Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Taalgrens is stakingsgrens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233417)

fox 11 juli 2016 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8165927)
Hoe meer de poco's zich roeren na dergelijke uitspraken, hoe meer je zeker mag zijn dat die uitspraken correct zijn.

Vooral het feit dat ze die woorden verdraaien is een teken aan de wand. Gewoon het woordje spuwen horen en dan maar verhaaltjes beginnen spinnen. Een hoge vorm van staatsmanschap waarschijnlijk.

Pandareus 11 juli 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8165925)
Hij is minister-president en Tommelein zegt wat dat betekent: "Als hij op de vooravond van 11 juli een officieel optreden doet als minister-president, dan moet hij dat doen met een officiële tekst die is goedgekeurd door de Vlaamse regering. Anders blijf ik daar volgend jaar beter weg."

Zo is dat. Maar uitspraken als Bourgeois deed gaan er bij laag bij de grondse figuren in als zoete koek.

Van alle politici was de reactie van Tommelein de meest correcte.

Bourgeois valt uit zijn rol en ziet niet in waar zijn ambt eindigt en zijn persoonlijke en/of partij opinie start. Een roep naar bevoegdheidsoverdrachten is geen coalitiestandpunt, spuwen retoriek gericht naar de franstaligen is platvloerse boertigheid.

De krantenkoppen liegen er dan ook niet om... Hij maakt een belabberde indruk.

Xenophon 11 juli 2016 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8165775)
Meneerke Geert steekt in feite een dolk in de rug van Charles Michel. De man durft het aan met N-VA een coalitie aan te gaan maar krijgt dit terug. Maar goed, al wie met N-VA in een coalitie stapt krijgt vroeg of laat een laffe tackle van deze opportunisten te verwerken.

Inderdaad, ze horen in het cordon.

Xenophon 11 juli 2016 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8165925)
Hij is minister-president en Tommelein zegt wat dat betekent: "Als hij op de vooravond van 11 juli een officieel optreden doet als minister-president, dan moet hij dat doen met een officiële tekst die is goedgekeurd door de Vlaamse regering. Anders blijf ik daar volgend jaar beter weg."

Zo is dat. Maar uitspraken als Bourgeois deed gaan er bij laag bij de grondse figuren in als zoete koek.

Niemand zal Tommelein missen.

Xenophon 11 juli 2016 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8165935)

Bourgeois valt uit zijn rol en ziet niet in waar zijn ambt eindigt en zijn persoonlijke en/of partij opinie start. Een roep naar bevoegdheidsoverdrachten is geen coalitiestandpunt, spuwen retoriek gericht naar de franstaligen is platvloerse boertigheid.

Hoe, en de man was het beste dat Belgie ooit kon overkomen met zijn N-VA?

Heb ik u dan verkeerd begrepen? :D

fox 11 juli 2016 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8165935)

Vorige week waren er nog CD&V'ers die een ballonnetje oplieten omtrent de splitsing van de sociale zekerheid en nu zou bevoegdheidsoverdracht plots niet meer het standpunt van de coalitie zijn. Hypocrieten

Pandareus 11 juli 2016 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8165942)
Hoe, en de man was het beste dat Belgie ooit kon overkomen met zijn N-VA?

Heb ik u dan verkeerd begrepen? :D

Dat is je al wel eens overkomen, ja... 8-)

Pandareus 11 juli 2016 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8165943)
Vorige week waren er nog CD&V'ers die een ballonnetje oplieten omtrent de splitsing van de sociale zekerheid en nu zou bevoegdheidsoverdracht plots niet meer het standpunt van de coalitie zijn. Hypocrieten

Torfs is al lang geen politicus meer, en is met slaande deuren vertrokken bij de tsjeven. Zijn uitval kwam er als rector van de grootste faculteit geneeskunde van vlaanderen.

De schoofzak 11 juli 2016 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8165775)
Meneerke Geert steekt in feite een dolk in de rug van Charles Michel. De man durft het aan met N-VA een coalitie aan te gaan maar krijgt dit terug. Maar goed, al wie met N-VA in een coalitie stapt krijgt vroeg of laat een laffe tackle van deze opportunisten te verwerken.

Een coalitie is geen huwelijk.
Bijvoorbeeld: wie zou er nu trouwen met een partij die jou tot voor kort bestempelde als 'gevaarlijk', met daarenboven nog wat bedekte verwijzingen naar de jaren '30 ?

.

Pericles 11 juli 2016 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8165929)
je legt de lat op de grond en je kruipt erover. Dat is de hoogste vorm van staatsmanschap in dit land. Bourgeois heeft dus alvast groot gelijk om zich niet te spiegelen aan elke vorm daarvan.

Ja, Bourgeois is een echte held, hij heeft de lat op 10 cm. gelegd. :-D

De schoofzak 11 juli 2016 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8165794)
Bwah, in alle eerlijkheid, de Franstalige pers spreekt er amper over, zeker als je vergelijkt met de Vlaamse media.
Ik zie geen enkele schade voor Michel, eerder voor Bourgeois zelf (behalve bij zijn kiespubliek uiteraard, die hebben voor één keer in hun broek kunnen doen van plezier).

Wel ... dat is overdreven. Maar niet heel veel hoor.
Anderzijds, de o zo verontwaardigde reacties van andere partijen: inderdaad. Ik geef het toe. Ik krijg daar een (figuurlijke) erectie van.

.

Pericles 11 juli 2016 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8165953)
Een coalitie is geen huwelijk.
Bijvoorbeeld: wie zou er nu trouwen met een partij die jou tot voor kort bestempelde als 'gevaarlijk', met daarenboven nog wat bedekte verwijzingen naar de jaren '30 ?

.

De jaren '30, dat is volgens u meer iets voor ons van het VB hé Schoof. :-D
Hoe durven ze. ;-)

dalibor 11 juli 2016 12:00

Op mij had het een effect zoals een altijd stijfdeftige nonkel ineens uit zijn rol valt en op een familiefeest gore praat begint te verkopen.

Beetje lachwekkend en genant.

Want let wel, ik ben hoegenaamd niet verontwaardigd. Eerder gesterkt in de indruk die ik over de partij had.

Pandareus 11 juli 2016 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8165963)
Op mij had het een effect zoals een altijd stijfdeftige nonkel ineens uit zijn rol valt en op een familiefeest gore praat begint te verkopen.

Want let wel, ik ben hoegenaamd niet verontwaardigd. Eerder gesterkt in de indruk die ik over de partij had.

goede stijlfiguur, past trouwens bij zijn uiterlijk van notarisklerk.

Henri1 11 juli 2016 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8165599)
Noem jij eerst eens 5 dingen die Paul Magnette specifiek gerealiseerd heeft voor de Waalse modale burger. Wanneer we uw maatstaf door zouden trekken naar WalloBrux dan zou daar geen enkele Franstalige ooit nog een politiek mandaat mogen opnemen want de balansen voor die regio's zijn keer op keer rampzalig. Daarover zwijgt u echter zedig he? U maakt enkel de balans op van de Vlaamse MP en dit terwijl Vlaanderen economisch één van de sterkste regio's in Europa is.

U hebt dus geen idee ?

Bad Attila 11 juli 2016 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 8165868)
In zijn functie van minister-president dient hij een beetje afstand te nemen van z'n eigen gedachtengoed inderdaad. Dat is wat staatsmanschap vereist en wat Bourgeois duidelijk mankeert. Wanneer hij enkel in eigen naam of als nva'er het woord voert dan doet hij wat hij niet laten kan maar bij officiële gelegenheden hoort dat niet.

Klopt. Ik vraag mij trouwens af of zijn speech gedekt wordt door de hele regering...

Henri1 11 juli 2016 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8165789)
Iedereen die bereid is wat intellectuele eerlijkheid aan de dag te leggen weet verdomd goed dat de "spuwen"-beeldspraak van Bourgeois volstrekt niet op individuele personen betrekking had maar wel op de nefaste Waalse stakingskoorts. Maar het is net omdat het over stakingen gaat dat het natuurlijk gevoelig ligt bij de sacrosancte zuilen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat het beweging.net-kweekproduct bij uitstek, namelijk Hilde Crevits, stante pede een sketch van diepe verontwaardiging opvoert.

Hij zou beter zijn kwebbel houden en eendracht in zijn ploeg vooropstellen i.p.v. iedereen tegen zich in het harnas te jagen.

De man is een loser, eens een loser, altijd een loser.

Xenophon 11 juli 2016 12:05

Citaat:

Compensatie noemen ze dat.

Hoe heiliger hoe smeriger.

Denk daarbij bijvoorbeeld aan wat Gandhi deed met de naakte zeer jonge meisjes.

Bad Attila 11 juli 2016 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8165958)
Wel ... dat is overdreven. Maar niet heel veel hoor.
Anderzijds, de o zo verontwaardigde reacties van andere partijen: inderdaad. Ik geef het toe. Ik krijg daar een (figuurlijke) erectie van.

.

Hopelijk zal je na 2019 nog steeds ne stijve hebben.

De schoofzak 11 juli 2016 12:05

Citaat:

In mijn definities is gore praat nog wat anders dan een uitdrukking dat je figuurlijke spuwt op een begrip.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be