Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Haatspraak voor strafrechter? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255999)

TREBRON 26 november 2020 15:42

Binnenkort en dan zeg ik binnen ong. 20 jaar worden we allemaal Islamiet. Ze vermenigvuldigen zich exponentiëel door eigen kweek, invoer huwelijkspartners, asielzoekers, familieherenigingen. Momenteel voelen ze zich al sterk genoeg om de jeugd de boel te laten op stelten zetten waar ze maar kunnen. Politie , brandweer en ambulances worden aangevallen op straat troepen jongeren samen om een onveilig gevoel te creëren en geen enkele moskee reageert. Zie hoe dat 10 jaar geleden was en denk na hoe het er binnen 20 jaar gaat uitzien. Deze morgen nog in de kliniek groten boel, Security moest ingrijpen omdat en voor een "van de trap gevallen" moslima in groot ornaat geen vrouwelijke spoedarts beschikbaar was. Ik zal het niet meer meemaken maar ik heb de kleinkinderen de raad gegeven om zo spoedig mogelijk dit land en het verloren Europa te verlaten voordat het te laat is..

Rudy 26 november 2020 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9528818)
Binnenkort en dan zeg ik binnen ong. 20 jaar worden we allemaal Islamiet. Ze vermenigvuldigen zich exponentiëel door eigen kweek, invoer huwelijkspartners, asielzoekers, familieherenigingen. Momenteel voelen ze zich al sterk genoeg om de jeugd de boel te laten op stelten zetten waar ze maar kunnen. Politie , brandweer en ambulances worden aangevallen op straat troepen jongeren samen om een onveilig gevoel te creëren en geen enkele moskee reageert. Zie hoe dat 10 jaar geleden was en denk na hoe het er binnen 20 jaar gaat uitzien. Deze morgen nog in de kliniek groten boel, Security moest ingrijpen omdat en voor een "van de trap gevallen" moslima in groot ornaat geen vrouwelijke spoedarts beschikbaar was. Ik zal het niet meer meemaken maar ik heb de kleinkinderen de raad gegeven om zo spoedig mogelijk dit land en het verloren Europa te verlaten voordat het te laat is..

Er is een verschil tussen een islamiet en een islamist.
Er is geen probleem met islamieten.
Er is een probleem met islamisten.

Zipper 26 november 2020 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9528831)

Er is een probleem met beiden, alleen zijn de problemen bij de ene nog wat groter dan bij de andere. Ik heb er 20jaar tussen gewoond tot ik echt moest kiezen : ofwel weggaan ofwel elke dag ambras.

TREBRON 26 november 2020 16:09

Citaat:

Ik zie links en rechts een man op sloffen in djelabach met een gehaakt potske op zijn hoofd. Vraag;;;;;;Hoe herken ik wie de Islamiet of de Islamist is???????:roll: Voor zover ik er ervaring mee heb is er met alletwee wel altijd iets aan de hand maar met de ene meer dan met de andere. In ieder geval ik denk dat ze allemaal thuiswerken want ik zie ze regelmatig zowel voor de middag als in de namiddag op straat of bij de Arabische kruidenier of aan de moskee.

marie daenen 26 november 2020 16:48

Citaat:

Hoe lang denk je dat dat zo nog blijft??? Eens dat zij de macht overgenomen hebben zijn de islamisten de beste islamieten en is er geen onderscheid meer...

Dadeemelee 26 november 2020 19:51

Citaat:

Misschien toch nog eens op de feiten terugkomen. Minister Van Quickenborne wil haatpraat van oa radicale moslims strafbaar maken.

De islam willen verbieden gaat kilometers verder.

Rudy 26 november 2020 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9529101)
Misschien toch nog eens op de feiten terugkomen. Minister Van Quickenborne wil haatpraat van oa radicale moslims strafbaar maken.

De islam willen verbieden gaat kilometers verder.

Haatspraak in het algemeen.
Een religie verbieden is onbegonnen werk

Dadeemelee 26 november 2020 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9529107)

Uiteraard, ik zei oa (onder andere).

Diego Raga 26 november 2020 20:35

Citaat:

Deze morgen nog in de kliniek groten boel, Security moest ingrijpen omdat en voor een "van de trap gevallen" moslima in groot ornaat geen vrouwelijke spoedarts beschikbaar was.

Haar man/broer/begeleider die dit eiste is een islamist pur sang die de koran hoger stelt dan de gezondheid van z'n vrouw, maar voor de doorsnee poco is dat 'een gewone moslim'.
Stel je voor dat VB-ers dit zouden doen, het internet zou ontploffen...:lol:

denkimi 26 november 2020 21:09

Citaat:

er zijn nochtans veel historisch geslaagde voorbeelden van het verbieden van een religie.

het vraagt wel een beetje geweld, maar daar gaan we sowieso toch naar toe. als het niet wij zijn die de islam verbieden, dan zal de islam op den duur al de rest verbieden.

Rudy 26 november 2020 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9529182)
er zijn nochtans veel historisch geslaagde voorbeelden van het verbieden van een religie.

het vraagt wel een beetje geweld, maar daar gaan we sowieso toch naar toe. als het niet wij zijn die de islam verbieden, dan zal de islam op den duur al de rest verbieden.

Lees eerst de wet. Er zijn erkende religies, levensbeschouwingen.

Rudy 26 november 2020 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9529108)
Uiteraard, ik zei oa (onder andere).

Dat had ik gelezen. Geen probleem.

Diego Raga 26 november 2020 23:23

Citaat:

Er is idd een verschil tussen islamieten en islamisten.
De tweede snijd je kop eraf, terwijl de eersten je armen en benen vasthouden.
Dus ja, je hebt gelijk, er is een verschil.

daiwa 27 november 2020 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 9529274)
Er is idd een verschil tussen islamieten en islamisten.
De tweede snijd je kop eraf, terwijl de eersten je armen en benen vasthouden.
Dus ja, je hebt gelijk, er is een verschil.

:lol:

De gemuilkorfde 28 november 2020 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9529187)
Lees eerst de wet. Er zijn erkende religies, levensbeschouwingen.

En wetten zijn voor eeuwig?

Rudy 28 november 2020 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9530918)
En wetten zijn voor eeuwig?

Zolang ze niet worden gewijzigd.

Xenophon 28 november 2020 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9530922)
Zolang ze niet worden gewijzigd.

:D

Rudy 28 november 2020 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9530958)
:D

lacht er nie mee.
Wat wil je als antwoord.

alice 29 november 2020 12:43

Citaat:

Ja maar is dat nu niet een probleem?

Wanneer een bepaald gedachtengoed aanzet om wat hier bij wet vast legt niet te respecteren, waarom mag dat gedachtengoed dan wel, wanneer het onder religie valt?

marie daenen 29 november 2020 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 9531339)
Ja maar is dat nu niet een probleem?

Wanneer een bepaald gedachtengoed aanzet om wat hier bij wet vast legt niet te respecteren, waarom mag dat gedachtengoed dan wel, wanneer het onder religie valt?

En waarom zou er dan aan die wet, die totaal zichzelf tegenspreekt, niet mogen geraakt worden...?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be