Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mathias De Clercq zegt "kust ze" en pleit voor paars-groen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250705)

De schoofzak 10 november 2019 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9163133)
Zwak van Leysen, alsof iemand die niet in het partijbestuur zit, geen mening kan / mag hebben.

Ik denk dat die oude pee bedoelde dat Matjaske wel in het bestuur zetelt, maar zich niet laat zien.

De schoofzak 10 november 2019 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9160695)
Zij zijn de kroonprinsen van de politieke aristocratie/particratie.
Dacht je dat het in jouw partij anders word?

Bij ons is het merito-cratie.

Bij jullie is het "ik ben bereid om me voor te doen als de armste sukkelaar".

Boduo 10 november 2019 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9161313)
Het is eigenlijk: "Hoogmoed komt voor de val".

Hoogmoed op zich kan niet vallen.

Lap, 'k heb het zitten...

;-)

Henri1 10 november 2019 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9160472)
ze is nog nooit minister geweest, en dan direct Premier worden ??? Dat gaat proper worden :lol:

Jambon is maar een paar jaar minister geweest, en ja u hebt gelijk, hij bakte er niets van.

De schoofzak 10 november 2019 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9163754)
Jambon is maar een paar jaar minister geweest, en ja u hebt gelijk, hij bakte er niets van.

Da gade gij niet bepale ... want
zijn pla met de Vlaamse cuisson werd beoordeeld door de kiezer.

Zipper 10 november 2019 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9163754)

dat zeg jij, niet ik. Hij kreeg in mei wel 188.000voorkeurstemmen. Niet slecht voor een "gebuisde", eh. Ga uw drol dus maar elders leggen, hij stinkt te fel.

Garry 11 november 2019 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9160445)
Mathias De Clercq is een vermomde sos.

Hoe kan je nu in hemelsnaam als liberaal pleiten voor een coalitie met vier linkse partijen?

Alles is goed als ze er nog maar eens mee aan de vetpotten mogen zitten. Dat het het einde betekend van hun partij in 24 of waarschijnlijk zelfs veel vroeger dat stoort hun niet zolang ze nu nog maar even hun zakken kunnen vullen.

De schoofzak 11 november 2019 11:44

Ouwe Croo op het vtm-nieuws ratelde zijn haat tegenover flaminganten nog maar eens, en stak de loftrompet van de liberalen. Maar hij opteerde toch voor het officiële partijstandpunt.

Vergis ik me? Is er nu al 1 (één) blauwe geweest die volmondig zei dat hij exact de mening van het boy-scout-burgemeesterke deelde?

Pandareus 11 november 2019 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9164258)
Ouwe Croo op het vtm-nieuws ratelde zijn haat tegenover flaminganten nog maar eens, en stak de loftrompet van de liberalen. Maar hij opteerde toch voor het officiële partijstandpunt.

Vergis ik me? Is er nu al 1 (één) blauwe geweest die volmondig zei dat hij exact de mening van het boy-scout-burgemeesterke deelde?

Het is niet omdat je ze haat, dat je er geen coalitieakkoord kunt mee afsluiten. Echte liberalen haten tsjeven, nooit anders geweest. Toch zijn er tientallen regeringen geweest waar tsjeven en liberalen deel vanuit maakten.
Met vlaams-nationalisten is dat niet anders : ze zijn onfunctioneel, kunnen moeilijk prioritiseren, focussen graag op trivialiteiten en durven al wel eens vergeten dat de burger kiest voor een efficiënt bestuur en niet voor de waan van de dag zoals we jammer genoeg een overdosis hebben gehad met Marrakesh-Theo & his Kucam friends.
Het burgemeesterke uit Gent zijn voorstel zal op een koude steen vallen, laat Magnette nu maar wat rood-groene show verkopen waarbij de boel hopelijk zo snel mogelijk vastloopt. Zodat hij daarna terug met N-VA (liefst direct met BDW, geen hulpjes...) kan onderhandelen over Paars-Geel zonder communautaire brol maar met een ernstig besparingtraject.

Het Oosten 11 november 2019 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9164318)
Het is niet omdat je ze haat, dat je er geen coalitieakkoord kunt mee afsluiten. Echte liberalen haten tsjeven, nooit anders geweest. Toch zijn er tientallen regeringen geweest waar tsjeven en liberalen deel vanuit maakten.
Met vlaams-nationalisten is dat niet anders : ze zijn onfunctioneel, kunnen moeilijk prioritiseren, focussen graag op trivialiteiten en durven al wel eens vergeten dat de burger kiest voor een efficiënt bestuur en niet voor de waan van de dag zoals we jammer genoeg een overdosis hebben gehad met Marrakesh-Theo & his Kucam friends.
Het burgemeesterke uit Gent zijn voorstel zal op een koude steen vallen, laat Magnette nu maar wat rood-groene show verkopen waarbij de boel hopelijk zo snel mogelijk vastloopt. Zodat hij daarna terug met N-VA (liefst direct met BDW, geen hulpjes...) kan onderhandelen over Paars-Geel zonder communautaire brol maar met een ernstig besparingtraject.

Ik ben een paarse regering zeer genegen. Samen met ‘Groen’ . Zoals in Gent. De politieke accenten kunnen wat verlegd worden. Weg van het harde economisch liberalisme a la Tatcher dat we tot nu hebben kunnen meemaken. Plat economisch liberalisme dat helemaal niet tot verbetering heeft geleid op welk vlak dan ook. Nochtans hadden we een goede economische conjunctuur tijdens de regering Michel. Ook ruime aandacht voor het milieu en degelijke bestrijding van de verloedering is broodnodig.

Ik hoop dus dat Magnette zal slagen. Al is de kans hiertoe eerder miniem.

De schoofzak 11 november 2019 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9164318)

Dat is dus het kwadraat van een cirkel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be