Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Apache journalisten worden vervolgd voor stalking en geheim filmen BDW (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253804)

Travis Bickle 20 januari 2021 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9582045)
En nu beseffen dat armoede een vlaamse bevoegdheid is en de senaat federaal is, en die budgetten dus niks maar dan ook niks met elkaar te maken hebben...

Dit is puur populisme travis, wat u hier poneert. Gewoon goedbedoeld zaken verbinden die niks met elkaar te maken hebben en zo de mensen op te hitsen.

Het feit dat de Vlaamse overheid niet zorgt voor schoollunches, is omdat ze dat niet wilt. Dat is een politieke beslissing van de NVA.

Kom zeg. Als voorzitter van Open VLD kwam Gwenny niet enkel spreken over Federale aangelegenheden. Evengoed kwam zij meer dan eens haar zegje doen over Vlaamse kwesties. En in die debatten (pre blablabla-tijden) refereerde zij meermaals naar de brooddozen.

Dat ik die nu gebruik, in een context van een Federale materie, is gewoon een sneer naar de hypocriete houding van Open-VLD. De senaat kost geld. Veel geld. Met dat geld kunnen veel nuttigere zaken gedaan worden op 'Federaal' vlak. In deze is brooddoos dus een duidelijke metafoor voor 'nuttigere zaken'. Vlaams of Federaal, staat hier helemaal los van.

ViveLaBelgique 20 januari 2021 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9581992)
Het grappige is dat dit eigenlijk helemaal niet zo touchy is. Ik ben betrokken geweest bij dat project en ik ken de 3 partijenovereenkomst. Daar staan niet erg wereldschokkende dingen in. Piqueur en Vandenbossche speelden daar overigens ook een rol in en ik vermoed dat het eerder dat potje is dat gedekt moet blijven, eerder dan die bouwvergunning voor hoogbouw. Die hoogbouw op tunnelplaats is immers geen issue als je het mij vraagt. Past daar perfect.

Jij weet meer.

Travis Bickle 20 januari 2021 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9582051)
https://www.apache.be/2019/11/08/steun-journalistiek/
Misschien net daarom (wegens uw terechte subsidie opmerking dus) dat het zo belangrijk is dat Apache is vrijgesproken.
Als ik het goed begrijp is Apache (maar blijkbaar ook Doorbraak) zo goed als subsidie vrij.

Van Apache weet ik het niet, maar van Doorbraak weet ik wel dat in tegenstelling tot de beginjaren, niet alle artikels gratis zijn. Zij hebben een soort constructie (als ik het goed begrijp) op poten gezet waarbij je een abonnement kan nemen; of een abonnement kan nemen én vriend worden. Dat laatste betekent dat je een soort van sponsor wordt. In ruil voor inkomsten uit sponsoring, worden artikels (die anders enkel voor houders van een abonnement toegankelijk zijn) gratis ter beschikking gesteld.

Indien ik dat juist heb begrepen, is Doorbraak dan wel niet afhankelijk van subsidies, maar van wie precies investeert. Waarmee uiteraard ook niet is gezegd, dat diegene die investeren invloed uitoefenen...

Tavek 20 januari 2021 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9582056)
Kom zeg. Als voorzitter van Open VLD kwam Gwenny niet enkel spreken over Federale aangelegenheden. Evengoed kwam zij meer dan eens haar zegje doen over Vlaamse kwesties. En in die debatten (pre blablabla-tijden) refereerde zij meermaals naar de brooddozen.

Dat ik die nu gebruik, in een context van een Federale materie, is gewoon een sneer naar de hypocriete houding van Open-VLD. De senaat kost geld. Veel geld. Met dat geld kunnen veel nuttigere zaken gedaan worden op 'Federaal' vlak. In deze is brooddoos dus een duidelijke metafoor voor 'nuttigere zaken'. Vlaams of Federaal, staat hier helemaal los van.

44 miljoen euro in 2019.

Peanuts ivg de totale begroting. Maar hij mag afgeschaft worden. Alleen is daar nooit een 2/3 voor.

Xenophon 20 januari 2021 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9581867)
Zeer Trumpiaans.

Ik ga lachen als ze in 2024 weer uit de boot vallen. En dan maar weer janken en calimero spelen.

Lachen is gezond. ;)

fox 20 januari 2021 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9582132)
44 miljoen euro in 2019.

Peanuts ivg de totale begroting. Maar hij mag afgeschaft worden. Alleen is daar nooit een 2/3 voor.

Zeer zeker peanuts. Maar het grote probleem is dat er zoveel van die peanuts terug te vinden zijn in de begroting...

edwinp 20 januari 2021 18:59

lijkt me gefilmd op publiek domein, Apache heeft waarschijnlijk geen persvergunning maar dan nog...

Pandareus 20 januari 2021 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9582437)
lijkt me gefilmd op publiek domein, Apache heeft waarschijnlijk geen persvergunning maar dan nog...

Hebben ze wel.
Apache.be is maar een klein spelertje met weinig middelen, maar hun redactie bestaat uit door de wol geverfde journalisten die hun sporen eerder verdienden bij de grote media.

De Rode Willem 20 januari 2021 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9582437)

...BDW en zijn NVA komen er weer zeer besmeurd uit. Samen met enkele andere politieke onderdeurtjes.
Had men dit beter niet laten rusten ?
Dan kwam dit niet bovenop de reeds 2 maand negatieve imagovorming rond de NVA.
Gelukkig is die Van Der Paal niet zo slim en heeft hij een proces aangespannen.
Ik vrees dat BDW alweer niet zo'n goede dag heeft gehad.
Zijn 20 staat onder druk om een 10 te worden.

dalibor 20 januari 2021 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9581992)
Het grappige is dat dit eigenlijk helemaal niet zo touchy is. Ik ben betrokken geweest bij dat project en ik ken de 3 partijenovereenkomst. Daar staan niet erg wereldschokkende dingen in. Piqueur en Vandenbossche speelden daar overigens ook een rol in en ik vermoed dat het eerder dat potje is dat gedekt moet blijven, eerder dan die bouwvergunning voor hoogbouw. Die hoogbouw op tunnelplaats is immers geen issue als je het mij vraagt. Past daar perfect.

Soit, zowieso goed dat Apache werd vrijgesproken. Vrijheid van journalistiek en meningsuiting is het hoogste goed. Alleen jammer dat links daar zelf niet zo over denkt

Dus er is smeergeld betaald maar niet zo heel veel?

De Rode Willem 20 januari 2021 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9582483)

Zo als een beetje zwanger zijn.

Vlad 20 januari 2021 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9581829)

Terecht. Het ging om publieke figuren. En goed dat ze dat gedaan hebben. Anders had ik nooit geweten hoe ze Tom Meeuws er buiten hielden en dus duidelijk niet neutraal, onafhankelijk of objectief zijn. :-P

edwinp 21 januari 2021 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9582485)
Terecht. Het ging om publieke figuren. En goed dat ze dat gedaan hebben. Anders had ik nooit geweten hoe ze Tom Meeuws er buiten hielden en dus duidelijk niet neutraal, onafhankelijk of objectief zijn. :-P

inderdaad terecht

Boduo 21 januari 2021 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9581881)
Geen idee waar je dat precies haalt, dat vroeger met privacy werd gelachen. Het lijkt mij er eerder op dat je vergeet dat vroeger het minder evident was om kwaadmoedig de privacy van een ander te schenden, daar heel eenvoudig de tools daartoe (nog) niet beschikbaar waren.

met vroeger bedoelde ik enkele jaren geleden toen het woord "privacy" gelanceerd werd.
Daarvóór waren er inderdaad geen middelen om dgl. problemen juridisch op te lossen.

Tavek 21 januari 2021 10:41

Citaat:

Ah dan is het ok. Beetje smeergeld, klein beetje, als dat al niet meer mag....

fox 21 januari 2021 11:59

Citaat:

Waar heb ik gezegd dat er smeergeld betaald zou zijn? Ik zeg alleen dat er niet zo gek veel aan de hand is. Ja, er is wel weer vriendjespolitiek aan te pas gekomen en ja, dat is een kwalijke situatie. Maar als u denkt dat dit niet schering en inslag is overal in Vlaanderen, Belgie en bij uitbreiding Europa en de wereld, dan bent u kinderlijk naief. Zelfs in mijn gemeente is het nu weer ruzie omdat de burgemeester een projectje van hoop en al 1 miljoen euro gegund heeft aan een bevriende architect. De andere architect was gaan klagen en de burgemeester heeft hem gesust met de woorden "je hebt nog iets tegoed". Neen, het is niet ok, maar het zal nooit veranderen en de grens tussen legaal en illegaal is flinterdun. De bouw is een vreemde sector hoor.

Vlad 21 januari 2021 20:09

Het gebouw waar het allemaal om begonnen is staat er ondertussen al een paar jaar en het past helemaal in de omgeving. Ik kan niet anders dan de man die de vergunning er toentertijd voor weigerde verdenken van een vuil politiek spel gespeeld te hebben omdat hij wist dat het om een politieke vriend ging van De Wever. De Wever had groot gelijk het project toch goed te keuren en die man met zijn klikken en klakken buiten te stampen. Het gebouw past helemaal in de buurt die door Patrick Janssens tot een buurt met hoogbouw was omgetoverd, ook visueel staat het niet mis, ook niet met het Noorse kerkje.

ViveLaBelgique 22 januari 2021 13:53

.

ViveLaBelgique 22 januari 2021 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9582980)
Waar heb ik gezegd dat er smeergeld betaald zou zijn? Ik zeg alleen dat er niet zo gek veel aan de hand is. Ja, er is wel weer vriendjespolitiek aan te pas gekomen en ja, dat is een kwalijke situatie. Maar als u denkt dat dit niet schering en inslag is overal in Vlaanderen, Belgie en bij uitbreiding Europa en de wereld, dan bent u kinderlijk naief. Zelfs in mijn gemeente is het nu weer ruzie omdat de burgemeester een projectje van hoop en al 1 miljoen euro gegund heeft aan een bevriende architect. De andere architect was gaan klagen en de burgemeester heeft hem gesust met de woorden "je hebt nog iets tegoed". Neen, het is niet ok, maar het zal nooit veranderen en de grens tussen legaal en illegaal is flinterdun. De bouw is een vreemde sector hoor.

Voor grote projecten is toch een openbare aanbesteding nodig waar elke speler kan meedingen ?

daiwa 22 januari 2021 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9584272)
Voor grote projecten is toch een openbare aanbesteding nodig waar elke speler kan meedingen ?

Normaal wel maar zelfs de overheid trekt zich daar niets van aan als hun dat niet goed uitkomt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be