Bad Attila |
7 augustus 2015 11:24 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
(Bericht 7768860)
Het is ontroerend hoe een intelligente man zoals jij het opneemt voor een man die meermaals in opspraak kwam. Het is vergeefse moeite. Zelfmoord pleegt NIEMAND om een proces te ontlopen dat, evengoed als een veroordeling, op een zuivering van alle blaam kan uitdraaien.
Een man met zoveel macht als Stevaert maakte daar zelfs meer kans op dan een "gewone" beklaagde.
Stevaert gaf zichzelf die kans niet. Hij benam zich liever van het leven dan de kans te om veroordeeld te worden.
Sorry B.A., maar voor zo'n ultieme straf kiezen alleen mensen die iets ontvluchten waarvan ze met zekerheid weten dat het hen zal overkomen. Een ongeneeslijke en pijnlijke ziekte, een faillissement, macht en aanzien die plaats maakt voor oneer....
|
Uw postings terzake tonen gewoon aan dat jij moeite hebt met empatisch denken. Daardoor kan jij je inderdaad niet inbeelden dat iemand die vervolgd wordt voor héél zware feiten zelfmoord zou kunnen plegen juist omdat hij onschuldig is.
Elke keer jij dus post, moet ik eventjes glimlachen als ik terugdenk aan de verschillende voorbeelden in mijn bezit van mensen die beschuldigd werden van seksuele feiten, zelfmoord pleegden en daarna witgewassen werden. Ik heb zelfs een voorbeeld van iemand die zelfmoord heeft proberen plegen nadat hij vrijgesproken werd. En neen, ik zal u die voorbeelden niet geven, dat zou toch niet helpen.
En waar neem ik het voor Stevaert op? Ben je weer binair aan het denken, zodat je niet beseft dat ik geen mening heb over zijn schuld of onschuld? Ik zeg enkel dat zijn zelfmoord geen aanwijzing van schuld (of onschuld) is.
Nu, als het de bedoeling is aan Stevaert-bashing te doen, be my guest, maar wees dan eerlijk en zeg het gewoon.
|