ViveLaBelgique |
6 september 2015 15:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok
(Bericht 7809905)
Overstappen naar waar ? Ik kom net van Telenet (van MobileVikings eigenlijk was al weg bij Telenet zelf) omdat ze in Amerikaanse handen zijn over gegaan. Krijg ik bij Proximus onmiddellijk extra belasting van 2 euro per maand aan mijn broek van De Wever en vrienden en nu kan ik nog een werkloze eurocommissaris erbij onderhouden. De politiek heeft voor een duopolie gekozen, we kunnen nergens heen. Ik had mijn hoop gesteld in 4G maar de twee groten slokken alles op. En dit met zo'n massa 'liberalen' in de regering.
|
Dit is een vraagstuk dat mij ook al jaren bezig houdt. Ik probeer slechts minimaal klant te zijn bij het Duopolie Telenet & Proximus. Zelf heb ik geen TV aansluiting meer. Ik heb een internetaansluiting nodig voor mijn professionele activiteiten. Ik blijf ook vasthouden aan een "vaste lijn"-telefoonnr. Ik heb een GSM-nr. bij Carrefour Mobile in privé-formule. Af en toe koop ik een Aldi pre-paid kaart voor internet op mijn smartphone.
Ik overweeg al jaren mijn "vaste lijn"-telefoonnr. over te dragen naar Peewee. Ik blijf dit echter uitstellen. Het probleem is dat er geen enkele VOIP provider in België is die een solide balans heeft. Ik heb de jaarrekeningen van 3starsnet, Peewee en Dommel doorgekeken. Deze zijn allen virtueel failliet en blijven het activiteiten verder zetten bij gratie van de gekheid van investeerders en leverancierskrediet.
Tips zijn welkom. Ik kijk nu quasi geen TV meer en mijn kijkverslaving wordt nu verzadigd door Youtube-vedetten en films in de cinema.
|