![]() |
Mijn arts spreekt geen woord nederlands. Wat nu?
|
Citaat:
Juist. |
Citaat:
|
Citaat:
En wederzijds bekeken, Frans is ook zo moeilijk niet. En toch kan men het niet meer in Vlaanderen. Er is dus meer aan de hand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een Turkse dokter die enkel patiënten heeft in de Belgisch-Turkse Gemeenschap hoeft wat mij betreft geen Nederlands te kunnen.
We moeten in deze taalpurisme niet laten primeren op het aantrekken van intellectuelen (dokters). Het belangrijkste is dat de patiënt met genoeg nuance zijn verhaal kan doen. Indien dat niet kan, dan zou een taalcursus wel aangeraden zijn. Maar er een verplichting van maken is overdreven in deze lijkt me. Het is nog altijd een vrij beroep. |
Ik verkies eigenlijk een degelijke arts met wie ik eventueel Engels of Frans moet praten dan een perfect Nederlands sprekende middelmatige dokter.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een dokter van wacht is geen vrije keuze. Een dokter die meegaat met een MUG, is niet gekozen door het slachtoffer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar huisartsen enzo moeten vrij zijn om zich te vestigen waar ze willen. Als de patiënten hen niet verstaan zullen ze wel weg blijven. Indien niet, dan is er een markt voor, dan zie ik het probleem ook niet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be