![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Structurele maatregelen gelden tenminste voor iedereen. Belastingen zijn "uitzondering voor de elite" maatregelen. Ze zullen midden in een droogte nog steeds hun zwembaden kunnen vullen ondertussen dat armeren hun water dienen te rantsoeneren. Daar is niets eerlijk aan. Anderzijds, als je bv simpelweg zou beslissen....geen water in zwembaden tijdens droogtes dan laat je tenminste iedereen mee helpen de aarde te redden. Belastingen dat is iets wat de staat dikker maakt. Maar het milieu heeft geen bankrekening. Is groen misschien een rechtse partij met 'ecologische' zwemvijver klanten geworden? 'Niet haalbaar'? Omdat we in een oligarchie leven of wat? |
Citaat:
En nee, armeren gaan niet moeten rantsoeneren, zij krijgen zelfs een korting. |
Citaat:
|
|
Meer laten betalen is blijkbaar altijd dé oplossing in dit land. Zoals de tijdelijke crisisbijdrage voor vennootschappen in 1993 om het begrotingstekort aan te pakken. De crisisbijdrage bestaat nog altijd en het begrotingstekort ook. Het is 1 van de vele voorbeelden van de onkunde van de Belgische staat. Het is ook 1 van de vele voorbeelden die aantoont dat "bij een nakende crisis tijdelijk een extra tax heffen":
1: het probleem niet zal oplossen 2: deze tijdelijke tax permanent zal zijn Insanity is doing the same things over and over and expecting different results. |
Citaat:
https://www.hln.be/in-de-buurt/maasm...l-in~a4f3aa6e/ Dit vind ik al jaren wraakroepend maar ja...... nu , na al die miljarden liters water heeft Terwingen ook het licht gezien???? |
Citaat:
Of neem het spelen met statistieken om te bewijzen dat er meer bos bijkomt in Vlaanderen ondertussen dan men de bomen langs de wegen aan het rooien is. Zelfs oude mooie exemplaren die de levenskwaliteit verhogen. Het milieu heeft geen boodschap aan dat soort van spelletjes. Dat is het punt dat ik wil maken. Niet dat belastingen nooit een middel kunnen zijn. Als we de habitat dienen te redden laten we het dan doen op een eerlijke manier. En dat doen belastingen niet tenzij in extreme mate doorgetrokken zodat inderdaad een boete voor een snelheidsovertreding evenveel gevoeld wordt door iedere overtreder of zodat iedereen zijn steentje bijdraagt aan het redden van het milieu. In een oligarchie zullen de privé zwembaden gevuld blijven ondanks belastingen. Daarom zijn meer structurele maatregelen nodig. Belastingen zijn als achterpoortjes voor de rijken. |
Citaat:
De vraag blijft trouwens onbeantwoord: als u niet wil weten van dergelijke financiële prikkels, wat stelt u dan wel voor? Kunt u daar eens een antwoord opgeven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik schrok mij een hoedje toen ik in het verleden een rekening onder ogen kreeg van mijn ouders hun vroegere woonst in Belgenland. Nadien ben ik onze rekening uit Hong Kong eens gaan vergelijken. Primo: stukken betere kwaliteit en smaak. Deuzio: Voor 't zelfde jaarverbruik betaal ik in België zowat 15 tot 20 x (twintig maal!) meer. Troizio: Ik heb het al eens eerder gepost: Daarenboven staat mijn haar na een wasbeurt in België zowat stijf van de kalk. Misschien is't voor dure kalk die ge ginder moet betalen, ofwa? Dan zijn er die zeggen dat jullie water nog duurder moet worden? Ge-in-doc-tri-neer-de Cro-Magnons noem ik zulke gasten! |
Citaat:
Wanneer men echter in detail gaat, en een extra taks heft om iets te ontmoedigen, voor een specifiek probleem, dan verwacht je dat 'dit' probleem er mee wordt opgelost Maar binnen x aantal tijd, zal je merken dat dit niet het geval is. En dat het watertekort een blijvertje is, zodat blijvend in comfort moeten inboeten. Kortom een zoveelste belasting heffen, op iets waar moeder natuur voor verantwoordelijk is. En die protesteert toch niet. |
Citaat:
En kanelen verliezen ook water aan de ondergrond. De vraag is: wat doe je anders met dit water ? In een meer pompen ofzo? |
Citaat:
:oops: |
Niet overdrijven hé mannen, wij betalen 80 euro per 3 maand voor water. Gezin van 4.
Dat is cheap. En we hebben geen regenwaterput of dergelijke. En met kleine kinderen draait de vaatwas volop. De mannen die hun zwembaden willen vullen, of hun tuin willen besproeien iedere avond, met leidingwater, die moeten maar extra betalen. |
In 1976 herinner ik me effectief dat gedurende een aantal uren per dag geen water uit de kraan kwam en (rijkswacht?) helikopters rondsnuffelden om onverlaten(ze bestonden toen ook) te betrappen die dachten dat ze in Vlaanderen anno 2000 VOOR Christus leefden en konden doen en laten wat ze wilden...
Essentieel is er wat verbeterd in de waterbevoorrading door het maken van tussenkoppelingen tussen de Vlaamse regio's en de vebeterde beschikbaarheid van de Leie en Schelde als leverancier van water (dat was in 1976 niet mogelijk zunne :roll: ).De zoetwaterwinning langs onze duinengordel moest echter afgebouwd worden omdat zo effectief ZOUT water richting de polders getrokken werd......(ooops....) Maar dan nog,met onze veel te grote populatie die toch een zekere waterverbruikende levensstijl onderhoudt ,zullen we allemaal goed op de teller mogen kijken.er is eigenlijk,sedert 1976,niet zoveel "nieuw" water bijgekomen hoor! Anders...zie 1976 |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be