Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   "huur" vragen aan partner (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243386)

Xenophon 29 april 2018 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8702326)
Gratis neuken en dan nog huur vragen........

Neuken met de huisbaas, niet iedereen wil dat doen.

bembem 29 april 2018 19:08

maar even serieus, moest ik in de plaats v zeus zijn, ik zou de woonst verhuren en met la belle samen iets - volgens pro rata, huren, that way no hard feelings about who pays what ^^

Travis66 29 april 2018 19:09

Ik zal wel ouderwets zijn. Wij hebben 1 gedeelde bankrekening. En dat is de enige afspraak. Al 25 jaar. Als't op is, is't op. En zolang het niet op is, doet elke ermee wat hij/zij wil. Uiteraard wordt de partner geconsulteerd als er grote uitgaven gedaan worden, maar die zegt standaard altijd "ja".
Kan dat misbruikt worden ? Uiteraard. Maar zij kent mijn wensen, ik ken haar wensen. En daar houden we rekening mee. Zonder dat af te spreken. Werkt goed hoor. Naïef als we zijn gaan we ervan uit dat we nooit zullen moeten beslissen wat van wie is.

Xenophon 29 april 2018 19:10

Ik zou ze ook drie maand huur laten storten als borg.

Want stel dat ze uiteen gaan en hij vindt zo direct geen nieuw lief...

bembem 29 april 2018 19:11

o_0

The Paulus Experience 29 april 2018 19:13

Het huis is afbetaald, en jij gaat huur vragen aan je partner.
Is dat niet een beetje asshole achtig?
Het blijft van jou hè.

The Paulus Experience 29 april 2018 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 8702343)
Ik zal wel ouderwets zijn. Wij hebben 1 gedeelde bankrekening. En dat is de enige afspraak. Al 25 jaar. Als't op is, is't op. En zolang het niet op is, doet elke ermee wat hij/zij wil. Uiteraard wordt de partner geconsulteerd als er grote uitgaven gedaan worden, maar die zegt standaard altijd "ja".
Kan dat misbruikt worden ? Uiteraard. Maar zij kent mijn wensen, ik ken haar wensen. En daar houden we rekening mee. Zonder dat af te spreken. Werkt goed hoor. Naïef als we zijn gaan we ervan uit dat we nooit zullen moeten beslissen wat van wie is.

2

Tavek 29 april 2018 19:14

Citaat:

Wij hebben 1 gezamelijke rekening, waar onze lonen op terecht komen. En 1 spaarrekening. Onze eigen liquide middelen van voor ons huwelijk zitten in het huis. En toevallig net evenveel.

Aangezien we onder het wettelijk stelsel getrouwd zijn heeft het weinig nut om nog aparte rekeningen aan te houden. Er is gemeenschap van goederen en vooral van aanwinst.

bembem 29 april 2018 19:17

Citaat:

nou nee want stel dat 1 met alles gaat lopen, de rekening plunderen komt meer voor dan men denkt, better be safe and have your own account(s), een gezamelijke rekening waar beiden verhoudingsgewijs op storten vind ik dan weer wel fair ^^

Zeus 29 april 2018 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8702268)
Ze is dus in dat arbeidersmilieu blijven hangen...

Nee, ze werkt fulltime als bachelor in het onderwijs (vastbenoemd).
Ik heb 2 masters en word gewoon op dat niveau betaald.

bembem 29 april 2018 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8702356)
Wij hebben 1 gezamelijke rekening, waar onze lonen op terecht komen. En 1 spaarrekening. Onze eigen liquide middelen van voor ons huwelijk zitten in het huis. En toevallig net evenveel.

Aangezien we onder het wettelijk stelsel getrouwd zijn heeft het weinig nut om nog aparte rekeningen aan te houden. Er is gemeenschap van goederen en vooral van aanwinst.

het klassieke (ezel)shema, nou ja ieder z'n ding :lol::lol:

The Paulus Experience 29 april 2018 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8702359)
nou nee want stel dat 1 met alles gaat lopen, de rekening plunderen komt meer voor dan men denkt, better be safe and have your own account(s), een gezamelijke rekening waar beiden verhoudingsgewijs op storten vind ik dan weer wel fair ^^

Daarom ben je ook 40 en single

bembem 29 april 2018 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8702360)
Nee, ze werkt fulltime als bachelor in het onderwijs (vastbenoemd).
Ik heb 2 masters en word gewoon op dat niveau betaald.

olala

bembem 29 april 2018 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8702364)
Daarom ben je ook 40 en single

wel als ik zie hoe velen gepluimd worden door haaiebaaien v een partner - be it either m or f, dan ben ik content ja ^^

Tavek 29 april 2018 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8702369)
wel als ik zie hoe velen gepluimd worden door haaiebaaien v een partner - be it either m or f, dan ben ik content ja ^^

Chance dat gij dan een kale kip zijt he.

bembem 29 april 2018 19:30

hou uw smoel eens

Tavek 29 april 2018 19:35

Citaat:

Het gevolg van trouwen onder het wettelijk stelsel.

Als je uw partner niet vertrouwt kan je er best niet mee trouwen.

Mijn 2 cents.

Travis66 29 april 2018 19:35

Citaat:

Ik heb al problemen met het woord "verhoudingsgewijs". Ik heb zelfs geen idee wat die verhouding is.

Ik weiger mijn partner tot zoiets in staat te achten. En daarom wil ik mij daar ook niet tegen indekken.

Travis66 29 april 2018 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8702381)
Het gevolg van trouwen onder het wettelijk stelsel.

Als je uw partner niet vertrouwt kan je er best niet mee trouwen.

Mijn 2 cents.

2

Eyjafjallajökull 29 april 2018 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8702342)
maar even serieus, moest ik in de plaats v zeus zijn, ik zou de woonst verhuren en met la belle samen iets - volgens pro rata, huren, that way no hard feelings about who pays what ^^

Gaan huren als je zelf eigendom hebt :roll:

Het is wel duidelijk waarom jij aan de grond zit...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be