Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zijn er hier mannelijke feministen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242989)

Libro 2 april 2018 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 8681133)
Wie met feminisme, zoals dat tegenwoordig uitgedragen wordt, bezig is is niet bezig met emancipatie.
Emancipatie is iets dat een plaats heeft in een gemeenschap, ongeacht over welke groep het gaat.
En Emancipatie betekent niet gelijke aantallen vrouwen en mannen op gelijke posten en niveaus. Het betekent gelijke keuzevrijheid en kansen hebben.
Het 'vervalste' loondebat, gekoppeld aan het aantal vertegenwoordigers op gelijk niveau, is één van die zaken die echte emancipatie meer afremt dan aanmoedigt.

Het moderne feminisme is gewoon een variant van het cultuurmarxisme, gericht op de vernietiging van de westerse cultuur. En dat is eigenlijk de fundamentele reden waarom ik mezelf géén feminist noem.

Demper 2 april 2018 15:10

Vrouwen worden zwanger, zagen meer, veroorzaken ruzie, drama en intriges.

Ze zijn dus minder efficiënt, in feite verdienen ze nog te veel.

Tavek 2 april 2018 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8681049)
Heeft hij je dat vlakaf gezegd?

Mijn vorige werkgever wierf gewoon geen vrouwen aan voor verantwoordelijke functies, en promoveerde vrouwelijke ingenieurs ook niet door naar mijn functieniveau (middenkader). Toen ik vertrok was mijn gedoodverfde opvolgster nog niet eens gevraagd om mij op te volgen terwijl ze daar meer als capabel voor was (burg. ir. met 8 jaar ervaring in het bedrijf, en zeer loyaal). Ik had haar ook voorgesteld om mijn taken over te nemen.

Zijn letterlijk antwoord naar mij toe was: neen die heeft een kind, ik kan daar niet op rekenen.

....

Mijn antwoord: ik bol het deels af omdat ik deze job onmogelijk nog kan combineren met mijn gezin.

Hij vond mij een rare man, die meehielp in het huishouden. Mijn vrouw moest maar thuisblijven, ik zou wel een bonus krijgen voor de overuren....

Ik hoop dat hij snel onder de grond ligt en zijn bedrijf falliet verklaard wordt.

Libro 2 april 2018 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8681336)
Mijn vorige werkgever wierf gewoon geen vrouwen aan voor verantwoordelijke functies, en promoveerde vrouwelijke ingenieurs ook niet door naar mijn functieniveau (middenkader). Toen ik vertrok was mijn gedoodverfde opvolgster nog niet eens gevraagd om mij op te volgen terwijl ze daar meer als capabel voor was (burg. ir. met 8 jaar ervaring in het bedrijf, en zeer loyaal). Ik had haar ook voorgesteld om mijn taken over te nemen.

Zijn letterlijk antwoord naar mij toe was: neen die heeft een kind, ik kan daar niet op rekenen.

....

Mijn antwoord: ik bol het deels af omdat ik deze job onmogelijk nog kan combineren met mijn gezin.

Hij vond mij een rare man, die meehielp in het huishouden. Mijn vrouw moest maar thuisblijven, ik zou wel een bonus krijgen voor de overuren....

Ik hoop dat hij snel onder de grond ligt en zijn bedrijf falliet verklaard wordt.

Zo'n houding is inderdaad onaanvaardbaar. Dit betekent wel niet dat ALLE claims van het feminisme zonder meer kloppen: een kritische houding blijft nodig.

Demper 2 april 2018 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8681359)
Zo'n houding is inderdaad onaanvaardbaar.

Toon mij 1 goed draaiend departement in eendert welk bedrijf waar een vrouw de leiding heeft en waar de zaken goed gaan.

Toon er mij eentje.

Libro 2 april 2018 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8681400)
Toon mij 1 goed draaiend departement in eendert welk bedrijf waar een vrouw de leiding heeft en waar de zaken goed gaan.

Toon er mij eentje.

Behoudens vergissing maakt Proximus nog altijd winst. Graag ook reactie op het tweede deel van mijn post waarop je antwoordde.

Guinevere 2 april 2018 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8680949)
Gemiddeld loon als boekhouder na 5 jaar ervaring 2330 euro
https://www.vacature.com/nl-be/carri...330-euro-bruto

En dat is boekhouder hé, niet hulpboekhouder.

Bij sommige bedrijven, bv Sd worx, kan je op de boekhoudafdeling beginnen met 1800€ netto (rond 2700 bruto), aangevuld met maaltijdcheques en andere voordelen.

Dus wat je verdient hangt ook af van hoeveel je vraagt en waar je werkt als "boekhouder".

Guinevere 2 april 2018 22:39

.

Guinevere 2 april 2018 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8681266)
Vrouwen worden zwanger, zagen meer, veroorzaken ruzie, drama en intriges.

Ze zijn dus minder efficiënt, in feite verdienen ze nog te veel.

Veel vrouwen worden ook niet zwanger, zijn slimmer en ambitieuzer dan sommige mannen en staan hun "mannetje".

Die zijn dus terecht directrice, ceo, minister, manager, enz. Demper, geef het toch op, het wordt nooit meer zoals vroeger.

Anna List 3 april 2018 07:38

Citaat:

Toon er mij eentje.

laat dat nu onderzocht zijn en blijken dat beursgenoteerde bedrijven met vrouwelijke CEO en significant meer vrouwen in de RVB het beter doen dan gemiddeld.

Skobelev 3 april 2018 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8681443)
Veel vrouwen worden ook niet zwanger, zijn slimmer en ambitieuzer dan sommige mannen en staan hun "mannetje".

Die zijn dus terecht directrice, ceo, minister, manager, enz. Demper, geef het toch op, het wordt nooit meer zoals vroeger.

Jammer genoeg horen jij of uw islamitische vriendinnen daar niet bij. Hoeveel keer heb je al geworpen? Waar werk je vandaag?

Anna List 3 april 2018 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8681443)

goei punt,

maar even naar de fundamenten ...

hoe halal is het om feministe te zijn Guine?

Pericles 3 april 2018 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8681429)
Bij sommige bedrijven, bv Sd worx, kan je op de boekhoudafdeling beginnen met 1800€ netto (rond 2700 bruto), aangevuld met maaltijdcheques en andere voordelen.

Dus wat je verdient hangt ook af van hoeveel je vraagt en waar je werkt als "boekhouder".

Ja. Een onervaren boekhoudster en dan nog jaren thuis gebleven gaan ze daar aanwerven aan die prijs zeker. :-D Ge droomt, ge maakt geen schijn van kans.

The Paulus Experience 3 april 2018 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8681540)
Ja. Een onervaren boekhoudster en dan nog jaren thuis gebleven gaan ze daar aanwerven aan die prijs zeker. :-D Ge droomt, ge maakt geen schijn van kans.

misschien een job boeken verkopen op en rommelmarkt.
Meestal eindigt dat ook in boekhouden

Anna List 3 april 2018 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8681562)
misschien een job boeken verkopen op en rommelmarkt.
Meestal eindigt dat ook in boekhouden

lol, goeike

Tavek 3 april 2018 09:54

Citaat:

Toon er mij eentje.

Reynaers Aluminium in ons eigen Belgie

General Motors
PepsiCo
in de VS (zijn overigens geen kleintjes)

Meer nodig ?

Tavek 3 april 2018 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8681429)

Even ter zijde:

boekhouder is geen job met een lange termijntoekomst

Libro 3 april 2018 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8681609)
Reynaers Aluminium in ons eigen Belgie

General Motors
PepsiCo
in de VS (zijn overigens geen kleintjes)

Meer nodig ?

GM zou ik nu niet meteen als voorbeeld van een succesverhaal aanhalen.

Tavek 3 april 2018 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8681612)
GM zou ik nu niet meteen als voorbeeld van een succesverhaal aanhalen.

GM is nochtans wel weer rechtgekrabbeld na een bijna dood ervaring.

Guinevere 3 april 2018 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8681514)
Jammer genoeg horen jij of uw islamitische vriendinnen daar niet bij. Hoeveel keer heb je al geworpen? Waar werk je vandaag?

Ik schreef onlangs dat ik heb gewerkt. :roll: veel van mijn vriendinnen werken, en sommige vrouwen in mijn familie ook. Maar vandaag werk ik niet, nee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be