Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
(Bericht 9414788)
Ik denk inderdaad over sommige zaken simpelweg niet na.
Bijvoorbeeld over een verkeerslicht.
|
Een verkeerslicht is toch goed te begrijpen. Ik vind het raar dat je daar niet over nadenkt. Zou jij het normaal vinden dat een verkeerslicht 90% van de tijd aan de twee richtingen rood staat, en dan 10% van de tijd aan de 2 kanten groen wordt ?
Zou jij zoals een onnozelaar een half uur voor een rood licht gaan staan, en die van de andere kant ook, en als het groen wordt, door-rijden, en hij ook, en een botsing hebben in het midden van het kruispunt ?
Omdat men U gezegd heeft, door mensen waarin ge vertrouwen hebt, dat "rood stoppen is, en groen doorrijden" ?
Nee, een verkeerslicht dat een paar minuten rood is in een richting, en groen in de andere, om dan te wisselen, daarvan BEGRIJPT GE dat het zinvol is, he.
Het is enkel en alleen omdat je dat begrijpt, en dat zinvol vindt, dat je daarmee akkoord gaat en dus van nature bereid bent om voor een rood licht te stoppen, en voor een groen licht door te rijden. Zoniet zou je dat niet doen he, als je beseft dat het idioot en gevaarlijk is. Jij wel ?
Citaat:
Het moet moeilijk zijn voor sommige mensen die van nature uit systematisch tegendraads zijn, en zich niet kunnen neerleggen bij hetgeen een rood verkeerslicht je vraagt.
|
Nee. Als je begrijpt waarover het gaat, en dat is logisch, dan vind je dat OK. Ik vind de meeste verkeerslichten OK, omdat ik begrijp hoe ze werken. Ik ga niet stoppen voor een rood licht, en zeker niet doorrijden voor een groen licht, als ik besef dat het licht "verkeerd werkt". Jij zou dat wel doen ? Als jij zou zien dat de andere kant groen heeft, en jij ook, zou je dan toch doorrijden, want 'groen is doorrijden' ? Ook al gaat dat een botsing opleveren ?
Kijk, mensen die blindelings stommiteiten doen, omdat anderen waar ze "vertrouwen in hebben" die stommiteiten uitkramen, daar moet je van oppassen. Nog veel erger, mensen die blindelings de dwingelanden ondersteunen die opdragen om stommiteiten te doen, dat zijn gevaarlijke mensen. Veel gevaarlijker dan de dwingeland zelf.
Die dwingen mensen om met groen licht door te rijden, en dwingen die om een botsing te ondergaan. Want "groen is doorrijden" en de meester heeft het gezegd.