Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221775)

Nietzsche 22 augustus 2015 19:22

Trump die de 14e Amendement van de grondwet wil weghalen... :rofl:

Geert C 22 augustus 2015 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7790872)
Kan allemaal zijn, maar Hillary heeft geen realistische competitie onder de Democraten en een Republikeinse campagne die er om draait om de tegenpartij zwart te maken is gedoemd te falen, zoals met het gezeik over Obama's geboortecertificaat.

Dat is een groot probleem voor de Democraten, want de kans dat de Hillarycampagne dit overleeft wordt met de dag kleiner. Het is een kwestie van tijd vooraleer er medewerkers van Hillary worden opgepakt, denk jij dat die de schuld op zich gaan nemen en voor hun baas in de gevangenis gaan zitten?

Overigens, in 2007 had Hillary in deze fase ook geen realistische competitie onder de Democraten (Obama deed het in de peilingen toen ongeveer even goed als Sanders nu). Wie denkt dat Hillary onvermijdelijk is doet er goed aan de lessen van 2008 in het achterhoofd te houden.

Citaat:

Zolang de Republikeinse kandidaten trouwens vasthouden aan anti-abortus en anti-homorechten zijn ze een vogel voor de kat. Ze hebben de publieke opinie serieus tegen in die thema's. Hetgeen ze eigenlijk nodig hebben is een kandidaat die zowel fiscaal conservatief als sociaal progressief is, en die hebben ze gewoon niet.
Ik denk dat je de impact van die thema's op de verkiezingen overschat. De kiezers die die thema's belangrijk vinden zijn ofwel overtuigde Republikeinen, ofwel overtuigde Democraten. Het zijn de onafhankelijke kiezers die ze moeten kunnen overtuigen (en dan vooral die in de "swing states") en die vinden andere thema's belangrijker.

Geert C 23 augustus 2015 00:07

De put die Hillary voor zichzelf heeft gegraven is nog wat dieper geworden:

Exclusive: Dozens of Clinton emails were classified from the start, U.S. rules suggest (Reuters)

Vooral dit zinnetje is veelbetekenend:
Citaat:

The State Department disputed Reuters' analysis but declined requests to explain how it was incorrect.

cookie monster 23 augustus 2015 02:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7790331)
Hij verzet zich tegen de Iran deal en obamacare noemt hij de grootste catastrofe sinds de slavernij. Hij vindt dat het huwelijk tussen man en vrouw hoort te zijn! Topkerel.

Nou , zo iemand als president ??

Drukazz 23 augustus 2015 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7791171)
Nou , zo iemand als president ??

Bs'd

Wat is daar mis mee? In de meeste landen ter wereld staat aan het hoofd van het land iemand die dat vindt hoor. Of denk je dat die West-Europese kontebonkers representatief zijn voor de wereldbevolking?

Nietzsche 23 augustus 2015 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7791488)
Bs'd

Wat is daar mis mee? In de meeste landen ter wereld staat aan het hoofd van het land iemand die dat vindt hoor. Of denk je dat die West-Europese kontebonkers representatief zijn voor de wereldbevolking?

Forceer eens wat minder.

Zeus 23 augustus 2015 12:55

Citaat:

Bs'd

Jij was toch tegen wereldburgerschap? Waarom geldt de gemiddelde globale visie dan nu wel?

subocaj 23 augustus 2015 13:11

Citaat:

Bs'd

Als jij je vrouw aan het kontebonken bent, waar moet de melk dan staan en wat mag er langs staan in de koelkast?

Johan Bollen 27 augustus 2015 02:09

Belasting betalen...dat is iets voor de armen. Trump weet het en durft het zeggen.

Citaat:

“I know a lot of bad people in this country that are making a hell of a lot of money and not paying taxes,” Trump said in an interview with Time, in apparent reference to hedge fund and private equity fund managers. “The tax law is totally screwed up.”

cookie monster 27 augustus 2015 02:34

Citaat:

Bs'd

Oh , ik zie het probleem al !!

Eduard Khil 27 augustus 2015 21:05

Donald loopt in op Clinton en loopt uit op de andere GOP's :cheer:

al boven de 40% in een van de laatste peilingen

Pandareus 27 augustus 2015 21:07

:lol:

Donald Trump doet het heel goed in de peilingen !!! 28%

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-peiling.dhtml

:cheer::cheer::cheer::cheer: Donald Trump :cheer::cheer::cheer::cheer:

Johan Bollen 28 augustus 2015 15:03

1 Bijlage(n)
Trump, het gezicht van de VS?

Johan Bollen 28 augustus 2015 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7798168)
:lol:

Donald Trump doet het heel goed in de peilingen !!! 28%

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-peiling.dhtml

:cheer::cheer::cheer::cheer: Donald Trump :cheer::cheer::cheer::cheer:

Vel niet te vroeg verkopen. Trump maakt een reële kans op het presidentschap met zijn populistisch racistisch discours. Zeker als hij tegen iemand anders dan Clinton moet.

Zipper 28 augustus 2015 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7799167)
Vel niet te vroeg verkopen. Trump maakt een reële kans op het presidentschap met zijn populistisch racistisch discours. Zeker als hij tegen iemand anders dan Clinton moet.

Ik zie het hem ook wel halen van Clinton. Niet zozeer door die controverse van bepaalde emails (ik vraag mij af of de doorsnee Amerikaan daar echt zicht op heeft, of interesse voor toont), maar mensen zijn "nieuwgezind", en dus ook Amerikanen. Het zou wel eens kunnen dat Amerika wat uitgekeken is op de Clintons. Eerst Bill, en nu dus zijn vrouw. Komt erbij, dat ze i.m.o. niet zo'n beste beurt heeft gemaakt als BZ-minister. Wat wel in haar voordeel speelt, is dat de campagne eigenlijk nog moet beginnen, en dat tegen dan iedereen het wel eens zou kunnen gehad hebben van Trump. Komt er nog bij dat ik twijfels heb hoe Trump die "verkiezings-debatten" zal doorstaan. Een spervuur van socio-economische vragen doorstaan en beantwoorden, is wel wat anders dan "de populaire stef" uithangen of een worstelaar een paar "koeken op zijn bakkes" verkopen.

Pandareus 29 augustus 2015 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7799412)
Ik zie het hem ook wel halen van Clinton. Niet zozeer door die controverse van bepaalde emails (ik vraag mij af of de doorsnee Amerikaan daar echt zicht op heeft, of interesse voor toont), maar mensen zijn "nieuwgezind", en dus ook Amerikanen. Het zou wel eens kunnen dat Amerika wat uitgekeken is op de Clintons. Eerst Bill, en nu dus zijn vrouw. Komt erbij, dat ze i.m.o. niet zo'n beste beurt heeft gemaakt als BZ-minister. Wat wel in haar voordeel speelt, is dat de campagne eigenlijk nog moet beginnen, en dat tegen dan iedereen het wel eens zou kunnen gehad hebben van Trump. Komt er nog bij dat ik twijfels heb hoe Trump die "verkiezings-debatten" zal doorstaan. Een spervuur van socio-economische vragen doorstaan en beantwoorden, is wel wat anders dan "de populaire stef" uithangen of een worstelaar een paar "koeken op zijn bakkes" verkopen.

Ik zie het hem in geen honderd jaar halen van clinton, of biden of eender wie.
Wat we nu zien is vooral de respons van de echte fans, maar dat is niet de reactie van de grote massa. Een meer 'normale' kandidaat van de GOP zou veel meer kans maken tegen Hillary Clinton. Daarom hoop ik echt dat Trump de nominatie haalt.
Op de nationale debatten zal hij zijn truukjes niet kunnen hanteren, daar vraagt men naar ernstige antwoorden. Zijn fans cheeren als hij zijn onnozeliteiten debiteert. Maar gaan de miljoenen mainstream amerikanen dat geraaskal waarderen ?

TheFourHorsemen 29 augustus 2015 11:37

Ik kom nogmaals even mijn steun betuigen aan Donaldje.

Eduard Khil 29 augustus 2015 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7799948)
Ik kom nogmaals even mijn steun betuigen aan Donaldje.

:cheer:

Irsan 2 september 2015 12:00

Het ziet er naar uit dat het waarschijnlijk weer een Clinton tegen Bush gaat zijn.

Doet dit geen belletjes rinkelen?? Echt??

Nemen jullie dit nog serieus?

Johan Bollen 2 september 2015 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irsan (Bericht 7804677)
Het ziet er naar uit dat het waarschijnlijk weer een Clinton tegen Bush gaat zijn.

Doet dit geen belletjes rinkelen?? Echt??

Nemen jullie dit nog serieus?

Soms is de realiteit sterker dan het script. Obama wierp ook roet in het eten. Dit keer Trump misschien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be