Pandareus |
28 juli 2019 17:33 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
(Bericht 9078008)
Maar kom kom Panda, wat weet jij nu over hetgeen tussen De Wever en Van Grieken besproken werd? Ofwel ben je ineens veel naiever dan ik dacht en geloof jij werkelijk dat de gesprekken gingen over een mogelijke coalitie. Ofwel zit je hier bewust te fantaseren. Ik ben ervan overtuigd dat ook Van Grieken van bij de aanvang pertinent goed wist dat er van een mogelijke coalitie geen sprake kan zijn. Maar in de loop van de voorbije jaren zijn er regelmatig tussen N-VA en VB keiharde botsingen geweest en harde woorden gevallen. Ik denk veeleer dat die meningsverschillen tijdens die drie conversatie-sessies eens grondig uitgepraat werden en dat De Wever aan Van Grieken op een meer vriendelijke en fatsoenlijke manier over zeer veel aspecten zijn gedacht gezegd heeft en vice versa. Mag dat niet?
|
Die schijngesprekken dienden maar één doel : aan het saucissenvolk proberen aan te tonen dat 'Bart de boodschap begrepen heeft' en dat hij vanaf nu de Blokkers als equivalente menselijke wezens gaat beschouwen. Politiek doel : proberen gedaan te krijgen dat o-vld en cd&v een veto tegen hen instellen zodat Bart gelijk Pontius Pilatus zijn handen kan wassen in onschuld, om het Blok niet op te nemen in de vlaamse formatie.
Herinner je de -schrijnende- beelden van de arme fractievoorzitter peter deroover toen die sukkelaar moest komen vragen op televisie "waarom" cd&v en o-vld niet wilden weten van een tekst waar het Blok bij betrokken waren. De man zat zowat te sterven van schaamte voor de camera...
Ik vind trouwens dat de partij er hem gerust een premie voor zelfverloochening voor mag betalen. Zelden iemand gezien die zijn eigen overtuiging zo zat te verkrachten.
|