![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Veel gemaakte fouten
p.s. Bij de installatie van een windows10 versie op een oudere PC kan je toch eerst uittesten welke software doorgaat van uw oudere toestel en welke software er aan vernieuwing toe is? |
Citaat:
Maar wat hier al dadelijk opvalt is dat de 10 enorm veeleisend is wat hardware betreft. Precies of er ergens 'afspraken' gemaakt zijn tussen M$ en 'derden'. Normaal gezien zou je van een Win-7 probleemloos moeten kunnen overstappen naar de 10 wat hardware betreft dan toch. |
Citaat:
Spreek ik dan over 'oude pc's' die toch qua specs al uit de kluiten gewassen waren toen ze op Win7 draaiden? Best eerst even nakijken is de boodschap: Ga naar je 'Configuratiescherm', en klik daar op 'Systeem en beveiliging'. Klik in het volgende venster op 'Systeem'. Ook alles wat men op een oude PC gezet heeft (fotokes/teksten) op een externe harde schijf wegschrijven? Win 10 zou tevreden zijn met: Processor: 1 Ghz of hoger RAM (werkgeheugen): 1 GB (voor 32-bit) of 2 GB (voor 64-bit) Schijfruimte: 16 GB (voor 32-bit) / 20 GB (voor 64-bit) Videokaart: DirectX 9 of hoger Schermresolutie: 800 x 600 pixels of hoger Bovenstaande lijkt mij wat kort door de bocht. De gratis upgrade van Windows 7/8.1 naar Windows 10 MediaCreationTool PC specs, die mensen van CCleaner hebben daarvoor Speccy® Er zijn nog andere programma's die hetzelfde doen te vinden op het net. :lol: |
Citaat:
Je moet al bijna een gamer zijn om de 10 te kunnen draaien. (bij manier van spreken hé) Lol... CCleaner... dat was in het begin ook een tooltje dat je van M$ niet mocht draaien op je pc, maar dat heeft M$ niet lang volgehouden wegens te veel klachten. :lol: |
Citaat:
|
ccleaner gebruik ik al jaren.
Vooral om de 'registry' op te kuisen. |
Citaat:
Het is zelfs zo dat mijne Dell laptop (10 jaar) onder win 7&8 problemen had met een 'frozen screen'. Talloze klachten daarvan op het Dell forum. Bij het installeren van win10 gedaan met de problemen. Nu vervangen door een thinkpad T440 van 6 jaar, loopt als een trein. |
Citaat:
Of op mijn oude XPS 17 van 10 jaar terug die mijn madam gebruikt voor thuiswerk. |
Citaat:
Allemaal rommel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
PrivaZer dan maar? (Wel weten hoe je die insteld anders :? ) p.s. Een oudere versie van de software want ik geloof, niet zeker van, dat de laatste versie (v4.0.15) géén cookies meer zal verwijderen. |
Citaat:
Gewoon niks van die rommel tooltjes draaien op uwen bak. Toch niet moeilijk? |
Citaat:
Nog nooit een probleem (op een oude met Win 7 pc) gehad na PrivaZer zijn werk even te laten doen. (zoals ik al eerder schreef, wel opletten hoe je die gaat instellen want ... :roll: ) Logfiles dan zo maar wegwerken? Command prompt (Opdrachtprompt) als admin en dan: for /F "tokens=*" %1 in ('wevtutil.exe el') DO wevtutil.exe cl "%1" Of dat zijn werk echt doet???? |
Citaat:
En afhankelijk van welke programma's je op je pc hebt, kan het van belang zijn om niet over te stappen op een nieuwere versie van windows. De oudere programma's waren namelijk nog makkelijke te krakken, terwijl ze toch pokke duur waren om legaal aan te schaffen. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() ps: ik veronderstel een typfoutje zekers ? :lol: (maar wel een leuke) ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be