| Nyquist |
6 januari 2016 14:21 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
(Bericht 7951527)
Beslist ? Zeker, maar er is een lopende procedure voor de RVS met vraag tot intrekking van het MER derde scheldekruising. Als dat weerhouden zou worden valt het BAM traject weg. Ook heeft europa nog geen toestemming gegeven tot uitzondering op de boekingsregels. Zonder dat akkoord zit bourgeois met een groot probleem. Er is dus wel de intentie, maar absoluut geen zekerheid, en helemaal geen realisatie.
|
Dus wat zegt ge nu? Een gestemde en gepubliceerde wet is geen wet omdat het nog zou kunnen zijn dat het GH die later nog vernietigt? Wees ernstig.
En de regels rond hoe dat juist in de Vlaamse begroting moet worden opgenomen is al helemaal niet relevant.
Citaat:
Waarbij je de essentie niet weergeeft : die politiezones moesten die centen voor 100% investeren in bijkomende veiligheid. Doelstelling identiek dus. Dit is gewoon hetzelfde doen, met hetzelfde geld, een vergelijkbaar fonds maar wel een minister die ons dat als 'nieuw' verkoopt. Geen realisatie dus.
|
Alweer mis. De zesde staatshervorming stamt reeds uit 2011. Tot nu toe ging het 'Vlaams' boetegeld naar de algemene middelen, Weyts heeft daar een begrotingsfonds voor opgericht.
Dat dat fonds, net zoals het federale boetefonds, ingezet wordt voor verkeersveiligheid lijkt mij daar niet aan af te doen.
Citaat:
Heb jij weet van realisaties binnen dat plan ? Ik niet. Als je zegt dat het nog niet 'helemaal' is uitgevoerd zul je wel over voorbeelden beschikken toch ?
|
Ik heb er geen flauw idee van, jongen. Ik veronderstel dat er een goede hoeveelheid studie, voorbereidend werk en aanbesteding bij komt kijken.
Citaat:
Die de mobiliteit doet dalen, is dat de doelstelling van een mobiliteitsminister ?
|
Dat maak jij ervan. Ik vind het financieel boven water houden van een transportmaatschappij inderdaad een doelstelling. In vergelijking met de buurlanden rijden seniors hier nog steeds zeer goedkoop.
Citaat:
Flitsen dient hoofdzakelijk om de staatskas te spijzen. Er is nog nooit zoveel geflitst als nu, terwijl Weyts zijn eigen cijfers bewijzen dat de veiligheid niet stijgt ==> het aantal verkeersdoden steeg onder zijn bewind.
|
Overdreven snelheid en pakkans zijn wel degelijk factoren in de verkeersveiligheid. Het is niet omdat u het niet goed vindt dat het niet meetelt als realisatie.
Citaat:
Wel zit Benneke weer pluimen op zijn hoed te steken die aan een ander toebehoren... Zijn verwijzing naar het op en afrittencomplex geel-west is een realisatie van zijn voorgangster... zie
|
Sure. Dat is dan ook geen nieuw inzicht, dat het foutloopt aan de afritten. Een goed initiatief om dat verder uit te bouwen.
Citaat:
Als ik ze overloop hou ik er één concrete over : die rond de op en afritten.
|
Dus, zelfs met uw onredelijke standaarden blijft de bewering dat ik geen enkele beleidsdaad zou kunnen terugvinden gefalsifieerd.
Citaat:
De veralgemening van de verlaging tot 70 km/u op gewestwegen is een voorbeeld van repressief non-beleid. Het zal alleen de mobiliteit doen dalen, dus ook weer tegen zijn eigen doelstelling in.
|
Integendeel. Het is volstrekt absurd dat de uitzonderingen dubbel zo talrijk zijn als de regel. Dit wordt nu rechtgezet, wat tot minder verwarring en miljoenen besparingen op de verkeersborden leidt. Goed bestuur!
|