![]() |
Citaat:
|
Die coronacrisis zal voor sommigen niet ongelegen komen. Als je zaak al dicht bij faling staat staat het later natuurlijk mooier op je CV 'wegens corona' dan 'wegens onbekwaamheid'.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie om me heen ook een aantal mensen er nu snel de stekker uit trekken. De onderneming was toch al niet echt rendabel. Mooi uitstapmomentje. Alhoewel de echte klappen nog moeten komen natuurlijk. Veel ondernemingen mogen nu en straks open, maar hoeveel ervan kunnen nog renderen? Over een paar maanden wordt dat een slagveld. |
Het probleem zat al voor de Lockdown.
Door stadsbesturen en taksen allerhande waren de meesten toch al niet echt solvabel te noemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk maar eens goed naar de winkels. 3/ 4 van vroegere betere wat luxe winkels waren zijn nu souvenirs, chocolade, allochtone of zelfs Koreaanse massage salons geworden. En wat café tussendoor. |
De economie heeft WWI, WWII, Spaanse griep, Cholera pandemie, Aziatische griep, Hong Kong griep, HIV/AIDS pandemie, Mexicaanse griep...ect overleeft. De economie zal een opdoffer krijgen maar zal deze COVID-19 pandemie ook wel overleven. Sommige mensen zullen er echter voor moeten betalen met hun gezondheid en in het slechtste geval met hun leven.
|
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Iemand die privé aan het omvallen is...
De burgemeester van Plombières is naar mijn bescheiden mening rijp voor het gesticht. Er zijn ook bijna altijd controles op de taalgrens tegenwoordig, omdat de Limburgse gemeenten de grens met Nederland minder streng controleren. De familie van de burgemeester woont in mijn straat, 3 huizen verderop. Je raad het al: nergens in de gemeente komen meer mensen samen dan daar en er wordt gewoon gezoend en handen geschud. Na de zoveelste keer kon ik het toch niet laten om er een filmpje van te maken. Ik weet dat dat waarschijnlijk toch alleen maar in mijn eigen nadeel is, maar het voelt fijn om bewijs te hebben. De volgende keer dat ik bij de grens word aangehouden en terug word gestuurd omdat ik op sollicitatiegesprek mag komen in Nederland, toon ik de flikken het filmpje en ga ik toch gewoon de grens over. Vorige week donderdag mocht ik al de grens niet over voor een sollicitatiegesprek (dat buiten in de open lucht zou plaatsvinden). Dus wederom een kans om weer inkomen te hebben door de neus geboord. Ik ben nu zeer dierbare spullen aan het verkopen om te kunnen blijven eten en om een dak boven mijn hoofd te houden. Je snapt dat je daar niet content van wordt. Als je dan ook je familie en vrienden helemaal niet mag zien én je ook door je omgeving gewantrouwd wordt omdat je een buitenlander bent, wordt je wanhopig. En ik ben verre van de enige in deze situatie. De E.U. en de Euregio proberen het aan te pakken, maar België weigert iedere vorm van medewerken, waardoor Nederland ook niet over de brug komt. Hoera voor 1 Europa in het land dat pretendeert het meest Europees gezinde land van Europa te zijn en de Europese hoofdstad binnen zijn grenzen heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog een paar rechtzettingen De economie heeft de Wereldoorlogen helemaal niet overleeft. De economie bestond gewoon niet meer. HIV is nooit een pandemie geweest. Dat is een seksueel overdraagbare aandoening. De andere griepvirussen waren een pak minder besmettelijke en gevaarlijk. Van Coovid-19 wordt onterecht gezegd dat het een griepvirus is maar dat is het volgens mij heel duidelijk niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat hier geen kwaadwilligheid in spel was maar vooral roekeloosheid en onbekwaamheid om zulk een concern te leiden. Men heeft succes tot een zeker punt en dan wordt men euforisch en onvermijdelijk bereikt men zijn degré d'incompétence en het kaartenhuis stuikt in elkaar. |
Citaat:
Als dat niet genoeg is, draaien de schuldeisers er voor op, in de zin dat ze maar een deel van hun geld zien, of helemaal niks als de put te groot is. Schulden aan de staat zijn dan minder inkomsten voor de staat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be