Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Gorbatsjov: het westen bereidt hete oorlog voor (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233404)

Henri1 12 juli 2016 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro (Bericht 8164711)
Michaël Gorbatsjov, de laatste president van de Sovjet-Unie, heeft vandaag forse kritiek geuit op de NAVO. Volgens Gorbatsjov is het Westen gestart met "het voorbereiden van de escalatie van de Koude Oorlog naar een hete oorlog".

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...log-voor.dhtml

Heb zo langzamerhand de indruk dat het complete financiele systeem heeft gefaald.
De Italiaanse banken staan op omvallen, een tweede Griekenland dus.
Mogelijk is dat niet meer te herstellen omdat de burgers het zat zijn om voor de financiele malaise te blijven opdraaien.
Om dat gezichtsveld te wijzigen en saamhorigheid en eenheid te vormen creëer je gewoon oorlog.

Beste die plannen voor een eigen atoomschuilkelder weer opvissen dan ?

Piero 12 juli 2016 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8167343)
Beste die plannen voor een eigen atoomschuilkelder weer opvissen dan ?

Ja,ja, geweldig, schuilkelders bouwen of herstellen voor de nieuwe koude oorlog.

Skobelev 13 juli 2016 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 8167073)
Rusland doet niet anders dan landje pik.
Vervolgens laat ze de ingepikte landjes verkommeren.
Wat een nep-natie die zo met rechten en burgers omgaat.

:roll: Kijk eens na hoe groot de USSR met satellietstaten van 40 jaar geleden was en hoe groot Rusland vandaag is.
Terwijl je toch bezig bent, doe hetzelfde voor de NATO

Adrian M 13 juli 2016 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8167648)
:roll: Kijk eens na hoe groot de USSR met satellietstaten van 40 jaar geleden was en hoe groot Rusland vandaag is.
Terwijl je toch bezig bent, doe hetzelfde voor de NATO

Zoals u stelt: "Hoe groot is Rusland vandaag?
Blijkbaar behoren staten als Polen en de Baltische staten in uw opinie tot Russisch grondgebied.
Het is een eigen keuze geweest van deze landen niet langer tot het grondgebied van Rusland te willen behoren.
Zou een Polen een keuze maken weer een satellietstaat van Rusland te willen zijn is geen westers land in staat dit tegen te houden

Met name de Baltische staten maken zich grote zorgen over de intenties van Rusland. Het laatste wat ze willen is weer een satellietstaat van Rusland zijn.
Waar westerse landen in de loop van jaren defensie uitgaven lieten dalen, inclusief US, namen de Russische defensie uitgaven toe met miljarden investeringen in wapens.
Normaliter wijst dit vooraf oorlogen of spanningen op de intenties van een land

Jay-P. 13 juli 2016 02:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 8167654)
Blijkbaar behoren staten als Polen en de Baltische staten in uw opinie tot Russisch grondgebied.
Het is een eigen keuze geweest van deze landen niet langer tot het grondgebied van Rusland te willen behoren.
Zou een Polen een keuze maken weer een satellietstaat van Rusland te willen zijn is geen westers land in staat dit tegen te houden

Met name de Baltische staten maken zich grote zorgen over de intenties van Rusland. Het laatste wat ze willen is weer een satellietstaat van Rusland zijn.
Waar westerse landen in de loop van jaren defensie uitgaven lieten dalen, inclusief US, namen de Russische defensie uitgaven toe met miljarden investeringen in wapens.

Waarom wordt het allemaal zo extreem bekeken Adrian (of Tomm aan de ander kant)?
Baltische staten; OK, Putin is ze naar mijn weten niet aan het annexeren. Dat betekent niet dat de bewoners niet ongerust (kunnen) zijn.
Recht op zelbeschikking?
Recht om tot een bepaald blok toebehoren?
Geldt dus eveneens voor delen van Georgia, Ukraine en, Gottbeterttt: de Krim zelf!
Bemoeienissen van het democratisch vrije Westen zijn tot verheerlijking van hun selectieve eerlijkheid verheven als dogma.

Een eerlijk persoon kijkt ernaar en zucht weemoedig.... indien eerlijk zijn gelijk is aan rechtvaardig.
Hersenen gebruiken helpt ook. Voor velen is fundamentale logica echter te hoog gegrepen.

Adrian M 13 juli 2016 03:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8167657)
Waarom wordt het allemaal zo extreem bekeken Adrian (of Tomm aan de ander kant)?
Baltische staten; OK, Putin is ze naar mijn weten niet aan het annexeren. Dat betekent niet dat de bewoners niet ongerust (kunnen) zijn.
Recht op zelbeschikking?
Geldt dus eveneens voor delen van Georgia, Ukraine en, Gottbeterttt: de Krim zelf!
Bemoeienissen van het democratisch vrije Westen zijn tot verheerlijking van hun selectieve eerlijkheid verheven als dogma.

Een eerlijk persoon kijkt ernaar en zucht weemoedig.... indien eerlijk zijn gelijk is aan rechtvaardig.
Hersenen gebruiken helpt ook. Voor velen is fundamentale logica echter te hoog gegrepen.

Meen dat ik een vrije keuze van landen impliciet onderschrijf
Quote: Het is een eigen keuze geweest van deze landen niet langer tot het grondgebied van Rusland te willen behoren.

Jay-P. 13 juli 2016 04:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 8167662)
Meen dat ik een vrije keuze van landen impliciet onderschrijf
Quote: Het is een eigen keuze geweest van deze landen niet langer tot het grondgebied van Rusland te willen behoren.

Zoals het ook een vrije keuze is om hetzelfde 'west-wing' verhaaltje te blijven afdreunen ipv inhoudelijk op mijn schrijfsel in te gaan.
Ik ben niet verbaasd.
-Toch spijtig.-

Adrian M 13 juli 2016 04:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8167663)
Zoals het ook een vrije keuze is om hetzelfde 'west-wing' verhaaltje te blijven afdreunen ipv inhoudelijk op mijn schrijfsel in te gaan.
Ik ben niet verbaasd.
-Toch spijtig.-

Volgens mij gaf ik dit aan. Maar goed, zo dan?

Recht op zelbeschikking? Ja
Recht om tot een bepaald blok toebehoren? Ja
Geldt dus eveneens voor delen van Georgia, Ukraine en, Gottbeterttt: de Krim zelf! Ja
* Wat de Krim betreft, wanneer op een correcte wijze zou zijn plaats gevonden

Wil de voormalige DDR weer bij Rusland behoren, hun keuze.
België, evt Vlaanderen een satellietstaat van Rusland, who cares

cato 13 juli 2016 08:03

Citaat:

Recht op zelbeschikking?

Poetin is een aartsconservatief die de oude Sovjet Unie niet los kan laten.

Dit recht geeft Poetin niet aan de door u genoemde landen ,
want hij staat niet toe dat ze zich aansluiten bij Rusland.

Kennelijk is Poetin een rupsje nooit genoeg ,want hij wil alles of niets.

Daarom kiezen de ex sovjetlanden liever voor Europa en de NAVO ,
want op Poetin kunnen ze niet rekenen.

Skobelev 13 juli 2016 08:32

Citaat:

Lees mijn bericht eens opnieuw, wetende dat het een antwoord op de stelling van Cato was dat, quote, Rusland enkel aan landje pik doet. Natuurlijk kiest wat mij betreft elk land voor zichzelf of ze al dan niet bij een of ander willen bijhoren. Polen, de Baltische staten....maar bijgevolg ook de Krim.

Jay-P. 13 juli 2016 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 8167738)
Poetin is een aartsconservatief die de oude Sovjet Unie niet los kan laten.

Mee eens. Zoals sommigen hier hun oude graafschap niet wensen los te laten.
Citaat:

Dit recht geeft Poetin niet aan de door u genoemde landen ,
want hij staat niet toe dat ze zich aansluiten bij Rusland.
Hallo Mars? de Krim is nu Rusland toch en dat onder luid applaus van de overgrote meerderheid van de inwoners. Uw maat De Witte Kap krijgt daar alleen al een st**ve van!
Of was dat statement van hierboven misschien om te lachen?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 8167738)
Kennelijk is Poetin een rupsje nooit genoeg ,want hij wil alles of niets.

Verklaar. Ik ben of te jong of te oud voor deze mij niet bekende zegswijze.

Citaat:

Daarom kiezen de ex sovjetlanden liever voor Europa en de NAVO , want op Poetin kunnen ze niet rekenen.
Daar zijn er een aantal blijkbaar niet langer zeker van, of merkte U dat liever niet?

subocaj 13 juli 2016 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8167767)
Lees mijn bericht eens opnieuw, wetende dat het een antwoord op de stelling van Cato was dat, quote, Rusland enkel aan landje pik doet. Natuurlijk kiest wat mij betreft elk land voor zichzelf of ze al dan niet bij een of ander willen bijhoren. Polen, de Baltische staten....maar bijgevolg ook de Krim.

Als er iemand aan landje pik doet en legale regeringen omverwerpt, is het wel het westen.

Is er iemand aan de macht, die niet de Goldman Sachs bevelen uitvoert, moet die ten alle koste verdwijnen.

Gelukkig doen ze dat allemaal om "democratie" te brengen.

Dat het Europa zijn vrijheid en miljarden kost is bijzaak, wij betalen toch.

zonbron 13 juli 2016 09:55

Citaat:

Rusland heeft geinvesteerd in atoomschuilkelders voor hun burgers. Nuff said.

Feel the heat! LOL

zonbron 13 juli 2016 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8167866)
Als er iemand aan landje pik doet en legale regeringen omverwerpt, is het wel het westen.

Is er iemand aan de macht, die niet de Goldman Sachs bevelen uitvoert, moet die ten alle koste verdwijnen.

2! Toch nog iemand met enige zin voor realiteit. :oops:

EU is net als de banken, alhoewel veel te groot zal het crashen. Het onding is trouwens ontworpen om dat te doen.

Eerst alles roven wat er te stelen valt, daarna de straatarmen zich onderling laten opvreten.

Een gemiddelde stad zonder bevoorrading is op 24hrs een jungle.

zonbron 13 juli 2016 10:05

Citaat:

Recht op zelbeschikking?

:clapping:

Skobelev 13 juli 2016 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8167866)

Inderdaad, kijk maar naar het MO. Is het er beter op geworden voor de plaatselijke bevolking? Ik denk het niet, integendeel.

Adrian M 13 juli 2016 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8167897)
Rusland heeft geinvesteerd in atoomschuilkelders voor hun burgers. Nuff said.

Feel the heat! LOL

Kan eenvoudig en simpel opgelost worden, plus kost in verhouding weinig en geen mensenlevens ..... In elk land een referendum en klaar
- In Duitsland evt twee, gebied voormalige DDR
- Dan wel in België, Wallonië en Vlaanderen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be