Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerpen is synoniem voor Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251504)

Anna List 6 januari 2020 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216148)
Ja wie anders wil nog afzakken naar die stad.

Die zakken af naar de districten hé, die kunnen t stad zelf niet betalen ze.

fred vanhove 6 januari 2020 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9216145)
Blijven proberen.
Ik voel mij Vlaming, en ook West-Vlaming.
Ik voel mij geen Limburger, maar ik vind het over het algemeen wel sympathieke mensen, met uitzondering van die Limburgse belgicisten hier op het forum, natuurlijk.
Als die nog maar naar een fles wijn kijken, verandert die terstond in azijn...

Dus in feite is een Limburger geen Vlaming en een Vlaming ook niet echt een Limburger als ik het goed begrijp ?
U leeft in een wel zeer eng wereldje als je het mij vraagt.

Anna List 6 januari 2020 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216156)
Dus in feite is een Limburger geen Vlaming en een Vlaming ook niet echt een Limburger als ik het goed begrijp ?

Dat ging over de provinciale context.

Het Oosten 6 januari 2020 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9216140)
Ik dacht dat u net een vrouwelijke N-VA'er quantité négligable genoemd had, zonder enige motivatie, dat is op de man, euh, in dit geval vrouw spelen.

Maar bij jou moeten we alles normaal vinden, zeker?

Wanneer ik het het heb over ‘het op de man spelen’, dan bedoel ik dat u dit doet bij een poster. In plaats van een zinnig antwoord te geven , of degelijk argumenten aan te dragen in de discussie, valt u constant de poster aan. Idem dito bij ettelijke van uw Vlaams-nationalistische gelijkgestemden.

Een politieker is een publieke figuur die men naar believen mag aanvallen.

fred vanhove 6 januari 2020 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216151)
Eerlijker is dan Borgerhout met Sint-Joost ofzo.

De gehele gemeente Antwerpen (inclusief polderdorpen zoals Berendrecht etc.) gaan vergelijken met Sint-Joost, is niet echt heel nuttig.

Ja maar ik moet hier ook alle dagen lezen over die ganse rattennest die Brussel zou zijn. Brussel is ook niet alleen Sint-Joost of zekere wijken in Molenbeek.

Ik vind dat steeds maar kakken op de hoofdstad ook niet erg nuttig.

Brussel is zo veel meer.....om te beginnen al één der groenste hoofdsteden.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20130503_00565171

TheFourHorsemen 6 januari 2020 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216166)
Ja maar ik moet hier ook alle dagen lezen over die ganse rattennest die Brussel zou zijn. Brussel is ook niet alleen Sint-Joost of zekere wijken in Molenbeek.

Onterecht, dat ben ik met u eens.

Brussel heeft zeer mooie delen.

De gemuilkorfde 6 januari 2020 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216156)

Ik denk dat u een probleem heeft met logisch redeneren.
Uw manier van redeneren doet mij een beetje aan dit mopje denken.

Een man vraagt aan een andere man: Weet jij wat logica is? Zegt de andere man: Ja.. maar het is moeilijk uit te leggen.. Nou.. heb jij een aquarium thuis? Ja, zegt de ander. Dan heb je dus vissen? Ja.. zegt de ander. Als je vissen hebt, houd je dus van dieren? Ja zegt de ander.. Als je van vissen houdt dan houd je dus van mensen..? Ja zegt de ander. Als je van mensen houdt, houd je dus ook van vrouwen..?
Ja zegt de ander...Nu snap ik het..
De volgende dag houdt hij een andere man aan.: Weet jij wat logica is? Zegt de ander nee.. Zegt hij: Het is moeilijk uit te leggen.. Heb je thuis een aquarium? Zegt de ander Nee..
Zegt de man: HAhah.. dan ben je dus homo!!

fred vanhove 6 januari 2020 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216167)
Onterecht, dat ben ik met u eens.

Brussel heeft zeer mooie delen.

Uiteraard net als Antwerpen en tal van andere steden.

De gemuilkorfde 6 januari 2020 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216164)
Wanneer ik het het heb over ‘het op de man spelen’, dan bedoel ik dat u dit doet bij een poster. In plaats van een zinnig antwoord te geven , of degelijk argumenten aan te dragen in de discussie, valt u constant de poster aan. Idem dito bij ettelijke van uw Vlaams-nationalistische gelijkgestemden.

U maakt een kunstmatig onderscheid.
U zegt dat u geen enkele motivatie nodig heeft om uw drek over politici uit te gooien, maar dat andere forumposters met fluwelen handschoentjes dienen behandeld te worden.
Ik zeg dat u altijd moet motiveren, ook als het over politici gaat.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216164)
Een politieker is een publieke figuur die men naar believen mag aanvallen.

Het minste dat een mens die au sérieux genomen wil worden moet doen is motiveren.
Indien niet, moet u ook niet teveel respect verwachten.

fred vanhove 6 januari 2020 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9216169)
Ik denk dat u een probleem heeft met logisch redeneren.
Uw manier van redeneren doet mij een beetje aan dit mopje denken.

Een man vraagt aan een andere man: Weet jij wat logica is? Zegt de andere man: Ja.. maar het is moeilijk uit te leggen.. Nou.. heb jij een aquarium thuis? Ja, zegt de ander. Dan heb je dus vissen? Ja.. zegt de ander. Als je vissen hebt, houd je dus van dieren? Ja zegt de ander.. Als je van vissen houdt dan houd je dus van mensen..? Ja zegt de ander. Als je van mensen houdt, houd je dus ook van vrouwen..?
Ja zegt de ander...Nu snap ik het..
De volgende dag houdt hij een andere man aan.: Weet jij wat logica is? Zegt de ander nee.. Zegt hij: Het is moeilijk uit te leggen.. Heb je thuis een aquarium? Zegt de ander Nee..
Zegt de man: HAhah.. dan ben je dus homo!!

Leuk mopje. Maar die te snel verkeerde conclusies trekken gebeurt hier wel vaker.
Wie hier een draad start over het beschermen van Olifanten moet al snel zelf wel een olifant zijn.

Maar goed mijn vraagje aan U. Je Vlaming voelen wat moet ik me daarbij voorstellen ? Ik weet niet voor mij is dat gewoon iemand die dezelfde taal spreekt niet meer of niet minder.
Ik kom wel eens beter overeen met een Duitser of een Spanjaard dan met een Vlaming.Ik lees wel eens een boek geschreven door een Fransman waar ik veel overeenkomsten bij voel en al eens dingen van Vlamingen waar ik helemaal niet achter sta.
Pas op ik bedoel daar niks verkeerds mee maar ik heb dat gevoel helemaal niet:roll:

reservespeler 6 januari 2020 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216088)
Is dat om te lachen ?

In Brussel is die op 4 jaar tijd gedaald met 18 %:roll:

Daar werkt die verandering precies beter:roll:

In vergelijking met oktober 2014 is het aantal werkzoekenden met 21.042 personen gedaald. Dit komt neer op een daling van 18,7 procent in vier jaar tijd.

En ze zitten nog op ruim 15%

In Brussel was dus 34% werkloos, dan is het niet moeilijk om procentueel meer te

fred vanhove 6 januari 2020 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9216194)
En ze zitten nog op ruim 15%

In Brussel was dus 34% werkloos, dan is het niet moeilijk om procentueel meer te

Het is dus nooit goed.

werkman 6 januari 2020 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216166)

Juist! In de stad zelf staan trouwens hier en daar bloempotten met....bloemen er in. In de zomer toch. :-D
En ze hebben er ook "De Jardin Botanique". Vroeger kwam ik er graag tijdens mijn midagpauze. Hopelijk is er van dat meubilair nog een boompje over geschoten? :-D

De schoofzak 6 januari 2020 17:37

Humor is een moeilijk ambacht.

Het Oosten 6 januari 2020 17:40

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9216178)
U maakt een kunstmatig onderscheid.
U zegt dat u geen enkele motivatie nodig heeft om uw drek over politici uit te gooien, maar dat andere forumposters met fluwelen handschoentjes dienen behandeld te worden.
Ik zeg dat u altijd moet motiveren, ook als het over politici gaat.

Bij overloopsters of overlopers is er niet veel motivatie nodig. Men loopt niet over van de ene partij naar de andere. Als men niet akkoord gaat met zijn partij, dan probeert men ofwel die partij te veranderen van binnenuit, of men stapt uit de politiek, of men richt een nieuwe partij op. Maar men loopt niet over. Al die overloperij maakt overigens de politiek nog meer ongeloofwaardig. Overlopers hebben bij mij geen enkel krediet meer. Nooit meer.

Citaat:

Het minste dat een mens die au sérieux genomen wil worden moet doen is motiveren.
Indien niet, moet u ook niet teveel respect verwachten
Wie mij ernstig neemt of niet, zal mij een zorg wezen. Ik zeg wat ik denk te moeten zeggen en haal politici soms door de mangel. Met veel plezier overigens. En diegenen die denken dat ik fout zit, moeten dan maar met ernstige en stevige argumenten komen aandraven. En zij zullen van mij een wederwoord krijgen. Zo werkt het bij mij en niet anders.

Xenophon 6 januari 2020 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216212)
Bij overloopsters of overlopers is er niet veel motivatie nodig. Men loopt niet over van de ene partij naar de andere. Als men niet akkoord gaat met zijn partij, dan probeert men ofwel die partij te veranderen van binnenuit, of men stapt uit de politiek, of men richt een nieuwe partij op. Maar men loopt niet over. Al die overloperij maakt overigens de politiek nog meer ongeloofwaardig. Overlopers hebben bij mij geen enkel krediet meer. Nooit meer.

Wie mij ernstig neemt of niet, zal mij een zorg wezen. Ik zeg wat ik denk te moeten zeggen en haal politici soms door de mangel. Met veel plezier overigens. En diegenen die denken dat ik fout zit, moeten dan maar met ernstige en stevige argumenten komen aandraven. En zij zullen van mij een wederwoord krijgen. Zo werkt het bij mij en niet anders.

Sukkelaar, je kan niet eens fatsoenlijk quoten.

Het Oosten 6 januari 2020 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9216219)
Sukkelaar, je kan niet eens fatsoenlijk quoten.

Weer op de man aan het spelen?

Die Vlaams-nationalistische rekels hebben zelden degelijke argumenten. En dus schofferen ze maar de poster. Niet erg fraai, maar zo kennen we hen dan weer wel.

Hypochonder 6 januari 2020 17:58

Schuld van de sossen.

Xenophon 6 januari 2020 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216221)
Weer op de man aan het spelen?

Die Vlaams-nationalistische rekels hebben zelden degelijke argumenten. En dus schofferen ze maar de poster. Niet erg fraai, maar zo kennen we hen dan weer wel.

Ik wijs u op één van uw tekortkomingen.

Een verstandig man maakt gebruik van de situatie om zich te verbeteren, in plaats van huilie huilie.

Pandareus 6 januari 2020 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216137)
Klopt. Dat moet ik helaas toegeven. Ik ga niet ontkennen dat er in Antwerpen nog serieuze problemen zijn.

Bedankt voor die eerlijkheid ! Toch nog één antwerpenaar die dankbaar is voor al de transfers die wij vanuit O-Vl al jaren betalen zonder veel zichtbaar resultaat op verbetering. 8-)

Jullie moeten jullie in restaurant 't Fornuis volgevreten lokale politici wat meer tegen hun 'sjokkedijzen' stampen tot ze beseffen dat ze niet langer de capo kunnen uithangen van een stad van uitzuip hoeren op het budget van Vlaanderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be