| marie daenen |
17 december 2019 18:20 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
(Bericht 9199681)
Ik hoef geen drank te hebben om jullie niet leuk te vinden (licht uitgedrukt).
Denk eens na, hoe u denkt over Walen. Doe dat maal twee en nog een klets bovenop. Wel dat denk ik van jullie, Vlaams nationalisten.
|
Ik ben nooit meer Vlaming geworden dan nadat ik naar Wallonië verhuisd ben en de Waalse anti-Vlaamse indoctrinatie dag in dag uit te horen kreeg...
Indien jij daar niets om geeft... Hewel dan mag je je klets aan jezelf geven...
Maar ik heb tijdens mijn Vlaamse opvoeding geleerd om mensen, alle mensen te waarderen zolang ze ten minste mij geen reden gaven om anders over hen te denken... Maar die veralgemening naar iedereen toe, waar de wereldse francofonie zelf zogezegd bij zou horen in tegenstelling met de bekrompen Vlamingen die vastzitten onder hunne kerktoren; dat buiten hun eigen bekrompen wereld kijken, gaat wel regelrecht in tegen het franstalige geloof in de eigen, boven alles en iedereen staande, grootheid...
Dat voortdurend handelen met twee maten en gewichten...
Zijn eigen taal en kultuur vertegenwoordigen en verdedigen is bekrompen als Vlamingen dat doen... is de grootheid en het hoogste goed als franstaligen dat doen...
Afgeven op andere mensen is foei, behalve als die andere mensen Vlamingen zijn, dan is het de logica zelve... ze moeten toch hun bekrompen franstalige grootheid verdedigen... Altijd en overal in la Belgique en ze zullen niet rusten voordat ook de vissen aan de zee frans spreken...
Le démocratie Maingain noemen ze die grote anti-Vlaamse racist... Maar het zijn de Vlamingen en zeker niet zijzelf die racistisch zijn...
|