Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke italiaanse steden hebt u al bezocht ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=232007)

quercus 23 mei 2016 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8112064)
Een paar jaar geleden ging ik op verlof in de Italiaanse Dolomieten. Ik heb me erover verwonderd hoe een Italiaanse regio zo on-Italiaans kan zijn.

Mja... er zijn nog ettelijke aspecten aan Italië die je op het eerste zicht niet onmiddellijk met Italië associeert, maar die voor de Italianen een harde realiteit zijn. Bijvoorbeeld dat Italië bij uitstek een bergland is waar het tot laat in de lente beestachtig koud kan zijn. En dan heb ik het niet uitsluitend over het Alpengebied in het Noorden, maar evenzeer over de Appenijnen-ruggengraat die zich nagenoeg over de volle lengte van het land uitstrekt. Dat hebben tijdens WO2 de Britten en de Amerikanen aan den lijve ondervonden toen ze in hun strijd rond Montecassino in hun tentjes lagen te bibberen van de kou. Ook de Abruzzen, een berggebied dat op relatief korte afstand van het warme Rome ligt heeft in de winter een bar koud klimaat.

Witte Kaproen 23 mei 2016 11:39

Citaat:

Een paar jaar geleden ging ik op verlof in de Italiaanse Dolomieten. Ik heb me erover verwonderd hoe een Italiaanse regio zo on-Italiaans kan zijn.

San Marino:-)

Rahowa 23 mei 2016 19:13

Citaat:

Je klinkt als mijn vrouw,alles ten Noorden van Milaan is volgens haar Oostenrijk.

Rahowa 23 mei 2016 19:13

Citaat:

Je klinkt als mijn vrouw,alles ten Noorden van Milaan is volgens haar Oostenrijk.

Wapper 23 mei 2016 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8112766)

Voor WO I was dat inderdaad het geval, daarna hebben de Italianen het ingepikt. De provincie heet ook Südtirol, en de meerderheid spreekt Duits.

quercus 23 mei 2016 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8112900)
Voor WO I was dat inderdaad het geval, daarna hebben de Italianen het ingepikt. De provincie heet ook Südtirol, en de meerderheid spreekt Duits.

Si, si, caro, lo sappiamo. Ma adesso questa regione si chiama Alto Adige...

Gipsy 23 mei 2016 21:03

Ben niet zeer Italiaans aan gelegd. Ik hou niet van hun boertigheid en jeanetterij. Spanje is meer mijn ding, niet dat van Benidorm en Torremolinos wel te verstaan. Liefst daar waar geen Vlaams of Duits wordt gesproken.

Wapper 23 mei 2016 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8112906)
Si, si, caro, lo sappiamo. Ma adesso questa regione si chiama Alto Adige...

Se non e vero, e ben trovato! :lol:

quercus 23 mei 2016 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8112915)
Ben niet zeer Italiaans aan gelegd. Ik hou niet van hun boertigheid en jeanetterij. Spanje is meer mijn ding, niet dat van Benidorm en Torremolinos wel te verstaan. Liefst daar waar geen Vlaams of Duits wordt gesproken.

Cosa dici???
Er is geen volk dat meer aan het formele vasthoudt als de Italianen!
"Boertigheden" tref je in elk land aan. De door u zo geadoreerde "culture française" heeft overigens zeer veel gehaald bij de Italianen. In vroegere tijden, wie een culturele reis wou ondernemen trok naar Italië. Dat was bij de vermogende Britten gekend als "making a grand tour".

Dadeemelee 23 mei 2016 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8112925)
Cosa dici???
Er is geen volk dat meer aan het formele vasthoudt als de Italianen!
"Boertigheden" tref je in elk land aan. De door u zo geadoreerde "culture française" heeft overigens zeer veel gehaald bij de Italianen. In vroegere tijden, wie een culturele reis wou ondernemen trok naar Italië. Dat was bij de vermogende Britten gekend als "making a grand tour".

Het is nu toch vooral oude glorie, zo in de stijl van de Britse badplaatsen (of de Belgische).

cookie monster 23 mei 2016 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8112194)

San Marino is voleigen onafhankelijke dwergstaat ;)
http://www.lyngsat.com/freetv/San-Marino.html
http://www.lyngsat.com/tvchannels/sm/RTV.html
https://nl.wikipedia.org/wiki/San_Ma...verwijspagina)

Marie van de koster 24 mei 2016 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8112194)

Aan San Marino heb ik geen goede herinneringen. Niet de schuld van het stadje maar wel van die knuppel met wie ik toen op stap was :evil:

Marie van de koster 24 mei 2016 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8112766)

Ik heb er alleen maar Duits gesproken ...

Gipsy 24 mei 2016 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8113332)
Aan San Marino heb ik geen goede herinneringen. Niet de schuld van het stadje maar wel van die knuppel met wie ik toen op stap was :evil:

Gij poept ook in alle kanten.

Gamla 24 mei 2016 11:54

Ik kom er nooit. Ook niet in Frankrijk.
Het is er een smeerboel.

Den Duisteren Duikboot 24 mei 2016 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8113411)
Ik kom er nooit. Ook niet in Frankrijk.
Het is er een smeerboel.

Kortom, je kletst maar wat uit je nek. ;-)

Gamla 24 mei 2016 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8113460)
Kortom, je kletst maar wat uit je nek. ;-)

Hoezo. Heb je me betrapt op een leugen?

Den Duisteren Duikboot 24 mei 2016 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8113469)
Hoezo. Heb je me betrapt op een leugen?

Zeker in het noorden zijn de Italiaanse steden beslist geen smeerboel en ook de zuidelijke steden die ik heb gezien zijn heel doenbaar. Dus waar baseer je je eigenlijk op?

Gamla 24 mei 2016 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8113485)
Zeker in het noorden zijn de Italiaanse steden beslist geen smeerboel en ook de zuidelijke steden die ik heb gezien zijn heel doenbaar. Dus waar baseer je je eigenlijk op?

Ik kijk soms wel eens tv. De Giro.
Italië is een smeerboel.

Den Duisteren Duikboot 24 mei 2016 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8113495)
Ik kijk soms wel eens tv. De Giro.
Italië is een smeerboel.

Specifieer dat eens, die "smeerboel".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be