![]() |
Werkloosheidsuitkeringen sterk beperken in de tijd.
1 maand per gewerkt jaar bvb OCMW uitkeringen sterk beperken door er een heel duidelijk kortetermijnsplan naar werk aan koppelen. Dat niet naleven = uitkering kwijt De schooiers zullen het land wel verlaten. |
Citaat:
Want uw hele leven betalen maar na een tijdje werkloosheid bij het vuil gezet worden alsof dat je paria bent, dat lijkt me niet erg fair. Dus, beperkte werkloosheid = beperkt aanbetalen. |
Citaat:
En dat andere,'uitkering kwijt'. Wat gaan mensen doen als ze geen geld meer hebben ? Dat zal de criminaliteitscijfers nogal de hoogte injagen vrees ik. Idem wat zwartwerken betreft. Let wel, je voorstel klinkt mooi, maar de werkelijkheid is wel wat complexer dan dat je denkt vrees ik. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'Waarom zou ik nog gaan werken? Om illegalen/vreemdelingen/landverhuizers/gevangenen en andere het leven een beetje aangenaam te maken?' Alle anderen aan diezelfde 'ronde tafel' gezeten zijnde zwegen met zijn allen als vermoord na het aanhoren van de ietwat 'duistere' reactie. 8O |
Citaat:
In de meeste andere landen kan je twee jaar lang doppen indien je je werk verliest. Daarna verlies je je werkloosheidsuitkering, maar zet men je niet op zwart zaad hé. Dan val je terug op een leefloon (ergo: een stuk lager dus) waar de controle op wat je allemaal uitspookt nog veel groter is dan wanneer je een werkloosheidsuitkering hebt. |
Citaat:
Bedoeling moet zijn om die tweede groep te straffen voor hun luiheid, zonder de sociale zekerheid van die eerste groep af te bouwen. Zoals gezegd: in de meeste landen is de werkloosheidsuitkering twee jaar voorzien. Als je al twee jaar lang géén job vindt, dan scheelt er iets... Dan is het misschien tijd om in te zien dat je pol en soc diploma geen kloten waard is en dat er niets verkeerd is om in de fabriek te gaan werken. Werk is werk. |
Citaat:
|
Citaat:
We zitten hier met fabrieken vol Vlamingen en Fransen, maar géén Waal te zien, hoewel die dichter wonen dan die Fransen :lol: Wie dan zegt dat de Forem goed werk levert, bedoelt dus het volgende "Ze schrappen niet al te veel doppers en laten de hangmatters gerust" |
Citaat:
|
Citaat:
... en die bovendien totaal niet meer gemotiveerd zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs ondanks de premie die daarvoor kunnen krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be