Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Komt N-VA zwaargewond uit de verkiezingen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248412)

Tavek 6 mei 2019 13:44

Kortom, de extremen gaan winnen.

De extremen die geen regering kunnen vormen.

Als ze hard genoeg doorduwen, die extremen, wordt het centrum de enigste optie. Al de rest dus....

Tkan zijn dat er een rare coalitie uit de bus komt....

Dadeemelee 6 mei 2019 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9006927)

Als ze hard genoeg doorduwen, die extremen, wordt het centrum de enigste optie. Al de rest dus....

Er moet iets gedaan worden aan het kiessysteem.

Ik heb het al eens gezegd: onder de 10% geen stemrecht, wel verkozenen en financiering.

Anna List 6 mei 2019 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9006927)

idd
met de opmerking dat Groen daar voor mij bij zit, zeker met alle fiscale revoluties die ze al afkondigden.

Anna List 6 mei 2019 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9006929)
Er moet iets gedaan worden aan het kiessysteem.

Ik heb het al eens gezegd: onder de 10% geen stemrecht, wel verkozenen en financiering.

ik ben meer voor cijnskiesrecht. geen belastingen betalen = niet mee beslissen hoe de financiën van de staat gebezigd worden.

Dadeemelee 6 mei 2019 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9006932)
ik ben meer voor cijnskiesrecht. geen belastingen betalen = niet mee beslissen hoe de financiën van de staat gebezigd worden.

En rokers geen zorgverzekering?

Tavek 6 mei 2019 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9006931)
idd
met de opmerking dat Groen daar voor mij bij zit, zeker met alle fiscale revoluties die ze al afkondigden.

Groen is voor u extreem, NVA is voor mij extreem rechts.

Laten we even intellecuteel eerlijk blijven. Het VB en PVDA maken zich omwille van hun racistische en communistische ideologie ongeschikt voor regeringsdeelname. Groen is reeds een regeringspartij geweest, idem ditto voor NVA.

NVA is nu enorm anti groen omdat Dewever een vijand nodig heeft. Calvo deze keer, in 2014 Di Rupo.

Tavek 6 mei 2019 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9006932)

Meervroudig stemrecht
1 stem standaard
1 stem voor een diploma
1 stem voor betalen belasting

Anna List 6 mei 2019 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9006934)
En rokers geen zorgverzekering?

van mij mag die kost weerspiegeld worden in de bijdragen

net zoals ik geen graten zag in een verschil in kostprijs voor een levensverzekering (of schuldsaldo-) voor vrouwen en mannen, ik vond dat de economische logica zelve, maar de wetgever heeft dit verboden...

Tavek 6 mei 2019 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9006940)
van mij mag die kost weerspiegeld worden in de bijdragen

net zoals ik geen graten zag in een verschil in kostprijs voor een levensverzekering (of schuldsaldo-) voor vrouwen en mannen, ik vond dat de economische logica zelve, maar de wetgever heeft dit verboden...

Ik heb het gemerkt.

Toen we onze hypotheek afsloten had mijn vrouw ongeveer de helft van de kost voor schuldsaldo voor mij.

Onlangs een kleine heropname gedaan van de hypotheek voor verbouwingen. Nieuwe schuldsaldo dus ook. Amai...we betaalden alle twee even veel. Even hoog....

Anna List 6 mei 2019 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9006939)
Meervroudig stemrecht
1 stem standaard
1 stem voor een diploma

een diploma, daar heeft de maatschappij al voor geïnvesteerd en is duidelijk geen garantie voor gelijk wat, dat zou ik niet meenemen.

en 1 standaard ... waarom? we hebben het over mensen die geen belasting betalen ... die dus hun eigen financiën niet op orde krijgen ... of mensen die zo asociaal zijn om hun financiën zo te schikken dat ze hier alle belasting ontwijken ... ik zie de reden niet waarom deze twee categorieën zouden moeten mogen mee beslissen over de middelen die belastingbetalers bijeenleggen.

Anna List 6 mei 2019 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9006941)
Ik heb het gemerkt.

Toen we onze hypotheek afsloten had mijn vrouw ongeveer de helft van de kost voor schuldsaldo voor mij.

Onlangs een kleine heropname gedaan van de hypotheek voor verbouwingen. Nieuwe schuldsaldo dus ook. Amai...we betaalden alle twee even veel. Even hoog....

idd economische straatroverij ... een cadeau'tje van welwillende genderneutrale politici aan de verzekeringsmaatschappijen.

PS mits voldoende waarborg ... kan je je onder die schuldsaldo uit onderhandelen bij je bankier hé ...

Dadeemelee 6 mei 2019 13:57

Citaat:

Meervroudig stemrecht
1 stem standaard
1 stem voor een diploma

Een korte quiz aan de ingang van het stemlokaal. Ja-Neen vragen.

1. Bart De Wever is de minister-president van Belgie?
2. Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen?
3. John Crombez is de voorzitter van Groen?

:lol:

Anna List 6 mei 2019 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9006947)
Een korte quiz aan de ingang van het stemlokaal. Ja-Neen vragen.

1. Bart De Wever is de minister-president van Belgie?
2. Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen?
3. John Crombez is de voorzitter van Groen?

nog niet
ja
nee

wat nu? :p

Dadeemelee 6 mei 2019 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9006948)
nog niet
ja
nee

wat nu? :p

Conclusie: een NVA'er. Geweigerd! :-P

Universalia 6 mei 2019 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9006944)
een diploma, daar heeft de maatschappij al voor geïnvesteerd en is duidelijk geen garantie voor gelijk wat, dat zou ik niet meenemen.

en 1 standaard ... waarom? we hebben het over mensen die geen belasting betalen ... die dus hun eigen financiën niet op orde krijgen ... of mensen die zo asociaal zijn om hun financiën zo te schikken dat ze hier alle belasting ontwijken ... ik zie de reden niet waarom deze twee categorieën zouden moeten mogen mee beslissen over de middelen die belastingbetalers bijeenleggen.

Een diploma, koop je dat niet op het internet in tegenwoordige tijden?

Of vergis ik mij weer maar eens. :roll:

Tavek 6 mei 2019 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9006944)

Citaat:

Het algemeen meervoudig stemrecht is in België ingevoerd in 1893. Het gaf elke man van ten minste 25 jaar oud een stem. Accijnsbetalers en mannen in het bezit van bekwaamheidsattesten kregen nog 1 of 2 bijkomende stemmen.

Dit algemeen meervoudig stemrecht zorgde ervoor dat het aantal kiezers van 46.000 in 1830 steeg tot 1.370.000 in 1893. De eerste verkiezingen met dit systeem vonden plaats in oktober 1894.

Het algemeen meervoudig stemrecht werd afgeschaft onder druk van de Belgische Werkliedenpartij in 1919, ten voordele van het algemeen enkelvoudig stemrecht voor mannen die ten minste 21 jaar waren.
Ik gaf louter de situatie zoals in BE vroeger weer.

De sossen hebben het afgeschaft :)

Anna List 6 mei 2019 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9006949)
Conclusie: een NVA'er. Geweigerd! :-P

Sjans dat ik nog nen brief heb :-P

Anna List 6 mei 2019 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9006965)
Ik gaf louter de situatie zoals in BE vroeger weer.

De sossen hebben het afgeschaft :)

Ongetwijfeld bijna allemaal gediplomeerden die dat hebben afgeschaft. Qed ;-)

Fucking sossen.

Steben 6 mei 2019 16:42

Citaat:

Meervroudig stemrecht
1 stem standaard
1 stem voor een diploma

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9006985)
Sjans dat ik nog nen brief heb :-P

Das ne VB'er dus ook geweigerd :lol:

Steben 6 mei 2019 16:44

Opkomstplicht afschaffen. Veel simpeler.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be