Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tekort veel groter dan 2 miljard, België onder toezicht!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=229600)

hamac 9 maart 2016 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8021531)
het is deprimerend om vast te stellen dat ondanks de rechtse attitude van deze regering ze er nog niet in slaagt om deftig dat gat in haar hand kwijt te geraken

Ze moet nochthans gewoon alle diensten zelfbedruipend maken en spinoffs maken van die diensten.

Vive heeft gelijk dat het geen rechtse regering is.
CD&V laat dat niet toe.

N-VA had liever nog minder opgehaald en meer gesneden, maar ze moet nu eenmaal compromissen sluiten. :-)

Het Oosten 9 maart 2016 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8021484)
Dus het zit meer bij de minister van Begroting dan? ;-)

Maar hoe zou het Oosten die vraag beantwoorden?

Daarover ging het niet. Het ging over het feit dat De Wever met veel bombarie aankondigde dat de NVA het begrotingsprobleem wel eens zou gaan aanpakken en oplossen. Niet dus. Meer nog, met de NVA loopt het budgettair nog meer uit de hand.

Zure Bart zijn gezicht wordt nog zuurder denk ik dan maar. Voor zover dat nog kan.

hamac 9 maart 2016 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8021604)
Daarover ging het niet.

Ah neen?

Citaat:

Het ging over het feit dat De Wever met veel bombarie aankondigde dat de NVA het begrotingsprobleem wel eens zou gaan aanpakken en oplossen. Niet dus. Meer nog, met de NVA loopt het budgettair nog meer uit de hand.
Dus als je hamert op de cijfers van inkomsten, dan begrijp ik dat je van mening bent dat men meer had moeten ophalen?

Maar je mag ook rechtstreeks antwoorden hoor.
"Is het begrotingsprobleem nu één van te weinig inkomsten of van teveel uitgaven?"

Citaat:

Zure Bart zijn gezicht wordt nog zuurder denk ik dan maar. Voor zover dat nog kan.
Je moet niet onderdoen. Integendeel zelfs. :-)

werkman 9 maart 2016 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8021533)
Vive heeft gelijk dat het geen rechtse regering is.
CD&V laat dat niet toe.

N-VA had liever nog minder opgehaald en meer gesneden, maar ze moet nu eenmaal compromissen sluiten. :-)

Hmmmm! Lekkere vaststelling.
De CD&V is dus de boosdoener.
Dat ga ik nu eens noteren in mijn agenda op datum van volgende verkiezingen.
Ik hoop dat die stellingname bevestigd wordt.
Want momenteel geloof ik niks meer.
Graag vernam ik wel of in die drie miljard de Toxius bedragen inbegrepen zijn die men aan de vakboungders gaat terugbetalen.
Er gaan hier nog dramatische toneelstukken opgevoerd worden.
Welkom bij het klootjesvolk dat reeds gekloot werd en wordt.
Iedereen op zijn beurt is geen onrecht meer te noemen.
Allemaal gelijk voor de wet. :lol::lol::lol:

hamac 9 maart 2016 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8021645)
Hmmmm! Lekkere vaststelling.
De CD&V is dus de boosdoener.
Dat ga ik nu eens noteren in mijn agenda op datum van volgende verkiezingen.
Ik hoop dat die stellingname bevestigd wordt.

Strikt gezien zijn alle partijen in deze coalitie verantwoordelijk, inclusief N-VA.
Echter, de liberalen en N-VA zouden liever meer willen snoeien, maar dat stuit vooral op het verzet van CD&V.

Er stond in de krant een artikel van een vrouw die geloofde dat ze Euromillions had gewonnen en reeds aan het shoppen ging met (ongedekte) cheques.
Is het nu haar verkeerde inschatting van toekomstige budgetten die haar de das om doet, of haar shoppingkoorts?

Tavek 9 maart 2016 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8021660)
Strikt gezien zijn alle partijen in deze coalitie verantwoordelijk, inclusief N-VA.
Echter, de liberalen en N-VA zouden liever meer willen snoeien, maar dat stuit vooral op het verzet van CD&V.

Er stond in de krant een artikel van een vrouw die geloofde dat ze Euromillions had gewonnen en reeds aan het shoppen ging met (ongedekte) cheques.
Is het nu haar verkeerde inschatting van toekomstige budgetten die haar de das om doet, of haar shoppingkoorts?

De NVA wilt evenzeer niks doen aan de grootste en zwaarste last voor de overheid. Ze gaat liever achter de zwakkeren: de uitkeringstrekkers en gepensioneerden.

werkman 9 maart 2016 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8021660)

Hamac, geen vragen bijstellen hoor.
Want ik ben toch te dom om ze te beantwoorden.
Alleen vraag ik mij nog af wie er in de rechtse hoek van de kamer gaat stikken.
Er troepen er daar momenteel te veel op een hoop.
Het is natuurlijk wel de aangenaamste kant om te kiezen.
Je loopt er minder risico's bij verdoken partij-dotaties.
De sossen hebben ook steeds met de handen open gestaan maar vergaten het risico in te schatten dat het kapitaal hun dogma's niet genegen zijn.
En overwegende dat de buitenlandse omkopers niet strafbaar zijn ligt daaruit volgend de weg wagenwijd open om de sossen een ferme kloot af te trekken.
Geld!! Iedereen heeft er nooit genoeg van.
Maar voor de sommigen is het minder gevaarlijk om het te krijgen.
Zo beweerde mijn vroegere chef steeds dat iedereen omkoopbaar was.
Alleen lag de prijs bij de ene wat hoger dan bij de andere.
Hij had dus maar gedeeltelijk gelijk. :lol:

hamac 9 maart 2016 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8021700)
De NVA wilt evenzeer niks doen aan de grootste en zwaarste last voor de overheid. Ze gaat liever achter de zwakkeren: de uitkeringstrekkers en gepensioneerden.

Wat hebben de uitkeringstrekkers en gepensioneerden moeten ophoesten waarvan werkenden blijkbaar vrijgesteld zijn?

Tavek 9 maart 2016 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8021719)
Wat hebben de uitkeringstrekkers en gepensioneerden moeten ophoesten waarvan werkenden blijkbaar vrijgesteld zijn?

Ons pensioen is de facto verlaagd. Langer werken, meer bijdragen, voor hetzelfde.

Hetzelfde lage pensioen.

hamac 9 maart 2016 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8021727)
Ons pensioen is de facto verlaagd. Langer werken, meer bijdragen, voor hetzelfde.

Hetzelfde lage pensioen.

Je wijst nu naar de werkenden in de privé.

werkman 9 maart 2016 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Tacker (Bericht 8021717)
:rofl:

Je hebt ze echt alle vijf niet... :lol:

Ik blijf tevreden zolang ik er 4,5 meer heb dan gij.
Met een 0,5 te weinig is het nog leefbaar. :lol::lol::lol::lol:

Tavek 9 maart 2016 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8021731)
Je wijst nu naar de werkenden in de privé.

Die gaan nooit op pensioen ofzo ?

hamac 9 maart 2016 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8021750)
Die gaan nooit op pensioen ofzo ?

Je stelling was nochtans dat ze achter gepensioneerden en uitkeringstrekkers aan gaan.

non-conformist 9 maart 2016 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8021756)
Je stelling was nochtans dat ze achter gepensioneerden en uitkeringstrekkers aan gaan.

Kan je weeral niet lezen kerel ?

hamac 9 maart 2016 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8021974)
Kan je weeral niet lezen kerel ?

Bedankt om me daarop te wijzen ventje.

4x10E6 9 maart 2016 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8021727)

Hetzelfde lage pensioen.

.. mooie en originele insteek .. ik hergebruik die morgen (schaamteloos) ..

Deo 10 maart 2016 20:18

Ik wil de Johan vO er aan blijft ,dan zitten wij volgend jaar met een tekort van 5 �* 6 miljard
Deze man heeft bij Trends de mosterd gehaald wat een kennis dat die man heeft.
Daar zaten wij al jaren op te wachten.
Goe gevonden Bart d W is een echte aanwinst.

4x10E6 10 maart 2016 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8021604)
Daarover ging het niet. Het ging over het feit dat De Wever met veel bombarie aankondigde dat de NVA het begrotingsprobleem wel eens zou gaan aanpakken en oplossen. Niet dus. Meer nog, met de NVA loopt het budgettair nog meer uit de hand.

Een video met berbères exacte uitspraken circuleert op de sociale media. U vindt het fragment vast wel zonder mijn hulp.
(vrt) "Wij gaan doen wat Duitsland heeft gedaan, wij gaan door de zure appel bijten, wij gaan daar gezond van worden, wij gaan daar allemaal sterker uitkomen."
(vrt) "Wij gaan onze begroting op evenwicht hebben in 2018. Wij gaan eindelijk uit de schulden geraken."
(tweet) "Proficiat @CharlesMichel en de federale ploeg die hervormt én begroting op koers houdt zonder nieuwe belastingen die de gewone burger raken (30/03/15 174:26)"

Snerror 10 maart 2016 20:47

Wil N-VA België failliet ofzo? :lol:

4x10E6 10 maart 2016 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 8023088)
Wil N-VA België failliet ofzo? :lol:

.. zwijg .. straks beweren de nazionaaltjes nog dat hun onbenul gespeeld is ..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be