![]() |
Een schuimende Anuna klinkt als een pittig blond biertje dat nog niet voldoende gerijpt is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die dingen uitschakelen om 9.30 's avonds en laat ze de rest van de avond vullen met een boek of desnoods een TV-programma maar ook niet te laat TV. Als ze later beginnen, hebben ze later gedaan en hebben ze weer geen plezier aan de lange namiddag en de avond, zeker in de zomer. Speeltijden hebben een reden van bestaan, daar zijn studies over gedaan, er moeten onderbrekingen zijn. Dat wisten ze zelfs in mijn tijd al! De hedendaagse jeugd heeft het al zo gemakkelijk, amper 4 1/2 dag school in een week en dan nog relatief korte dagen. School is zich ontwikkelen, niet leren de luiwammes uit te hangen. School is voorbereiding op het volwassen leven, niet op een eeuwigdurende kindertijd. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn meer dan genoeg mensen van mijn generatie die heel energiezuinig geleefd hebben. Neem batterijen. Hoeveel batterijen verbruikt een jonge mens tegenwoordig? Wij hadden er vroeger 2 in huis voor het geval dat nodig was voor de pillamp, hoewel we bij electriciteitspanne die lamp in de eerste plaats gebruikten om kaarsen te zoeken en aan te steken. Hoeveel plastieken flesjes en metalen blikjes verbruiken ze? Dat ze een thermos gebruiken, dat gaat even goed. Water uit fonteintjes in de school in plaats van drankautomaten. En andere dranken kunnen ook in bakken geleverd worden (dat kon vroeger ook in de scholen, waarom nu niet meer?). Hoeveel soorten plastieken flesjes hebben ze in de badkamer staan? Waarom niet een gewoon stuk zeep en één fles shampoo? Vroeger hadden we zelfs geen shampoo! Maar ons haar - gewassen met regenwater en gespoeld met zelfgemaakt aftreksel van lindebloesems - was even verzorgd als dat van de mensen nu. Plastieken zakjes? Ik heb heel mijn leven herbruikbare tassen gebruikt als ik boodschappen doe. En mijn boodschappen doe ik nog altijd met de fiets, al ben ik 70. En da's een gewone fiets. Geen met een batterij. |
Citaat:
Waarom kinderen leren lezen door een geduldige leerkracht? 8O 8O 8O 8O 8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vroeger richtte men een standbeeld op voor de onbekende soldaat. In de toekomst zou dat voor de anonieme luiaard kunnen zijn. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat boeit het een mens nog wat dat kind roept en tiert. Ze zou beter haar eigen leven wat op orde zetten. Waarschijnlijk teveel last van haar hormonen. De vraag is : is ze nu lesbiennes of niet? En zo ja is ze de man of de vrouw? Mijn mening : lesbienne en zij zal wel de strapon om doen.
|
Citaat:
|
[quote=BigF;8983403]
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be