Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Theo Francken kreeg bezoek van de deurwaarder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235511)

ViveLaBelgique 1 november 2016 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8279054)
U wil zeggen dat hij een heel leger, liefst francofone werkgevers in dienst had moeten nemen om uit te pluizen wat voor abnormaals het franstalig gerecht nog allemaal zou kunnen uitkramen...

Inderdaad.

Bobke 1 november 2016 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8279164)
En dat is nu net het probleem bij Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanhangers, hun indrukken verder vertellen voor waarheid !
Of om het met de woorden van Jan Jambon te zeggen, wat voor jullie beter begrijpbaar is: "een Significant deel van de rechters maakt zelf zijn of haar wetten" ! :-) :-) :-)

En dat is nu net het probleem bij u, rond de pot draaien en stropoppen gebruiken.
Het schijnt dat dat eigen is aan trollen.

vrijzinnige 1 november 2016 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8279181)
Je draait rond de pot: mijn stelling is net dat rechters zelf de wet met hun voeten treden.

Ben jij dan jurist ? En....heb jij het vonnis van de rechter dan kunnen inkijken ?
Want dat is nu net MIJN punt, jullie lullen maar dat de rechter buiten de wettelijke lijntjes aan het kleuren is ZONDER daarvoor enig bewijs te kunnen aanvoeren ! Bovendien beschikt Theofiel Asiel ook over een juridische dienst, en moeten deze dit arrest maar aanvechten op een wettelijke manier, maar schijnbaar knelt net hier het schoentje !

vrijzinnige 1 november 2016 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8279193)
En dat is nu net het probleem bij u, rond de pot draaien en stropoppen gebruiken.
Het schijnt dat dat eigen is aan trollen.

Trollen vertellen hier NIET over hun "eigen" indrukken Bobke, maar wijzen de forum fantasten wel op hun "eigen" verzinsels ! :-) :-) :-)

Bobke 1 november 2016 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8279202)
Trollen vertellen hier NIET over hun "eigen" indrukken Bobke, maar wijzen de forum fantasten wel op hun "eigen" verzinsels ! :-) :-) :-)

Inderdaad, die gebruiken stropoppen.

Xenophon 1 november 2016 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8279030)
Het gaat hier niet over de uitspraak van de rechter ten gronde, het gaat er om dat een secrétaire d'Etat de scheiding der machten niet respecteert.

Als start van de verkiezingscampagne kan dat tellen.

'Eindelijk iemand die zich niet laat doen door het gerecht noch door het Belgische gerecht' speelt er nu door het collectief volksbewustzijn.

Gaat nog veel succes hebben die kerel.

(zie je hoe ik hier deze tekst lardeer met volledig nieuwe termen?)

Xenophon 1 november 2016 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8279181)
Je draait rond de pot: mijn stelling is net dat rechters zelf de wet met hun voeten treden.

Laat dat nu mijn boodschap geweest zijn vanaf mijn eerst nick op dit forum.

Libro 1 november 2016 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8279198)
Ben jij dan jurist ? En....heb jij het vonnis van de rechter dan kunnen inkijken ?
Want dat is nu net MIJN punt, jullie lullen maar dat de rechter buiten de wettelijke lijntjes aan het kleuren is ZONDER daarvoor enig bewijs te kunnen aanvoeren ! Bovendien beschikt Theofiel Asiel ook over een juridische dienst, en moeten deze dit arrest maar aanvechten op een wettelijke manier, maar schijnbaar knelt net hier het schoentje !

Een humanitair visum is een gunst en geen recht. Het behoort m.a.w. tot de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris om het toe te kennen en als hij in dit dossier geen reden zag om er één toe te kennen, dan kan een rechter daar niets aan veranderen tenzij door de wet en de scheiding der machten met de voeten te treden. Dus ik acht de kans op een hervorming in beroep zeer reëel. Dus wat je hier komt vertellen, is vrij onzinnig.

Eduard Khil 1 november 2016 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8279135)
Geloof je dat dit echt gaat gebeuren? :-o

natuurlijk niet. Dat is wel wat linkse ratten ons willen doen geloven, telke mate ook verwijzend naar de Belgen die in WOI vluchtten voor geweld naar Nederland. En dat we daarom al die sukkelaars uit het M-O ook moeten opvangen.
Hun vergelijking gaat natuurlijk maar op dat indien de oorlog voorbij is en IS verslagen is, ze allemaal teruggaan hé.

Xenophon 1 november 2016 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8279206)
Als start van de verkiezingscampagne kan dat tellen.

'Eindelijk iemand die zich niet laat doen door het gerecht noch door het Belgische gerecht' speelt er nu door het collectief volksbewustzijn.

Gaat nog veel succes hebben die kerel.

(zie je hoe ik hier deze tekst lardeer met volledig nieuwe termen?)

Het stuk in bold moest natuurlijk 'de vreemdelingen' zijn.

Sorry.

Hypochonder 1 november 2016 13:07

Volgens de advocate van de Waalse familie speelt Francken met levens: de Syrische families bevinden zich in het centrum van Aleppo en verkeren in levensgevaar... Volgens dit wijf moet België zich dus openstellen voor alle mensen die zich gelijk waar ter wereld in levensgevaar bevinden...

Volhouden Francken, volhouden.

fred vanhove 1 november 2016 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8279211)
Een humanitair visum is een gunst en geen recht. Het behoort m.a.w. tot de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris om het toe te kennen en als hij in dit dossier geen reden zag om er één toe te kennen, dan kan een rechter daar niets aan veranderen tenzij door de wet en de scheiding der machten met de voeten te treden. Dus ik acht de kans op een hervorming in beroep zeer reëel. Dus wat je hier komt vertellen, is vrij onzinnig.

Inderdaad zo heb ik het ook altijd geweten.Enkel visums voor gezinshereniging zijn een recht indien aan alle voorwaarden is voldaan. Alle andere visums zijn een gunst en geen recht. Als DVZ beslist dat je er geen krijgt kan je je daar enkel bij neerleggen.
Opnieuw proberen is dan de enige optie.

Zucht 1 november 2016 14:37

Als die nobele Belegen echt zo rijk zijn dan "kopen" ze toch een visum naar Rusland of een ander land in de buurt waar het niet zo moeilijk is om een corrupte ambtenaar te vinden. Eénmaal daar kom je dan wel door naar België zonder gammele bootjes.
Maw. heel dat gerechtscircus is onnodig als men alleen maar die Syrische familie wil helpen.
Als er nog andere punten op de agenda staan, tja....

Edit : dit was de reisroute van rijke Syrische vluchtelingen : Gewoon met visum & vliegtuig naar Rusland, dan met de taxi tot aan de Noorse grens en tenslotte op de fiets Noorwegen binnen fietsen en asiel aanvragen.

quercus 1 november 2016 14:50

Als we moeten toelaten dat, in eender welk oord ter wereld, waar wij een ambassade of een consulaat hebben de eerste de beste pipo zich mag aanbieden en er een visum verkrijgt dan worden wij in Europa gewoon overspoeld door een tsunami. Want dan gaat er een demografische stuwdam barsten en krijgen we een vloedgolf. Niet alleen vanuit Syrië, Irak of Afghanistan maar evenzeer (en wellicht nog meer) vanuit Afrika. In een aantal Afrikaanse landen ligt de bevolkingsaangroei zodanig waanzinnig hoog dat die landen gewoon niet meer in staat zijn hun eigen bevolking te voeden.
Sorry voor de familie in Aleppo die onder de Russische en Assad-bombardementen kreunt. Maar hier toegeven schept een precedent waarop de poco's van de ngo's zitten te wachten evenals de schare linkse "progressieve" advokaatjes die met bijzonder veel genoegen aan de massa kandidaten "juridische duiding" zullen verstrekken. Dan stromen de gelukzoekers hier binnen als water uit een kraan.

4x10E6 1 november 2016 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 8279012)
als de keus gemaakt moet worden tussen het poepen van bazen en het poepen van moslimkolonisten...

.. een keuze die zich voor mij gelukig niet stelt .. voor de nazionaaltjes daarentegen ..

Henri1 1 november 2016 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8278669)
BRON

Detail tekst:

Ook dit is binnenland!

Wij braakten met zen allen bijna op de vloer toen we de nieuwsuitzending zagen waar men T Francken dit ten laste zou leggen.

Zoals u weet ben ik niet de grootste fan van T Francken maar in dit geval kan ik de man in kwestie totaaaaaal geen ongelijk geven.

Ik hoop dan ook dat hij voet bij stuk kan houden.

Als je dat één gezin toelaat staan ze hier allemaal te janken na een tijdje, het is nog niet erg genoeg?

Die idiote advocate wilde waarschijnlijk even in het nieuws komen?

Ik zou zelfs verder gaan: Mocht men Francken de boete opleggen zou dit bij mij garant staan om alle aangespoelden gelijk de deur te wijzen uit ons land want dit is er echt wel ZWAAR over.

Ze komen van einde ende verre met het 'Paard van Troje' de EU ons land binnengereden en dan gaan ze gelijk op zoek of ze de mazen van de wet even 'kunnen aanpassen' en zich er zelf wat kunnen met verrijken die Paard van Troje menners.

Eruit zetten is de boodschap of het gaat helemaal niet goedkomen.

Ze zouden mogen blij zijn dat ze al van een TIJDELIJKE humanitaire hulp mogen genieten.

Maar neen, eisen, eisen, eisen ... :roll:

Theo Francken is de belichaming van een falend beleid.

vrijzinnige 1 november 2016 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8279280)
Inderdaad zo heb ik het ook altijd geweten.Enkel visums voor gezinshereniging zijn een recht indien aan alle voorwaarden is voldaan. Alle andere visums zijn een gunst en geen recht. Als DVZ beslist dat je er geen krijgt kan je je daar enkel bij neerleggen.
Opnieuw proberen is dan de enige optie.

Bij mijn weten heeft de dienst Vreemdelingen betwisting een positief advies gegeven over het uitreiken van een visum, maar is het ENKEL Theofiel die gaat dwars liggen, en is hij nog steeds op zoek hoe hij in beroep kan gaan tegen de rechterlijke dwangsommen. :-) :-) :-)

Jan van den Berghe 1 november 2016 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8279268)
Volgens de advocate van de Waalse familie speelt Francken met levens: de Syrische families bevinden zich in het centrum van Aleppo en verkeren in levensgevaar... Volgens dit wijf moet België zich dus openstellen voor alle mensen die zich gelijk waar ter wereld in levensgevaar bevinden...

Niet echt samenhangend wat die advocate komt te vertellen. Is die familie dan de enige familie die de oorlogsellende over zich heen krijgt? Neen, toch?! Dus, waarom dan een juridisch gevecht beginnen om slechts één familie eruit te krijgen? Dit houdt echt geen steek.

fred vanhove 1 november 2016 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8279374)
Bij mijn weten heeft de dienst Vreemdelingen betwisting een positief advies gegeven over het uitreiken van een visum, maar is het ENKEL Theofiel die gaat dwars liggen, en is hij nog steeds op zoek hoe hij in beroep kan gaan tegen de rechterlijke dwangsommen. :-) :-) :-)

Dat zou kunnen....maar dat advies is niet bindend. Vreemdelingen betwistingen geeft wel meer adviezen en dikwijls de juiste. Maar Francken is de baas en de eindbeslissing ligt bij hem.

Xenophon 1 november 2016 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8279371)
Theo Francken is de belichaming van een falend beleid.

Komt dat zien!

Het Belgisch beleid is falend.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be