![]() |
Citaat:
Dus, citeer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel, misschien kunt u me een voorbeeld citeren uit het Rechtskundig Weekblad of uit de Journal des Tribunaux, waar een vonnis wordt besproken over het verhaal van een hond die het huis rechtsgeldig erfde van zijn meester. Ik ken er geen. En er is er ook geen. Vaneiges niet. Verder ga ik geen tijd meer aan besteden aan zulke dwaze discussies. En dus nogmaals: bekwaam u wat in het recht in het algemeen en het Belgisch recht in het bijzonder. |
Citaat:
Wel, als dat de juridische taal is, dan moet u toch in staat zijn om te citeren, niet?! |
Citaat:
Wel, dan moet ik dat toch ergens in juridische teksten aantreffen, niet?! |
Citaat:
Voor een natuurlijke persoon : geen eigendom zonder menselijk lichaam. Ofte : de eigendom is hier verbonden (gaat samen met , hoort toe aan) met het bestaan van een menselijk lichaam. Volkomen juridisch correct. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen. Voor u blijkbaar wel. Het zij zo. En meer valt er niet over te zeggen. Behalve dan dat u fout zat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een andere zaak is of het 'menselijk leven in wording' niet dient beschermd te worden. Persoonlijk denk ik van wel. Maar dat is dan ook mijn persoonlijke visie. Alles draait om de definitie en om de vraag: wanneer is een mens ook werkelijk een mens? |
Citaat:
Dat is wettelijk uitgebreid tot de foetus die levensvatbaar is, dus welke als te vroeg geborene zou kunnen leven. Die foetus mag niet geaborteerd worden. Deze krijgt als het ware rechtsbescherming in zijn voormenselijke bestaan. |
Citaat:
Ik heb trouwens geen weet van enige wet die voorschrijft wat u hierboven schrijft. Voorbij de wettelijk vastgelegde termijn mag er niet meer geaborteerd worden, ongeacht of de vrucht buiten de moederschoot levensvatbaar is of niet. |
Citaat:
we hebben dus compromissen nodig. jij hanteert een ander grens als ik en wij hanteren een ander ergens als de kerk die bv masturberen verbiedt, condooms verbiedt,... en je er dus mag vanuit gaan dat zij zaadcellen al als mens ziet. dt een foetus niet tot de vrouw behoort mag kloppen maar dat geldt voor de meeste kankertumoren. ik zou dat argument beter achterwege laten |
Citaat:
Het zjin vooral de ontwikkelingslanden die lijden onder een grote mate van groeiende overbevolking, zoals Afrika. Het condoom zou daar geen kwaad kunnen. En wat onze vergrijzing betreft is er nog de euthanasie voor wie er geen zin meer hebben. Citaat:
Dat vond ie leuk. Is ie soms van mening veranderd? |
Citaat:
In jouw cultuur zit religie ingebakken. Religie gebaseerd op sprookjes van in de tijd dat de aarde nog plat was. In de Vlaamse cultuur zit het strikt-religieuze nog amper ingebakken. Daardoor kennen wij voorbehoedsmiddelen, echtscheiding, euthanasie, abortus ... |
Citaat:
Ik ben nieuwsgierig naar die grens van u, daar u toch aangeeft dat die ergens anders ligt dan bij mij. Waar ligt dit dan bij u? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be