Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   missing my troeteltje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254898)

TV-verslaafde 26 augustus 2020 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9430987)
En hagedissen! Ik moet dan weer niet weten van wilde ratten. Ik heb ooit eens een bruine rat in mijn achtertuin gehad. Kanjer van een beest. Zelfs toen we al onze katten (zo'n 8-tal) buitenlieten ging dat beest niet onmiddellijk weg.

Zo. Taaie beesten. Je moet zo'n geheime fluit kopen en dan hypnotiseren tot ze van een klif vallen. Of ja, dat verhaaltje ken je wel.

TV-verslaafde 26 augustus 2020 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9431000)
Ja, ik ben daar nog banger voor dan kikkers. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Van ratten en muizen ben ik dan wel niet bang.

Je moet dat allemaal niet vertellen. Ik ben ook enorm bang van dom geweld tegen mijn persoon. Sommige dingen achterhouden.

Demper 26 augustus 2020 18:03

Mijn favoriete huisdiertjes:

-Gebakken kipfilet
-Gerookte paardenfilet
-Gekookte hesp
-Paardengehakt

Demper 26 augustus 2020 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9430615)
Inslapen. Dat doet iets. Drama. Albertine compleet overstuur. Veearts nog 2 uur blijven zitten.
Nooit meer.

Onze hond hebben ze ook ingeslapen.
Spuitje en hij zakte door zijn pootjes.
Eens hij op de grond lag, hebben ze de finale lading ingespoten.

Mijn vader stond ermee te lachen.
Ik was toen een kind.

Daar worde hard van.
Ik ben er ook een goed mens van geworden.

Rudy 26 augustus 2020 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9431021)

Dat is ook genoteerd.
Houden zo. Liefst tegenover iedereen.

Elio di Supo 26 augustus 2020 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9430986)
Zegt uw dierenarts niet "meneer di Supo"?

Nee

TV-verslaafde 26 augustus 2020 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 9431021)
Onze hond hebben ze ook ingeslapen.
Spuitje en hij zakte door zijn pootjes.
Eens hij op de grond lag, hebben ze de finale lading ingespoten.

Mijn vader stond ermee te lachen.
Ik was toen een kind.

Daar worde hard van.

Een demoraliserende opvoeding gehad? Ja dat proces duurt 15 - 20 jaar. Dan wil je heel de wereld demoraliseren. Me against the world complex.

Rudy 26 augustus 2020 18:45

Citaat:

Niet bang van ratten ?
Mijn grootvader was de laatste drie jaren van z'n leven rattenvanger voor de gemeente. Muskusratten, ook gekend als waterkonijn, wat destijds een delicatesse was. Ferm beesten. Je kan ze best niet aaien.

Anderzijds. Een maand geleden met de hitte liep er plots zo'n rioolrat op het trottoir. Uitdrogingsverschijnselen wegens geen water in de riool. Mijn buurvrouw ging een bakske water halen voor de rat, belde de brandweer en deed de wacht bij de rat tot de brandweer er was.

Ik ben niet zo scheutig op ratten.

Muizen vind ik lieve beestjes.

Elio di Supo 26 augustus 2020 19:55

Citaat:

Toch wel raar. Een kikker is volstrekt ongevaarlijk tenzij dan die pijlgifkikkers. Een rat daarentegen kan aan je vlees beginnen knibbelen terwijl je slaapt. En ziektes dat die meedragen.

Marie van de koster 27 augustus 2020 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9430995)
Spinnen.
Spinnen moeten worden gerust gelaten. Albertine en de kids weten dat.
Op m'n terras bekijk ik hoe die beestjes een net in elkaar knutselen. Het zijn echt architecten. En ze eten vliegen.
In huis laat ik ze rondlopen. Ik trap ze nooit dood, hoogstens buiten zetten. Ze eten wat je in huis best kan missen.

Ik ben doodsbang voor spinnen. En natuurlijk zitten er regelmatig in mijn appartementje. De bovenburen hebben er geen last van, de spinnen zijn waarschijnlijk te lui om de trap op te gaan.
Maar dat zijn echt van die grote, vieze, dikke beesten. Als ik aan iemand vertel dat er weer zo'n grote spin in huis zat, dan denken ze meestal dat ik een hooispin bedoel. Helaas niet, hooispinnen zijn ook mijn vrienden niet maar die maken me niet bang.
Maar die vieze, vettige monsters! Ik noem dat rioolspinnen. Ik ben er ook te vies aan en te bang voor om ze dood te doen. De stofzuiger is de enige oplossing maar dan ben ik weer bang van mijn stofzuiger als ze daarin zitten. Ik denk dat ik nu een goede truc gevonden heb, ik zuig er wat waspoeder na. Dat zal ze leren!

Marie van de koster 27 augustus 2020 10:44

Citaat:

Toen ik in Israël was, zaten er gekko's in huis. Dat vond ik fascinerend! Opeens zag ik er zo één zitten op het plafond of op de muur. Ze bekeken me zelfs niet.
Gekko's zijn heel goed in huis als er veel insecten zitten, die eten ze allemaal op. Een kennis in Kinshasa was ook content dat ze gekko's had.

NieuwNoors 27 augustus 2020 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9431536)
Ik ben doodsbang voor spinnen. En natuurlijk zitten er regelmatig in mijn appartementje. De bovenburen hebben er geen last van, de spinnen zijn waarschijnlijk te lui om de trap op te gaan.
Maar dat zijn echt van die grote, vieze, dikke beesten. Als ik aan iemand vertel dat er weer zo'n grote spin in huis zat, dan denken ze meestal dat ik een hooispin bedoel. Helaas niet, hooispinnen zijn ook mijn vrienden niet maar die maken me niet bang.
Maar die vieze, vettige monsters! Ik noem dat rioolspinnen. Ik ben er ook te vies aan en te bang voor om ze dood te doen. De stofzuiger is de enige oplossing maar dan ben ik weer bang van mijn stofzuiger als ze daarin zitten. Ik denk dat ik nu een goede truc gevonden heb, ik zuig er wat waspoeder na. Dat zal ze leren!

Hopelijk helpt het! :-D
Hier al minstens 2 jaar geen spinnen gezien. En echt bang ben ik er ook niet van. Ik durf gerust een glas nemen, over de spin zetten en er dan een kartonnetje onderschuiven. Daarna spin in de tuin zetten.

NieuwNoors 27 augustus 2020 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9431541)
Toen ik in Israël was, zaten er gekko's in huis. Dat vond ik fascinerend! Opeens zag ik er zo één zitten op het plafond of op de muur. Ze bekeken me zelfs niet.
Gekko's zijn heel goed in huis als er veel insecten zitten, die eten ze allemaal op. Een kennis in Kinshasa was ook content dat ze gekko's had.

Aaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrghhhhh; die lijken op hagedissen en net daar ben ik heel bang voor. Ik zou echt heel luid roepend weggelopen zijn met zo'n vies beest op de muur of het plafaond. Brrrrrrrr

Skobelev 27 augustus 2020 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9431551)
Hopelijk helpt het! :-D
Hier al minstens 2 jaar geen spinnen gezien. En echt bang ben ik er ook niet van. Ik durf gerust een glas nemen, over de spin zetten en er dan een kartonnetje onderschuiven. Daarna spin in de tuin zetten.

:thumbsup: beter dan een dikke vlek op uw behangpapier....;-)

NieuwNoors 27 augustus 2020 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9431630)
:thumbsup: beter dan een dikke vlek op uw behangpapier....;-)

Mijnen Albeir neemt gewoon die dikke spinnen in zijn hand en zet ze dan buiten. ! Dat durf ik ook ni.
Gewoon met een glas en een kartonneke durf ik ze in de tuin zetten.

Gipsy 27 augustus 2020 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9431554)
Aaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrghhhhh; die lijken op hagedissen en net daar ben ik heel bang voor. Ik zou echt heel luid roepend weggelopen zijn met zo'n vies beest op de muur of het plafaond. Brrrrrrrr

Slimme beesten, ze herkennen de mensen. Minder leuk als je terug komt om van de stilte te genieten en ze beginnen minutenlang gekko te roepen vooral als je wilt slapen.

Eduard Khil 27 augustus 2020 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9431536)

gewoon de afvoer van uw verwarmingsketel toesteken en alle spinnen zullen snel dood zijn!

Rudy 27 augustus 2020 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9432113)
Slimme beesten, ze herkennen de mensen. Minder leuk als je terug komt om van de stilte te genieten en ze beginnen minutenlang gekko te roepen vooral als je wilt slapen.

Gesnurk in de slaapkamer is al meer dan voldoende.

Rudy 27 augustus 2020 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9431676)
Mijnen Albeir neemt gewoon die dikke spinnen in zijn hand en zet ze dan buiten. ! Dat durf ik ook ni.

Albeir moet een moedig man zijn.
Ik zou ze ook niet in mijn hand nemen.
Binnen een paar weken is het zover, en zoeken ze binnen de warmte op.

Gipsy 28 augustus 2020 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9431676)

Durft hij ook een dikke muis pakken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be