tomm |
27 augustus 2019 12:04 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
(Bericht 9101876)
Pertinente vraag. Qua "concurrentie vervalsing" heb je misschien een argument, maar een subsidie is het niet.
Je zou kunnen zeggen: aangezien ze in uw warenhuis, door uw dikke ijzeren deuren, en uw zware hangsloten die je er 's avonds aan hangt, minder komen stelen, want de inbraken zijn moeilijker, dan in mijn open winkeltje waar alles zomaar voor het grabbelen ligt voor de dieven, doe jij aan concurrentie vervalsing. Immers, door die kleinere diefstal bij U, kan je de marges op uw producten, die die diefstallen moeten compenseren, kleiner maken, waardoor ik uit de markt geconcurreerd word. Immers, ik moet veel grotere marges nemen, omdat bij mij 's avonds bijna elke keer half mijn winkel leeggestolen wordt, en bij U is dat het geval niet.
Ik eis dat jij evenveel bestolen wordt als ik, want zoniet is dat concurrentie vervalsing.
|
Diefstal is misdaad, de wetgeving gaat er van uit dat dit niet gebeurt, als het wel gebeurt is het een zaak van de politie in alle beschaafde landen. (en ja dat is een van de vele redenen dat iedereen belasting betaalt)
Echter uw auto wordt niet of minder belast, en mijn auto wel. Dus waarom? Als U die auto nodig hebt voor uw werk is dat een andere zaak, maar waarom zouden de kilometers die U privé rijdt niet of minder belast moeten worden?
Gewoon een grondige hervorming van het systeem zodat de kilometers die U privé rijdt belast worden zoals iedereen. En zoals in Nederland strenge controle (bvb. inspectie op pretparken, etc.) om misbruik te bestraffen.
Veel rechtse mensen zijn zeer streng voor doppers die zouden misbruik maken, maar maken zelf misbruik van het systeem...
Ja doppers die misbruik maken streng bestraffen, net als mensen die misbruik maken van hun bedrijfswagen...
|