Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
(Bericht 9264254)
Want uw kinderen lopen gevaar?
Mensen zoals Michael Bloomberg beweren dat het coronavirus 10 keer dodelijker is dan een normaal griepvirus (respectievelijk mortaliteit van 2% tov 0.2%)
Mijn probleem hiermee:
1) De 2% die sterven zijn de allerzwaksten van de maatschappij die sowieso al kunnen sterven van een simpele longontsteking of griep. Het is moeilijk om te bepalen of een griepvirus hen gedood heeft of niet. Maar de media creëren doelbewust een beeld alsof Jan met de pet ook gevaar loopt, en dat is helemaal niet zo.
2) De bepaling van het mortaliteitspercentage gebeurt door het aantal gekende besmettingen te delen door het aantal doden. Het probleem is dat het 2 weken duurt voor er symptomen optreden. Als we besmette mensen zonder symptomen opnemen in de berekening, valt het sterftecijfer door corona zelfs lager dan dat van een gewone griep.
De hele paniekzaaierij is dus totale waanzin.
Het lijkt meer op een medium om een economische meltdown te veroorzaken
|
Zou kunnen dat mijn kinderen gevaar lopen, dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat kinderen elkaar besmetten en zo het virus mee naar huis kunnen brengen. Om eerst alle evenementen te verbieden en dan in elke gemeente en stad 5 dagen in de week honderden mensen bij elkaar te zetten voor een hele dag is dan geen probleem ?
De werkelijke mortaliteit weten we pas eens de epidemie voorbij is, nu weten we zelfs niet hoeveel er besmet zijn en hoeveel er werkelijk ten gevolge van het virus overleden zijn.
Het zijn niet enkel de zwaksten, zoals men nu in Italie merkt komen er meer en meer 30 ers en 40 ers binnen. De mortaliteit staat daar ondertussen op bijna 7 procent, voor wat het waard is. Dit is geen griep, bij een griep heb je geen 20 procent van je besmettingen die intensieve zorgen nodig hebben. Als je nu in Milaan een hartinfarct krijgt komt er zelfs geen ziekenwagen meer opdagen. In de ziekenhuizen mobiliseert men alles wat maar enigszins een medische vorming heeft gehad. . Men heeft zelfs een tekort aan flessen zuurstof.
een griepje.
|