| brother paul |
27 januari 2016 17:18 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
(Bericht 7976728)
Daar zit het misschien wel niet in, daar een gewone verzekering aansprakelijkheid nu eenmaal niet de eigen kosten terugbetaalt als je zelf in overtreding bent. De kans is dus groot dat je zelf de factuur voor de signalisatie zal mogen betalen als je een ongeluk veroorzaakt. Verzekeringen zijn immers geen liefdadigheidsinstellingen.
|
de omniums gaan weer wat duurder worden dan,
ja als het is om de verzekering firma'(s een alibi te geven om wat bij de prijs te kwakken dan kan dat wel wat helpen natuurlijk
Nu mijn gedacht:, en dus punt per punt zijn dat allemaal kosten die gedebudgetteerd zitten in de verkeerde begroting...
de verlichting zit in de begroting electriciteit,. We betalen allemaal 200-500euro verlichtingspalen via onze electriciteitsfacuur... Ik zou het normaler vinden dat dit bij de autofactuur zit... via een 'kilometer faktuur'
de politionele interventies, overlast etc, zit in de faktuur van de politie. Ze gebruiken een ministukje van het boetefonds om dat te delgen. Ik zou het normaal vinden dat het boetefonds gewoon gebruikt wordt voor de politie dienst te betalen en de begroting dus te ontlasten uit de algemene begroting, voor het stuk die zich bezighoudt met verkeer uiteraard, niet voor de andere juridische rommel
de hospitalisatie en ongevallen (toch wel 20.000 per jaar) zitten allemaal in de faktuur van de solidariteit op kosten van de SZ... Ik zou het normaal vinden dat die kostprijs betaald wordt door de autoverzekering en niet door de solidariteit... Mits dat voor hetzelfde bedrag de sociale lasten zakken uiteraard/. Daarmee responsabiliseer je ook de chauffeurs, of zou je een extra lage verzekering kunnen aanbieden aan auto's met botspreventie of met brake assist, of met extra airbags, gordelklikker etc... Ik zou het normaa lvinden dat de verzekering vraagt hoeveel kilometer rij je, en heb je gordelklikkr, welke veiligheidsopties heb
de vervuiling, astma etc zit in de begroting van de SZ solidariteit; Ik zou het normaal vinden dat asthma gefinancierd wordt door een dieseltaks... Zodat bij een verminderde roetuitstoot die taks ook afneemt. Wie dus met een euronorm 6 rijdt met addblue of met een benzine zou dus zogoed als zijn taks moeten kwijtspelen...
en zo zie je als je de lasten op de juiste manier legt dat de overheid een instrument heeft waarmee ze de burger responsabiliseert en stuurt
|