fred vanhove |
9 mei 2017 09:04 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
(Bericht 8445105)
Jouw reactie is wel erg hautain en getuigt van een nefaste mentaliteit die regelmatig wordt teruggevonden bij het soort mensen die met de term "Dansaert Vlaming" worden aangeduid. Systematisch neerkijken op de regio waar ze vandaan komen ("blijf maar rond de kerk fietsen in uw polderdorp...droom gerust verder van De Heren van Zichem...Kom eens weg van dat speelpleintje...) en in feite lekker mee neuzelen met het soort discours dat we ook kunnen horen bij pipo's van Défi. Jullie kijk op het Vlaanderen zit boordevol karikaturen. Neem eens de trein of de bus richting "la province" om jouw kennis wat bij te spijkeren.
|
En wie begint er altijd over Brussel terwijl ze daar nog nooit of te nimmer zijn geweest ?
JVDB heeft het over rondwandelen in bepaalde Brusselse wijken.....wel ik ken die man uiteraard niet ...maar naar wat ik uit zijn schrijfsels kan opmaken is die man nog nooit in een achtergestelde Brusselse wijk geweest....hoogstens zal hij ooit op schoolreis de Grote markt en het atomium hebben bezocht....maar blijkbaar kent en weet hij er alles van....
Wie maakt er dan het meest hier een karikatuur van Brussel ? Wie heeft hier het meeste vooroordelen over Brussel.....Ik lees hier nauwelijks iets anders terwijl de meesten er in hun ganse leven nauwelijks of niet komen laat staan er enige tijd zouden (willen) leven. Sommigen doen me hier denken aan die blaaskaak van een Trump .....die beschreef Brussel ook al was hij er jaren woonachtig geweest en de sukkel weet zelfs nog niet dat Brussel in België ligt.
En in tegenstelling tot velen kom ik dan wel veel in Vlaanderen .....
Ik ben nog nooit negatief begonnen over Het Vlaanderen.....Wees nou eens eerlijk zijn het niet eerder de Vlamingen die steeds maar negatief doen over Brussel dan omgekeerd ? Lees er hier maar even het forum op na dan.
Trouwens ikzelf ben helemaal niet het type van de Dansaert Vlaming.Heb daar weinig of geen voeling mee en kom er zelden of nooit.....dat is zoals je het zelf zegt een Vlaming en alles behalve een Brusselaar.
|