Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Lap,daar zijn ze weer. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233545)

Johan Daelemans 20 juli 2016 17:05

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8171830)
Mensen die werken hebben daar de tijd niet voor.

..... 2908 berichten.
Lezen en reageren, laat ons zeggen 3 minuten?
2908*3=8724 minuten of 145,5 uur of ergens 6 dagen.
Dat valt nog heel goed mee eigenlijk.

Nu, er zitten er ook tussen met meer dan 100.000 berichten.
Wie is hier eigenlijk recordhouder?
Een uur van uw leven inruilen om 20 berichten te kunnen posten op politics.be - als je daar even stil bij staat...

non-conformist 20 juli 2016 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8173066)
Haha kerel,nagenoeg al je ,ondertussen toch bijna 3000 posts, dateren van het laatste half jaar, dat is ook bijna 20 per dag.
Je gebruikt hier naar alle waarschijnlijkheid een dubbelnick die je in reserve had wegens permban van de vorige. :lol:

Behoor jij ook al tot de club van de mensen met paranoia ?

werkman 20 juli 2016 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8173479)
..... 2908 berichten.
Lezen en reageren, laat ons zeggen 3 minuten?
2908*3=8724 minuten of 145,5 uur of ergens 6 dagen.
Dat valt nog heel goed mee eigenlijk.

Nu, er zitten er ook tussen met meer dan 100.000 berichten.
Wie is hier eigenlijk recordhouder?
Een uur van uw leven inruilen om 20 berichten te kunnen posten op politics.be - als je daar even stil bij staat...

Geen erg. 99 % van die berichten bestaan uit één woord en dat is telkens "bron?" En van de 1 % resterende berichten kan men de inhoud in de bijbel vinden. En daar geloof ik dus niks van. Dat grootste leugenboek dat er ooit verscheen heeft trouwens niks met onze hedendaagse politiek te maken.
Sprookjes van uit den tijd toen de wereld nog plat was hoeven geen herkansing op waarheid. :lol:

fred vanhove 20 juli 2016 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomas (Bericht 8173472)
't zou 8 miljard zijn dat ze tekort komen.
http://www.tijd.be/tablet/newspaper_...7311.art?ckc=1

Dat valt nog goed mee.

Pericles 21 juli 2016 05:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8173620)
Behoor jij ook al tot de club van de mensen met paranoia ?

Helemaal niet maar je kan toch moeilijk ontkennen wat je met je eigen ogen kan zien. ;-)

Rahowa 21 juli 2016 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8173083)
Zonder ernstige sanering van de ambtenarij komen we er nooit uit.
Eiogenlijk weet jij dat ook en misschien zelfs nog beter dan ik.

Privatiseren van de spoorwegen,dat levert 3 miljard per jaar op!

de vuile muilekoek 21 juli 2016 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8173171)
35 jaar noem jij heel je leven ?

39 en de lotto gewonnen 2 jaar geleden.... dus?

de vuile muilekoek 21 juli 2016 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8173461)
Als je maar 53 jaar oud wordt is dat inderdaad heel je leven.

Ik dacht , ik rekende stel ik geraak tot aan 75 ? en dan ga ik dood zoals mijn tante ....ik ga nu lekkere rentenieren... laat die jong gastjes maar eens hard werken ...die luie mietjes ... die luie sletjes die niks bakken... bewijs jullie maar eens stelletjes lui addergebroed...8-)

de vuile muilekoek 21 juli 2016 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8173180)
Muyle is way older :lol:

Hoe weet gij dat wat mijn leeftijd is? hé .... dat is ook verdacht :roll: en wil dat zeggen dat ge met mijn kl mag spelen hé ... oudere mensen weten véél méér of dat ge denkt.... ze zijn gewoon slimmer door hun levenservaringen ....er was een tijd , maar jah nu is alles anders ... laat maar zitten ...

killimandjaro 21 juli 2016 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8173850)
39 en de lotto gewonnen 2 jaar geleden.... dus?

Ik heb 20 jaar geleden ook eens de lotto gewonnen.

non-conformist 21 juli 2016 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8173755)
Helemaal niet maar je kan toch moeilijk ontkennen wat je met je eigen ogen kan zien. ;-)

er bestaat nog altijd zoiets als gezichtsbedrog, zelfbegoocheling.

Te zien aan het aantal beschuldigingen die hier al over en weer gevlogen zijn, kan je namelijk serieus twijfelen aan de oordeelkundigheid van een aantal mensen.

dpg 21 juli 2016 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8174003)

Te zien aan het aantal beschuldigingen die hier al over en weer gevlogen zijn, kan je namelijk serieus twijfelen aan de oordeelkundigheid van een aantal mensen.

2

werkman 24 juli 2016 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8174003)

Twijfel jij nog? :lol:

non-conformist 25 juli 2016 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8177182)
Twijfel jij nog? :lol:

Aan die oordeelkundigheid ? Absoluut.

werkman 27 juli 2016 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8178074)
Aan die oordeelkundigheid ? Absoluut.

Dan ben je niet alleen.
Er zitten er hier een pak op dit forum die absoluut de klepel van de klok niet weten hangen. Zij wuiven hier constant met partij-vlaggetjes en voor de rest stellen ze zich geen enkele vraag waarom hun partij zus of zo handelt.
Misschien weten ze het wel maar ze doen er alles aan om te verdoezelen dat ze meestal hun jobke aan de partij te danken hebben. En daar draait hun gekraai rond. Veel zeveren en totaal niks zeggen is dan het motto.
Alhoewel; veel hoeft er niet gezegd te worden.
De Belgische politiek is zo klaar als bronwater en het gedrag van partijen en een verklaring voor hun handelen is zo doorzichtig dat juist daarom velen het niet snappen en de paar die het wel snappen zwijgen.
Af en toe komt er wel iets aan de oppervlakte.
Zo schreef Pandareus op zeker ogenblik dat men geen minister moest zijn of worden om een extra-legaal parlementair pensioen op te bouwen.
Panda schreef dit om het gedrag van één partij te verklaren.
Maar desondanks die tip blijft dit forum voer voor de varkens.
Want het handelen van alle partijen kan in die richting verklaard worden.
Natuurlijk is dat pensioen van een minister nog wel wat hoger. :lol:
Maar waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan?

werkman 27 juli 2016 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8179508)
Dan ben je niet alleen.
Er zitten er hier een pak op dit forum die absoluut de klepel van de klok niet weten hangen. Zij wuiven hier constant met partij-vlaggetjes en voor de rest stellen ze zich geen enkele vraag waarom hun partij zus of zo handelt.
Misschien weten ze het wel maar ze doen er alles aan om te verdoezelen dat ze meestal hun jobke aan de partij te danken hebben. En daar draait hun gekraai rond. Veel zeveren en totaal niks zeggen is dan het motto.
Alhoewel; veel hoeft er niet gezegd te worden.
De Belgische politiek is zo klaar als bronwater en het gedrag van partijen en een verklaring voor hun handelen is zo doorzichtig dat juist daarom velen het niet snappen en de paar die het wel snappen zwijgen.
Af en toe komt er wel iets aan de oppervlakte.
Zo schreef Pandareus op zeker ogenblik dat men geen minister moest zijn of worden om een extra-legaal parlementair pensioen op te bouwen.
Panda schreef dit om het gedrag van één partij te verklaren.
Maar desondanks die tip blijft dit forum voer voor de varkens.
Want het handelen van alle partijen kan in die richting verklaard worden.
Natuurlijk is dat pensioen van een minister nog wel wat hoger. :lol:
Maar waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan?

Is er nu totaal niks aan te merken op hetgeen ik schreef ?:lol:
Of gaan we liever lullen over details? Bekvechten misschien? Altijd plezant als we mekaar in het haar kunnen zitten. :evil:

non-conformist 28 juli 2016 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8180079)
Is er nu totaal niks aan te merken op hetgeen ik schreef ?:lol:
Of gaan we liever lullen over details? Bekvechten misschien? Altijd plezant als we mekaar in het haar kunnen zitten. :evil:

Ik heb niets op te merken.

Ben intussen alle illusies allang kwijt.

XenApp 28 juli 2016 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8173159)
Zou je niet liever opteren voor de sjotters een normaal loon te geven

Vraag/Aanbod: topvoetballers hebben specifieke skills die weinig anderen ook hebben. Vergelijk het met topmanagers.

Citaat:

en wat te doen aan de fenomenale belastingontduiking van onze nationale helden.

Dit moet terecht aangepakt worden. Er is praktisch geen enkele Rode Duivel die geen "bedrijf" heeft in een of ander fiscaal toevluchtsoord.

Citaat:

morrelen aan het pensioentje van een postbode korporaal of straatveger ?

Ik denk dat de korporaal en de postbode niet mogen klagen over hun pensioen. De straatveger, en de kassabediende bij de GB zal een pak minder bedeeld zijn terwijl zij even hard en lang gewerkt hebben. (De korporaal even buiten beschouwing gelaten :D)

Bob 28 juli 2016 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 8180855)
Vraag/Aanbod: topvoetballers hebben specifieke skills die weinig anderen ook hebben. Vergelijk het met topmanagers.

Dit moet terecht aangepakt worden. Er is praktisch geen enkele Rode Duivel die geen "bedrijf" heeft in een of ander fiscaal toevluchtsoord.

Het loon van een topvoetballer mag wel wat lager zijn. Zij hebben evengoed hun publiek nodig, als het publiek hun. Komt daarbij dat ze buiten "spelen" niets bijbrengen aan de mensheid.
Maar er is wel een groot verschil tussen belastingontduiking en belastingontwijking. Het is niet omdat men een bedrijf heeft in een "fiscaal" toevluchtsoord dat men aan belastingontduiking doet. Komt daarbij dat topvoetballers goed geplaatst zijn om dit spel te spelen. Ze leven zowat overal, het ene moment daar, het andere ginder.

XenApp 28 juli 2016 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 8180954)
Het loon van een topvoetballer mag wel wat lager zijn. Zij hebben evengoed hun publiek nodig, als het publiek hun. Komt daarbij dat ze buiten "spelen" niets bijbrengen aan de mensheid.
Maar er is wel een groot verschil tussen belastingontduiking en belastingontwijking. Het is niet omdat men een bedrijf heeft in een "fiscaal" toevluchtsoord dat men aan belastingontduiking doet. Komt daarbij dat topvoetballers goed geplaatst zijn om dit spel te spelen. Ze leven zowat overal, het ene moment daar, het andere ginder.

Het geld dat in het voetbal gepompt wordt, zal niet verminderen als er een looncap bestaat voor de speler (zoals in de USA). Echter zal het dan verdwijnen in de zakken van een clubeigenaar. In theorie zou dit ook naar de jeugdwerking kunnen gaan of verminderde ticketprijzen, maar dit is enkel ijdele hoop. Ik vind het ook schandalig dat beroepssporters minder belasting betalen op hun inkomsten. Moeten zij echt binnen zijn na hun carriere?

Er zijn nog beroepen waarvan de wedde te hoog ligt in vergelijking met de bijdrage aan de gemeenschap of mensheid. Ik denk hier bijvoorbeeld aan het koningshuis, een groot deel van de politiekers, gehaaide bedrijfsleiders, bankbonzen enz...

"belastingoptimalisering" is in zeer veel gevallen legale belastingontduiking mogelijk gemaakt door politiekers die hiervoor op een of andere manier loyaal beloond worden door de lobby's van de grote bedrijven. Waarom niet streven naar gelijke tarieven in heel de EU? Dit zou iets heel mooi zijn als ze dit konden bereiken. Heel anders dan hun grote triomfen ivm roaming tarieven en micro USB opladers voor elke GSM.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be