Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Recht op vreedzaam betogen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242110)

marie daenen 24 januari 2018 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631419)
Het is al gezegd: Bart De Wever heeft net hetzelfde gedaan en ik denk dat het merendeel van de burgemeesters hetzelfde zouden doen. Ge moet nu niet van elke sossenburgemeester een usurpator maken hé.

Heeft BDW ook het kraken van huizen van mensen die ('toevallig' op vacantie waren getolereerd en zelfs in de kaart gewerkt???

Zipper 24 januari 2018 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631479)
Ik had het eigenlijk nog niet opgemerkt.

Mond vol tanden en dan weer maar ad hominem.

I win again :cheer:

weeral zeer volwassen van u

Wapper 24 januari 2018 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631531)
weeral zeer volwassen van u

:lol:

De schoofzak 24 januari 2018 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631419)
Het is al gezegd: Bart De Wever heeft net hetzelfde gedaan en ik denk dat het merendeel van de burgemeesters hetzelfde zouden doen. Ge moet nu niet van elke sossenburgemeester een usurpator maken hé.

Toch maar eens beter lezen wat er allemaal staat.

Daar staat nergens dat elke burgemeester zomaar alle betogingen moet, mag of kan verbieden, of moet, mag of kan toelaten.
Het gaat om de motivering, als hij verbiedt.

We zullen zien wat de Raad van State zegt van de motivering.
Ik durf dat schrijven omdat in Vlaamse middens men al vaker tot daar heeft moeten procederen, en dat tot op heden de grondwettelijke vrijheden nogal scherp in het voordeel van de vrijheid geïnterpreteerd werden.

Dadeemelee 24 januari 2018 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8631562)
Toch maar eens beter lezen wat er allemaal staat.

Daar staat nergens dat elke burgemeester zomaar alle betogingen moet, mag of kan verbieden, of moet, mag of kan toelaten.
Het gaat om de motivering, als hij verbiedt.

We zullen zien wat de Raad van State zegt van de motivering.
Ik durf dat schrijven omdat in Vlaamse middens men al vaker tot daar heeft moeten procederen, en dat tot op heden de grondwettelijke vrijheden nogal scherp in het voordeel van de vrijheid geïnterpreteerd werden.

Dus volgens jou zou Bart De Wever die betoging van Voorpost NIET verbieden. Begrijp ik dat goed?

Zipper 24 januari 2018 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631564)
Dus volgens jou zou Bart De Wever die betoging van Voorpost NIET verbieden. Begrijp ik dat goed?

dat doet hier niet terzake, wat De Wever al dan niet zou doen.

The Paulus Experience 24 januari 2018 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8631470)
semantische flauwe kul

je kan elke anti betoging als pro iets formuleren
en elke pro betoging uit je voorbeelden even makkelijk als anti iets

Nuance kan jij duidelijk niet aan hè :lol:

Zwart of wit lukt nog net even :-P

marie daenen 24 januari 2018 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631614)

Wat? De Wever speelt hier niet mee? Wat moeten ze dan nog zeggen?
Buiten BDW kennen en weten zij toch niets??? Tegen wie moeten ze nu protesteren???

The Paulus Experience 24 januari 2018 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631479)

Mond vol tanden en dan weer maar ad hominem.

Yup, zo zijn ze :rofl:

Dadeemelee 24 januari 2018 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631614)

Ik zie dat je de discussie niet gevolgd hebt.

Het gaat hier over het al dan niet verbieden van een anti-islambetoging van Voorpost. Blijkbaar een grof schandaal.

Ik beweer dat Bart De Wever (een niet Termont en een niet sos) en zowat alle andere Belgische burgemeesters (meestal niet Termonts en niet sossen) dat ook zouden verbieden.

Zijn alle Belgische burgemeesters dan slecht?

Lukkas 24 januari 2018 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631648)
Ik zie dat je de discussie niet gevolgd hebt.

Het gaat hier over het al dan niet verbieden van een anti-islambetoging van Voorpost. Blijkbaar een grof schandaal.

Ik beweer dat Bart De Wever (een niet Termont en een niet sos) en zowat alle andere Belgische burgemeesters (meestal niet Termonts en niet sossen) dat ook zouden verbieden.

Zijn alle Belgische burgemeesters dan slecht?

Een burgemeester denkt meestal aan de gevolgen van een betoging. De betoging van Voorpost zal sereen verlopen. Maar de burgemeester heeft schrik van het links gespuis en het islamgespuis dat voor de zoveelste keer alles weer kort en klein zal slaan, auto's in brand steken, plunderen en onschuldige mensen molesteren. Maar de meeste burgemeesters durven dat niet openlijk toegeven.

Dadeemelee 24 januari 2018 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 8631656)
Een burgemeester denkt meestal aan de gevolgen van een betoging. De betoging van Voorpost zal sereen verlopen. Maar de burgemeester heeft schrik van het links gespuis en het islamgespuis dat voor de zoveelste keer alles weer kort en klein zal slaan, auto's in brand steken, plunderen en onschuldige mensen molesteren. Maar de meeste burgemeesters durven dat niet openlijk toegeven.

Afgezien van het feit dat Voorpost niet bekend staat als een liefdadigheidsinstelling gaan zowat alle burgemeesters anti-islam of gelijkaardige anti-betogingen verbieden.

De schoofzak 24 januari 2018 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631564)

Neen. Ge begrijpt het van geen kanten.
En ik geef het op.
Ik ben echt te dom om het zo simpel uit te leggen, dat jij het begrijpt.

Dadeemelee 24 januari 2018 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8631724)
Neen. Ge begrijpt het van geen kanten.
En ik geef het op.
Ik ben echt te dom om het zo simpel uit te leggen, dat jij het begrijpt.

Doeme, het volgende wat ik jou en reservespeler zou gevraagd hebben was het standpunt van Bart De Wever over die Voorpost betoging te expliqueren.

Weer iets dat we nooit gaan weten :-(

Zipper 24 januari 2018 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631728)
Doeme, het volgende wat ik jou en reservespeler zou gevraagd hebben was het standpunt van Bart De Wever over die Voorpost betoging te expliqueren.

Weer iets dat we nooit gaan weten :-(

Gij wordt stilaan hopeloos

Jan van den Berghe 24 januari 2018 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631664)
Afgezien van het feit dat Voorpost niet bekend staat als een liefdadigheidsinstelling gaan zowat alle burgemeesters anti-islam of gelijkaardige anti-betogingen verbieden.

Als er sprake is van een systematiek, dan hebben we overduidelijk een probleem. In een democratie moet de overheid erover waken dat ook een minder populaire mening geuit kan worden.

Henri1 24 januari 2018 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631159)
Andersdenkenden brutaal het zwijgen opleggen, lijkt zijn ultieme vorm van oppositie.

Het stramien van de huidige regeringsploeg ?

Jan van den Berghe 24 januari 2018 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8631833)
Het stramien van de huidige regeringsploeg ?

Weet u af van gemeentelijke bevoegdheden?

Dadeemelee 24 januari 2018 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8631792)
Als er sprake is van een systematiek, dan hebben we overduidelijk een probleem. In een democratie moet de overheid erover waken dat ook een minder populaire mening geuit kan worden.

OK vraag eens aan uw burgemeester of je een anti-islam betoging mag organiseren in uw parochie.

Lukkas 24 januari 2018 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631664)

Ah, men moet een liefdadigheidsinstelling zijn om te kunnen betogen. Dan zal men veel betogingen moeten verbieden. Kan u echt niets beter verzinnen? Bent u een vijand van de democratie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be