Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Tijd - Le Soir: liberalen willen staatshervorming uit formatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254503)

Jantje 31 juli 2020 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9401756)
Soms denk ik dat Flaminganten goudvissen zijn.

Twee maand geleden nog grote NVA promocampagne met Dewever op een bankje : "ge denkt toch zeker niet dat ik dit ga handhaven!"

Nu kan het niet streng genoeg zijn met een semi-lockdown en avondklok.

De Wever laat in zijn stad nog steeds toe dat mensen op een bankje zitten.
Hij was trouwens niet de enige die deze federale norm niet liet afdwingen.
In de Kempen kwam de politie of gemeentelijke ambtenaar zelfs nog niet eens in de buurt van de bankjes.
Die staan immers langst wandelpadden.

Tavek 31 juli 2020 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9401761)
De Wever laat in zijn stad nog steeds toe dat mensen op een bankje zitten.
Hij was trouwens niet de enige die deze federale norm niet liet afdwingen.
In de Kempen kwam de politie of gemeentelijke ambtenaar zelfs nog niet eens in de buurt van de bankjes.
Die staan immers langst wandelpadden.

Ach kom, "pandemietje theo" vergeten ?

Populisten draaien met de wind. En meestal eindigt dat in ongeluk.

Jantje 31 juli 2020 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9401762)
Ach kom, "pandemietje theo" vergeten ?

Populisten draaien met de wind. En meestal eindigt dat in ongeluk.

Ik ben niets vergeten.
Ik weet nog heel goed dat er een Burgemeester was, die zei; maatregelen moeten federaal genomen worden, anders word het een waarboel en willekeur.
Diezelfde Burgemeester pleit nu voor een aanpak op een zo klein mogelijke oppervlakte.
Maatregelen zelfs niet eens meer voor een hele gemeente, maar per wijk en als ze de nodige data krijgen zelfs per straat of woonblok.

Xenophon 31 juli 2020 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9401768)
Ik ben niets vergeten.
Ik weet nog heel goed dat er een Burgemeester was, die zei; maatregelen moeten federaal genomen worden, anders word het een waarboel en willekeur.
Diezelfde Burgemeester pleit nu voor een aanpak op een zo klein mogelijke oppervlakte.
Maatregelen zelfs niet eens meer voor een hele gemeente, maar per wijk en als ze de nodige data krijgen zelfs per straat of woonblok.

Tja, ik zou bijna zeggen dat u aanpassen aan de veranderende realiteit positief is.

Of is het uw punt dat uw eerste reactie nooit mag bijgestuurd worden? Zelfs wanneer het noodzakelijk blijkt?

Jantje 31 juli 2020 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9401770)
Tja, ik zou bijna zeggen dat u aanpassen aan de veranderende realiteit positief is.

Of is het uw punt dat uw eerste reactie nooit mag bijgestuurd worden? Zelfs wanneer het noodzakelijk blijkt?

Veranderingen kunnen positief zijn.

Maar het was fout om te zeggen dat alle maatregelen federaal moesten genomen worden.
Men had vanaf het begin gemeentelijk moeten testen en op gemeentelijke niveau plaatselijke maatregelen moeten kunnen uitvaardigen.
Zo was het voor de Waalse gemeentes helemaal niet nodig om de tweedeverblijvers te weren en had de economie veel minder klappen gekregen, daar men op gemeentelijk vlak had kunnen nagaan welk bedrijf of winkel er dicht moest.

kelt 31 juli 2020 15:21

Wie weet krijgen de liberalen hun zin en zal "staatshervorming" niet met zoveel woorden in een toekomstig regeringsakkoord staan.Wat GEDAAN zou worden is wat anders...;-)

Maar het risico is nu aan het stijgen dat moegetergde partijen evengoed het woord "liberalen" niet in een toekomstig regeringsakkord zullen schrijven...

Die Mr Bouchez is er in geslaagd de spijker in de band te worden waardoor de kar nog niet zo direct vooruit kan.....wow.....

The Bacon-Shootist 31 juli 2020 15:55

JoatJoat.

Communautaire en staatshervorming in de de koelkast.. en La Belgique wordt efficient bestuurd en alles peis en vree.

De gemuilkorfde 31 juli 2020 16:44

Citaat:

Twee maand geleden nog grote NVA promocampagne met Dewever op een bankje : "ge denkt toch zeker niet dat ik dit ga handhaven!"

Goh, ik ken liberalen die eerst bij hoog en bij laag beweerden dat mondmaskers een vals gevoel van veiligheid creëren, en die ondertussen massaal verplicht hebben.
Geen goudvis, dat niet.
Eerder een potvis.

marie daenen 31 juli 2020 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9401543)
En desondanks zijn de Vlaamse cijfers beter dan het federale gemiddelde.

En toen het leger moest ingrijpen bij de ergste gevallen ze in eerste instantie naar drie plaatsen in Bruxelles en het zuiden van het land moesten...

marie daenen 31 juli 2020 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bacon-Shootist (Bericht 9401829)
JoatJoat.

Communautaire en staatshervorming in de de koelkast.. en La Belgique wordt efficient bestuurd en alles peis en vree.

Regelrecht de afgrond in...

De gemuilkorfde 31 juli 2020 17:03

Citaat:

JoatJoat.

Eén centrale regering, die in alle laksheid de zaken voor zich uitschuift, dat gaat het oplossen... :roll:
Wie binnen die centrale regering heeft zich allemaal met die mondmaskers beziggehouden?
Goffin, Geens en Deblock.
Was dat dan goed geregeld?
Nope, totaal niet.

Centraliseren is dus geen toveroplossing als er onbekwamen met uitstelgedrag op de centrale postjes zitten.

speurneus 31 juli 2020 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9401264)
Hebben BDW & PM de liberalen nodig ?

Heeft PM BDW wel nodig?

Knuppel 31 juli 2020 18:54

Citaat:

JoatJoat.

Niet dan? :lol::lol::lol:

Knuppel 31 juli 2020 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 9401893)
Heeft PM BDW wel nodig?

Ja hoor. B-Warrior op kop.

Knuppel 31 juli 2020 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9401858)
Goh, ik ken liberalen die eerst bij hoog en bij laag beweerden dat mondmaskers een vals gevoel van veiligheid creëren, en die ondertussen massaal verplicht hebben.
Geen goudvis, dat niet.
Eerder een potvis.

Letterlijk én figuurlijk.

Eduard Khil 31 juli 2020 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9401192)
Goed, om de N-VA te plezieren moet er dus een geherfederaliseerde confederatie komen. ;-)

inderdaad. Want vergeet niet: een versterkt federalisme is een confederalisme op zich! :lol:

Boduo 31 juli 2020 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9401981)
Niet dan? :lol::lol::lol:

Nog eens 8 dagen uitstel...

:roll:

patrickve 31 juli 2020 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9401990)
inderdaad. Want vergeet niet: een versterkt federalisme is een confederalisme op zich! :lol:

Eigenlijk is het allemaal zo moeilijk niet, eens je er niks meer van begrijpt he :-D

Knuppel 31 juli 2020 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9402041)
Nog eens 8 dagen uitstel...

:roll:

Van executie.

Citaat:

Het illustreert opnieuw hoe moeilijk het is om in België nog een federale regering te vormen.

Is de onvermijdelijke vaststelling dan niet dat het in België onmogelijk is nog een federale regering te vormen?
Citaat:

25 oktober 2003

Je kan nog zoveel kakken op de Vlaams-nationalisten als je wil, Tacitus. Het zullen GEEN Vlaams-nationalisten zijn die het land splitsen tegen de wil in van 80% Belgen in. Dat zullen de machtspartijen doen van VANDAAG!
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=36

Eduard Khil 31 juli 2020 19:52

Citaat:

BDW en Van Ranst, één strijd :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be