Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalige partijen willen partij Islam verbieden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244920)

Knuppel 31 augustus 2018 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791756)
Een opinie van een Brusselaar, ja. Zoals andere opinies bestaan.

Natuuuuurlijk Everytime. Wuif alles maar weg! Eender van wie of vanwaar het komt. Jij denkt er anders over en jouw opinie is de enige die van belang is. Zo kennen we je.
Ik ben al tevreden dat je je bekende riedeltje voor een keer achterwege laat en de Brusselaar die bovenstaand opinie schreef geen haat verwijt zoals we dat van jou gewend zijn.

Laurent Hanseeuw werkt als manager van familiebedrijven. Hij verdiende zijn strepen als econoom en consultant bij KPMG en Cushman&Wakefield. Daarnaast werkte hij ook aan studies bij de Belgische denktank Itinera. Zijn artikels over economische en sociale thema’s halen regelmatig de Belgische pers. Laurent gaf gedurende 6 jaar les het vak Politieke Economie aan de Vrije Universiteit Brussel. Hij studeerde af aan de Solvay Business School (2008) en het Europees College in Brugge (2009).

dalibor 31 augustus 2018 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791617)
Sossen die tegen cumul en islamfundamentalisme zijn. Er breken moeilijke tijden aan voor de Vlaams Nationalistische internetbrigade :-P

Een nieuwe opleiding voor de vlaamsnationale internetbrigade dringt zich op.

Pandareus 31 augustus 2018 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8791784)

Er zijn geen zekerheden meer... :-(

subocaj 31 augustus 2018 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8791556)
zolang geestelijken betaald worden door de overheid, kan er van een "scheiding tussen kerk & Staat" geen sprake zijn.

Kirchensteuer voor degenen die zich op hun belastingbrief als gelovig melden.
Wedden dat er geen gelovigen meer zijn!

Bad Attila 31 augustus 2018 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8791161)
Franstalige partijen willen partij Islam verbieden

Dat laatste klinkt als: het kalf is al verzopen?

Een actie die volgens mijn bescheiden mening véél te laat komt, het verbieden van bedoel ik.

Best eigenaardig dat men een partij als het VB angstvallig verborgen wil houden in een schutkring maar een partij als Islam zomaar voet aan de grond kan krijgen.

Ik herhaal mocht mijn zin verkeerd begrepen worden.

Ik heb niets tegen de Islam op zich en zij die dat willen beleven zoals het geschreven staat in het grote boek maar in de EU hoort het niet thuis of men zal zijn/haar blazoen toch serieus moeten oppoetsen qua leefregels naleven. :|

Misschien zouden de heren Franstalige partijen eerst eens de rechtspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens kunnen bestuderen.
Onder die rechtspraak zijn de voorwaarden om een partij als ISLAM te verbieden, niet vervuld.
Pure tijds- en geldverlies dus.

dpg 31 augustus 2018 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8791799)

Geen Kirchensteuer is ook geen gebruik maken van schoolnetten verbonden aan de verschillende geloofsgemeenschappen, dus verplicht gebruik maken van de openbare scholen.

En hopen dat er daar plaats is voor uw kinderen in die bepaalde school ( kleuterklas - gymnasium).

Voor niks gaat alleen de zon op.

Knuppel 31 augustus 2018 06:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8791800)
Misschien zouden de heren Franstalige partijen eerst eens de rechtspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens kunnen bestuderen.
Onder die rechtspraak zijn de voorwaarden om een partij als ISLAM te verbieden, niet vervuld.
Pure tijds- en geldverlies dus.

Dan trekken ze er toch gewoon een cordon sanitaire rond?

Bad Attila 31 augustus 2018 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791805)

Uiteraard, een veel betere oplossing.
Maar itt velen op dit forum heb ik geen problemen met een cordon sanitaire. Degenen die er wel problemen mee hebben, die zullen iets anders moeten bedenken.

Pandareus 31 augustus 2018 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8791813)
Uiteraard, een veel betere oplossing.
Maar itt velen op dit forum heb ik geen problemen met een cordon sanitaire. Degenen die er wel problemen mee hebben, die zullen iets anders moeten bedenken.

Mee eens. En een afspraak tot cordon sanitaire rond die partij kan op korte termijn gerealiseerd worden.

Zipper 31 augustus 2018 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8791784)

je lult er weer maar wat hersenloos op los zonder de hele draad te lezen.

Universalia 31 augustus 2018 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791805)

Dat lef hebben ze niet.

Ook N-VA schaart zich achter verbod op Islampartij

Citaat:

De N-VA wil meewerken aan het initiatief van vier Franstalige partijen om de Islampartij te verhinderen deel te nemen aan de verkiezingen van volgend jaar.
Strak plan van de N-VA. :-)

Citaat:

De Islampartij is voorstander van de invoering van de islamitische wet, de sharia. Daar kwam onlangs nog een klacht bovenop van Amelie Pans (MR) uit Sint-Lambrechts-Woluwe tegen Philippe Latteur, de lijsttrekker van de Islampartij. Hij had Pans bedreigd via Facebook: ‘Ik ga je sneller dan je denkt stenigen.’
Moeten wij mensen dat toelaten dat soort van bedreigingen denk ik dan?

Citaat:

Hij verwijst naar een uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens dat in 2003 oordeelde dat het invoeren van de sharia onverenigbaar is met ons democratisch bestel.
Zo is dat nu éénmaal dat het onverenigbaar is met wat wij mensen al jaar- en dag gewoon zijn binnen onze samenleving.

Het gaat er ook nog steeds om dat die andere lieden proberen, tot vervelens toe, hun ding op te dringen en uiteindelijk op die manier alles wat wij door de jaren opgebouwd hebben proberen veroveren.

Meeste mensen vergeten dat het strijders zijn, niets anders. :roll:

p.s.

Zag ik gisteren een mooie uitzending op Canvas over de natuur.

Wat ik daarbij opgemerkt heb was dat er in Afrika enorm véél plaats is om wat steden te bouwen, with a little help from some friends, zoals bepaalde leiders o.a. Poetin/Orban/Salvini ... het al opgemerkt hadden, dan moeten wij ze niet meer in groten getale ontvangen in de EU. 8O

Knuppel 31 augustus 2018 07:41

We zullen zien, maar ik geloof niet dat de partijen die achter het cordon sanitaire rond het VB stonden er graten in zien om hetzelfde met de islampartij te doen. Toch als er geen andere mogelijkheid is om die partij politiek uit te schakelen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Idem ratten, en in het nauw zitten ALLE partijen die dit gevaar niet hebben willen zien aankomen.

robert t 31 augustus 2018 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8791799)

Deze suggestie is niet nieuw.
Ze leeft al jaren. Je opent er wel een doos van pandora mee. Wanneer straks flaminganten zouden eisen dat dit idee bv. zou gekoppeld worden aan bv. de grootte van de transferten die nu onzichtbaar in het belastingsysteem vervat zijn ben ik er zeker van dat jullie zouden roepen dat we de nationale solidariteit niet in vraag mogen stellen.

Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil.

Bad Attila 31 augustus 2018 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791677)
Welke Brusselaars bedoel je?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brusse...edelijk_Gewest

Tien jaar geleden waren 35% van de inwoners van Brussel van niet-Europese afkomst.

Dat waren toen al zo goed als zeker bijna allemaal moslims. Ahrouch wist dus waarover hij praatte.
Daar komen de Brusselaars bovenop die zich alles behalve Belg voelen en Vive La France of Vive hun land van afkomst roepen. Tien jaar geleden was bijna 70% inwoners van Bruxelles al van VREEMDE ORIGINE.

Brussel telde tien jaar geleden nog slechts 32% Brusselaars van Europese afkomst en van niet vreemde afkomst. Zelfs die 32 % waren toen dus niet allemaal Brusselaars.

Tien jaar later is Brussel er gegarandeerd nog veel erger aan toe.
Everytime en co hebben bijgevolg reden zat om hun hart vast te houden en niet te hoog van het Brussels stadhuis te blazen.

Je haalt een aantal zaken door elkaar, tijd dus om een beetje op te kuisen.

Ten eerste is het belangrijk te weten dat vreemdelingen enkel bij gemeenteraadsverkiezingen stemrecht hebben, mits inschrijving dan nog. Meestal zijn er niet echt veel van die inschrijvingen, en als zeker niet bij niet-EU burgers. Buitenlanders kunnen dus niet bijdragen tot de Belgische wetgeving, enkel tot de lokale politiek.

Ten tweede, wanneer er gesproken wordt over oorsprong, dan zijn dat inderdaad mensen van 'vreemde origine'. Maar uw cijfers maken geen verschil tussen EU en niet-EU noch tussen degenen die Belg zijn geworden en de echte buitenlanders. Dit terwijl de meeste 'buitenlanders' EU-onderdanen zijn (vooral Fransen, Italianen, Polen, Spanjaarden en Portugezen).
Op een totaal (2017) van ongeveer 1.200.000 inwoners, woonden er dan ook in Brussel ongeveer 780.000 inwoners met de Belgische nationaliteit, 275.000 EU-onderdanen, 11.000 Europeanen van buiten de EU, 71.000 Afrikanen (bijna de helft Marokkanen), 38.000 Aziers (met als grootste groep de Turken), 13.000 Amerikanen en 350 mensen uit Oceanië.
Dat zijn de naakte cijfers. En de grootste blokken zijn heel duidelijk de Belgen en de EU-onderdanen.

De cijfers spreken ook helemaal tegen dat bijna alle niet-EU onderdanen, Marokkanen en Turken, en dus Moslims, zijn. Alle Marokkanen en Turken zijn al geen Moslims, en zeker geen vrome Moslims, maar zelfs dan nog.
Marokkanen vormen wel de grootste groep (38.000), en Turken vormen een grote groep (8.500), maar zij vormen niet exclusief de groep Moslims, verre van zelfs. Je bent immers de Albanië's (2000), de Tunesiërs (2000), de Algerijnen (3000), de Syriërs (6000) of nog de Afghanen (1000) of de Pakistani (1000) vergeten.
Uw bewering dat ongeveer alle niet-EU onderdanen Moslims zijn, is eveneens met een hele pot zout te nemen. Ik wist immers niet dat de Congolezen (8.500), Russen (2000), Oekraïners (1.400), Kameroeners (4.000), Indiërs (4.500), Chinezen (3.000), Japanners (2.500), Brazilianen (4.000) of Amerikanen (VS-3.000) allemaal Moslims waren.
http://bisa.brussels/bestanden/cijfe...naliteiten.xls

Pas op, hé, de Moslims vertegenwoordigen een omvangrijke groep, dat klopt helemaal. Maar denk jij echt dat zij, in al hun diversiteit van nationaliteiten, culturen, belevenis van religie, integratie, individualiteit en politieke overtuiging, zij als één man op dezelfde manier gaan stemmen (wanneer zij stemrecht hebben, uiteraard)?
Ter info, want ik heb dat reeds gepost, ISLAM is reeds opgekomen voor de Brussels-gewestelijke verkiezingen van 2014 met als resultaat : 1,74% voor het Brussels Parlement. Dit ondanks de aanwezigheid van een pak Moslims met stemrecht.
Nu, ISLAM, en soortgelijke partijen, kunnen hun scores uiteraard verbeteren, hé. Ooit zullen zij wel vertegenwoordigers krijgen in de verschillende parlementen, maar bon, een goede cordon mét strikske doet mirakels.

Voila, sorry dat ik jou weer eens corrigeer, maar ik dacht dat een beetje meer informatie jou, en misschien andere forummers, vooruit zal helpen in jouw denken over dit onderwerp.

Bad Attila 31 augustus 2018 08:22

Degenen die voor het verbod zijn, vergeet dit niet, hé...

"Het initiatief richt zich in de eerste plaats op de Islampartij, maar ook Vlaams Belang en de Parti Populaire zouden in het vizier kunnen komen."
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180831_03693168

Skobelev 31 augustus 2018 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791756)
Een opinie van een Brusselaar, ja. Zoals andere opinies bestaan.

Zoals ook die van u, en met evenveel waarde.

Knuppel 31 augustus 2018 08:36

Behalve in Belgique bestaat er nergens een cordon sanitaire.
Na de negationismewet ook nog alle ongewenste partijen verbieden en Belqique staat bovenaan de lijst van NDS: Nieuwe Dictatoriale Staten.

Knuppel 31 augustus 2018 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8791875)
Zoals ook die van u, en met evenveel waarde.

???

Skobelev 31 augustus 2018 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791879)
???

Geen. ;-) Behalve als er veel zo'n mening hebben. Het geval Brussel is er zo eentje. Wie met gezond verstand wil daar nog naartoe laat staan wonen?

daiwa 31 augustus 2018 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791877)
Behalve in Belgique bestaat er nergens een cordon sanitaire.
Na de negationismewet ook nog alle ongewenste partijen verbieden en Belqique staat bovenaan de lijst van NDS: Nieuwe Dictatoriale Staten.

Inderdaad !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be