| kreydt |
6 september 2019 18:27 |
Patrickve
In de eerste plaats heb je gelijk dat het leven steeds ‘ ik – tegen – de – rest ’ is. Maar langs de andere kant is er de Cultuur, met hoofdletter ‘C’, ( ik bedoel niet; het naakt rondspringen op het toneel of het plafond volplakken met kevers. ) die toch moet zorgen dat de wereld voor ieder van ons, gelukkiger wordt. Hoe je cultuur invult is zeer persoonlijk, tijds- en zeker groepsgebonden.
Ik herhaal nog eens; ‘Solidariteit is een luxe, die we zelf hebben opgebouwd door werk of bijdragen en die we graag delen als we zelf genoeg hebben.’ Maar het mag geen MOETEN zijn en er moet wel een zekere dankbaarheid tegenover staan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder
(Bericht 9108489)
Dit onderzoek past gewoon in de strategie die links nu al een tijdje hanteert: het ontmenselijken van hun tegenstanders in de hoop terug politiek relevant te worden. Na de verkiezingen verschenen al berichten dat de doorsnee vb stemmer een dommekloot is en nu is het ook een emotionele onebul zonder enig empatisch vermogen... Een halve psychopaat dus.
Ik weet zeker dat er nog “onderzoeken” zullen volgen waaruit van alles zal blijken.
|
de enigste juiste reactie
|