in de liturgie. Dat staat al te lezen in het NT.

Het Oosten 13 juni 2015 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7696719)
Ja, u hebt toch hopelijk al het een en ander gelezen over de hoofdbedekking die vrouwen moeten dragen in de liturgie. Dat staat al te lezen in het NT.

In het N.T....Toch even nuanceren. De evangelies zeggen daar niets over. Het staat in de brieven van Paulus. Iemand die Jezus nooit heeft gekend, nooit heeft gezien, die er later bij gekomen is op basis van een dubieuze verschijning.

Paulus is een echo van de kledingvoorschriften van de kledij voor vrouwen uiit de tijd van toen. Net zoals de islam nog altijd kledij voor vrouwen promoot uit de tijd van Mohammed. Gewoon achterlijk is dit allemaal! Er zijn geen andere woorden voor.

lombas 13 juni 2015 14:58

Het staat een school vrij om, binnen de grenzen van "decency" en openheid, kledingvoorschriften op te leggen aan leerlingen. Ze kan dat, in iets beperktere mate, ook voor leerkrachten bepalen. Ik zou zelfs begrijpen dat een joodse school enkel joodse kinderen wenst in te schrijven. Daar ben je allemaal vrij in, vind ik.

Maar kledingdracht van ouders verbinden aan het al dan niet binnen mogen van kinderen, vind ik een flagrante schending van de vrijheid van individuen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be