Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Staking cipiers, of ongenoegen over juridische inmenging van rechtbanken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231574)

zonbron 9 mei 2016 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8095847)
Wel in feite al je mij zou opsluiten voor een jaar of drie in een gevang met tv, internet, gsm zou ik dat niet ervaren als een straf;;; want ik zou gewoon kunnen werken;;;

Zonder TV kan U ook werken. Dus die mag geschrapt worden.

Mambo 9 mei 2016 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8096860)
Zonder TV kan U ook werken. Dus die mag geschrapt worden.

Zo zijn ze.
Eerst starten ze een draad over een TV, dan willen ze er zelf een.

brother paul 9 mei 2016 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8096415)
En die hadden dan nog matrassen zonder bloed kots pis en strontvlekken.

je krijgt toch zeker 400 euro per dag om op zoiets te slapen ? dus ik geloof niet dat daar significant aantal vlekken op zijn

Bad Attila 10 mei 2016 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8096799)
nee hoor, die worden juridisch verlegd
heeft de staat ooit gezegd dat ze gevangenen 300 euro per dag moeten betalen omdat ze zich niet kunnen douchen ? In feite niet, en bovendien in zo'n omgeving waar je geen enkele manier ook maar behoefte hebt aan geld, en waar netto 300 euro per dag overeenkomt met een maandwedde van een steuntrekker van 1200 euro per dag bruto.... Lijkt de functie die deze gevangen nu bekleden de waarde van een CEO ???

Ik denk dat de rechtbank gewoon alle sporen kwijt is ,en dat daar een pak rechters zitten die gewoon ons rechtssysteem willen kapot krijgen...

Het begrip 'dwangsom' is wettelijk voorzien, hoor. En heel vaak gebruikt, trouwens.

Tashunka 10 mei 2016 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8096804)
je kunt u inderdaad afvragen of dat middeleeuws systeem ergens goed voor is ?

Laten we zeggen als je een gevangenis maakt voor een dutroux type, die mens is niet geschikt om te functioneren in de maatschappij,

Dan kan het ook dienen als voorhechtenis om te voorkomen dat iemand zijn straf wil ontvluchten, daar is het ook een prima instrument voor

Maar ik vind het bvb van de pot geruk tdat je uw straf ontloopt en uw boete ontloopt door een straf uit te zitten. Je steelt 300.000 euro en je zit een jaartje in het gevang, ttz uw voorhechtenis is genoeg om uw straf uit te zitten Case closed et voila waar verdien je zorap geld hé

U moet zich misschien eens wat verdiepen in het wettelijke kader. Er bestaat namelijk zoiets als de verbeurdverklaring. Bovendien heeft het openbaar ministerie nu via de SUO-wet een heel arsenaal aan mogelijkheden om vermogens op te sporen.

Tashunka 10 mei 2016 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8097039)
je krijgt toch zeker 400 euro per dag om op zoiets te slapen ? dus ik geloof niet dat daar significant aantal vlekken op zijn

Er zijn er zelfs die geen matras hebben en op een matje op de grond slapen.

Xenophon 10 mei 2016 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8096799)
nee hoor, die worden juridisch verlegd
heeft de staat ooit gezegd dat ze gevangenen 300 euro per dag moeten betalen omdat ze zich niet kunnen douchen ? In feite niet, en bovendien in zo'n omgeving waar je geen enkele manier ook maar behoefte hebt aan geld, en waar netto 300 euro per dag overeenkomt met een maandwedde van een steuntrekker van 1200 euro per dag bruto.... Lijkt de functie die deze gevangen nu bekleden de waarde van een CEO ???

Ik denk dat de rechtbank gewoon alle sporen kwijt is ,en dat daar een pak rechters zitten die gewoon ons rechtssysteem willen kapot krijgen...

Hoe meer je er over praat hoe duidelijker het wordt dat je zelfs geen basiskennis hebt over hoe het er in de gevangenis aan toe gaat.

Als je in de gevangenis geen geld nodig hebt, hoe ga je dan zeep, tandpasta, tandenborstels, postzegels, tabak, drinken en dergelijke kopen?

Xenophon 10 mei 2016 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8096804)
je kunt u inderdaad afvragen of dat middeleeuws systeem ergens goed voor is ?

Laten we zeggen als je een gevangenis maakt voor een dutroux type, die mens is niet geschikt om te functioneren in de maatschappij,

Dan kan het ook dienen als voorhechtenis om te voorkomen dat iemand zijn straf wil ontvluchten, daar is het ook een prima instrument voor

Maar ik vind het bvb van de pot geruk tdat je uw straf ontloopt en uw boete ontloopt door een straf uit te zitten. Je steelt 300.000 euro en je zit een jaartje in het gevang, ttz uw voorhechtenis is genoeg om uw straf uit te zitten Case closed et voila waar verdien je zorap geld hé

Weer zo iets, de procureur moet dat eisen, wat hij niet doet.

Jij gelooft waarschijnlijk dat je dat zelf beslist... :roll:

Je hebt geen enkele kennis over het gegeven, of ben je aan het trollen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be