![]() |
Citaat:
En nu zijn we zo ver dat we de hele wereld kunnen vernietigen. |
Citaat:
En hij heeft daar nog zeven dagen aan gewerkt! En wat gaat hij dan ook doen, als wij er niet meer zijn? Pinten pakken met Allah? |
Citaat:
H2O, CH4, NH3 en H2. en een elektrische ontlading. Maar dat zullen uw microwezentjes waarschijnlijk niet begrijpen. Religioten...:roll: |
Citaat:
En dan zullen God en Allah en met de Here Jezus erbij, feest gaan vieren bij de microwezentjes....:cheer: |
Citaat:
|
Religie zoals wij haar kennen is vooral een cultureel verschijnsel, complex genoeg om een bepaalde mate van communicatie nodig te hebben. Bewust kunnen nadenken helpt ook. Voor beide vinkjes is een relatief complexe taal een vereiste of op zijn minst de makkelijkst aan ons bekende manier om er te komen. Misschien dat je bij mensapen, dolfijnen en tandwalvissen, kraaien, papegaaien of olifanten wel sporen van religie zou kunnen ontdekken, denk bijvoorbeeld aan de momenten van stilte die olifanten voor hun overledenen nemen, daar zal best een aangeleerde component inzitten, en mogelijk dat er binnen families zelfs bepaalde "gedachten" over circuleren. Maar dan wel gedachten die je uit kan leggen in de zeer beperkte communicatiemethode van olifanten.
|
Citaat:
https://www.vpro.nl/programmas/allah...an-leyers.html |
Het meest wezenlijke van de godsdienst is dat God bestaan en zeker geen onzin is, dat is de wetenschap die meent alles uit de natuur te kunnen verklaren, maar niet kan verklaren waar die natuur dan zelf vandaan komt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De waarheid is mijn atoomtheorie. Citaat:
Ben je soms katholiek? Lees mijn atoomtheorie eens en probeer dan iets zinnigs te zeggen waaruit blijft dat je weet waarover het gaat. |
Citaat:
Citaat:
God wordt verklaard in de logica van Hegel als oneindige Geest (waar de wetenschap geen weet van heeft) en in mijn atoomtheorie (die de wetenschap niet wil lezen). |
Citaat:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moroso...rrie_Weggelaar |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar mijn atoomtheorie zelf eens gaan lezen, ho maar. Dus wie is hier nu simpelman? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be