Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlamingen moeten blijven betalen voor Waalse boemeltreintjes volgens Deborsu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249515)

Dadeemelee 30 juli 2019 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9079511)
:rofl::rofl::rofl::lolabove::lolabove::lolabove:
Geertje en zijn buurman betalen de transfers

Lees mijn sig eens. :-D

geertvdb 30 juli 2019 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9079449)
Dat van die provinciale of regionale transferts is al dik onderuit gehaald.
Er zijn simpelweg onvoldoende betrouwbare statistische gegevens om die conclusies te kunnen trekken.

Wat? Er is een heel wetenschappelijke studie over gepubliceerd. Er is hier een hele draad over begonnen, DOOR een vlaams nationalist (had die daar direct spijt van!:-D)

Op geen enkel moment heeft iemand die studie kunnen weerleggen.

maar het past natuurlijk niet binnen uw geloof hé schoof, dus ge moet het verbranden als ketterij. Ge doet zoals elke gelovige doet die met de realiteit geconfronteerd wordt.

Het wordt tijd dat ge atheist wordt.

Jan Meuleman 30 juli 2019 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9079531)
Lees mijn sig eens. :-D

Ha de buurman van Geertje is Dadeemelee :cheer:

geertvdb 30 juli 2019 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9079511)
:rofl::rofl::rofl::lolabove::lolabove::lolabove:
Geertje en zijn buurman betalen de transfers

Ik heb gene buurman.

En wat is uw provincie eigenlijk?

Waarom die angst?8-)

geertvdb 30 juli 2019 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9079550)
Ha de buurman van Geertje is Dadeemelee :cheer:

Wat is uw provincie?

reservespeler 30 juli 2019 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9079363)
Nu, ik heb de indruk dat je enkele fouten maakt
De NMBS is niet verantwoordelijk voor het spoornetwerk.Het spoornetwerk en het personenvervoer word zelfs door 2 verschillende overheidsbedrijven beheerd.

Daarnaast is het aanleggen van goederenspoorlijnen voor de ontsluiting van de haven van Antwerpen, geen federale bevoegdheid, maar een gedeelde gewestelijke, provinciale en gemeentelijke bevoegdheid.
En van die goederenspoorlijnen is er geen enkele die op Waals grondgebied komt.
Die verbindingen zijn er en worden goed onderhouden.
Maar de nieuwe verbindingen komen op Nederlands grondgebied te liggen en die zorgen voor problemen .
Nederland wil dat Vlaanderen opdraait voor de kosten van de aanleg en onderhoud van die spoorwegen, maar ze wel onder Nederlands beheer houden.

Vroeger was het één bedrijf, toen is het misgelopen. Toen was er geld. Toen werd er met geld gesmeten. Toen ...

reservespeler 30 juli 2019 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9079375)
Ik weet daar niks van want ik ben nooit in brussel naar t school geweest. Ik ben nl Antwerpenaar
Maar dat is ongelooflijk Een Romeinse villa! Rap de Unesco waarschuwen!

t school? Wat een Nederlands!

reservespeler 30 juli 2019 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 9079379)
Dat is een vergissing, vooral gemaakt door onwetende vlaams nationalisten.

Het is brabant (inclusief waals brabant) die 100% van de inkomsten leveren, en de rest (min oost vlaanderen) die ervan profiteren. Dus ook de Limburg, en de westelijke provincie waar ze het verschil niet kennen tussen de 'g' en de 'h'.

Wat is uw provincie eigenlijk?

De Limburg bestaat niet, wat een schabouwelijk Nederlands.

Everytime 30 juli 2019 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9079563)

Zijn moedertaal is misschien niet het Nederlands.

geertvdb 30 juli 2019 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9079562)
t school? Wat een Nederlands!

Dat is brabants, ge weet wel, de taal van de gouw die u beschaving heeft gebracht

geertvdb 30 juli 2019 11:54

Citaat:

Toch wel! DE limburg zoals DE congo

Anna List 30 juli 2019 11:58

Ik zou een draadje opstarten,

de transers zijn op 10 jaar tijd gehalveerd.

maar niemand zou het au serieux nemen.

Henri1 30 juli 2019 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9079571)
Ik zou een draadje opstarten,

de transers zijn op 10 jaar tijd gehalveerd.

maar niemand zou het au serieux nemen.

Waarom wel niet. Er was ook inflatie.

omaplop 30 juli 2019 13:03

Wat jullie wel vergeten is dat veel streken in Wallonië heel dun bevolkt zijn er er sowieso minder treinpassagiers zijn. Hier (in de Ardennen) is er al heel weinig trein- en busvervoer. Bij ons bv is er enkel een bus 's morgens en 's avonds tijdens het schooljaar.

Moeten de bewoners dan volledig zonder vervoer zitten? En dan misschien binnen afzienbare tijd ook nog kilometerheffing!

In Vlaanderen vind je bijna alles op loopafstand en heb je zelfs een keuze , zelfs voor ziekenhuizen.

Ik voel mij nog steeds 100% Vlaming, en er gaat heel veel mis in Wallonië, dat geef ik toe, maar ook hier leven en werken veel mensen die ook hun rechten moeten hebben .

Sommige minderbevolkte streken wordennu al serieus misdeeld.

Anna List 30 juli 2019 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 9079681)
Wat jullie wel vergeten is dat veel streken in Wallonië heel dun bevolkt zijn er er sowieso minder treinpassagiers zijn. Hier (in de Ardennen) is er al heel weinig trein- en busvervoer. Bij ons bv is er enkel een bus 's morgens en 's avonds tijdens het schooljaar.

Moeten de bewoners dan volledig zonder vervoer zitten? En dan misschien binnen afzienbare tijd ook nog kilometerheffing!

In Vlaanderen vind je bijna alles op loopafstand en heb je zelfs een keuze , zelfs voor ziekenhuizen.

Ik voel mij nog steeds 100% Vlaming, en er gaat heel veel mis in Wallonië, dat geef ik toe, maar ook hier leven en werken veel mensen die ook hun rechten moeten hebben .

alsof die kleine dorpen er in Vlaanderen ook niet zijn :roll:

verschil is, in Vlaanderen zijn die kleine stations toch gesloten.

Bad Attila 30 juli 2019 13:10

Citaat:

Niet alleen dat, Wallonie is niet alleen veel minder bevolkt dan Vlaanderen, het is ook groter, waardoor de afstanden in het algemeen gewoon ook groter zijn.

Dat heeft een zware impact inzake mobiliteit.

omaplop 30 juli 2019 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9079691)
Niet alleen dat, Wallonie is niet alleen veel minder bevolkt dan Vlaanderen, het is ook groter, waardoor de afstanden in het algemeen gewoon ook groter zijn.

Dat heeft een zware impact inzake mobiliteit.

Inderdaad, alles ligt hier in de provincie Luxemburg ver uit elkaar. Nochtans zo goed als geen openbaar vervoer. Je kan hier in dezelfde gemeente wonen, maar 10 km van elkaar.

Dadeemelee 30 juli 2019 13:16

Eigenlijk zouden alle treinen moeten afgeschaft worden. Ik gebruik die nooit, dus iedereen die ze gebruikt zit op mijn rug te profiteren.

Ik trek gewoon de logica door.

quercus 30 juli 2019 13:17

Citaat:

Negeren is het beste, anders blijft hij maar trollen en met spek schieten.

marie daenen 30 juli 2019 13:19

Citaat:

Bent u aan het vissen naar nieuwe Belgen???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be