Pandareus |
27 oktober 2018 13:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
(Bericht 8842953)
Die bevraging is er niet geweest binnen de partijen. Geen enkele partij heeft ooit de moeite gedaan (groenen als zeldzame uitzondering als ik mij niet vergis) om het CS en de toepassing ervan aan de partijleden voor te leggen.
|
Kortom : je pleit voor particratie. De partijleden/lidkaarthouders moeten kunnen beslissen wat er in België hoort te gebeuren.
Dus de +/- 40.000 partijleden van n-va moeten kunnen beslissen, in plaats van de pakweg 1 mio kiezers van die partij ?
Hallo ?
Citaat:
U slaat de bal verkeerd als u begint over "de burger", want daar heb ik het niet over. Wel over de vrijheid van ieder bestuursniveau dat autonoom haar beslissingen moet kunnen nemen, zonder daarin belemmerd te worden door een ander niveau, en al zeker niet door een partijhoofdkwartier.
|
Dat de burger je niet aan het hart ligt is overduidelijk, dat hoef je heus niet verder te illustreren.
Van mijn kant heb ik alle vertrouwen in de individuele burger die zijn goedkeuren/afkeuren over (o.a.) de wenselijkheid van een cordon sanitaire om de 5 jaar kan laten blijken tijdens een geheime stemming en dat dus in volle onafhankelijkheid en vrijheid.
De burger bepaalt de grote lijn via zijn stem, de partij waakt erover dat er op slinkse en tsjeverige manier niet op lokaal vlak de draak mee gestoken kan worden.
Geen N-VA toestanden : "wij passen het cordon sanitaire keihard toe, zullen nooit iets stemmen met het vlaams blok, ook niet als het het schijnen van de zon betreft, zeker en vast niet in Ninove maar eigenlijk wel in Grimbergen".
|