![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Mentale terreur.. Ach, alle dierbaren die in een risicogroep zitten heb ik nog maar twee keer gezien dit jaar. Buiten. Op afstand. Elk met een eigen kommetje borrelnootjes. En ze leven nog. 't Is niet omdat ik overkom als een zwakzinnige idioot, dat ik niet voorzichtig kan zijn. Maar overdrijven in die voorzichtigheid, wat de hele samenleving wel lijkt te doen, neen, daar doe ik niet aan mee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er sterven geen 10x zoveel mensen hé. Hooguit 2-3x. In een zwaar griepseizoen heeft nooit iemand mij schuldgevoelens zitten aanpraten wanneer ik na de januari-examens eens goed ging feesten of met de studentenkring op skireis ging. |
Citaat:
Waarom verstaan die niet dat je al in de hel zit? |
Citaat:
|
Er is een weg uit ja. Je wint, winnen is alles.
En dan krijg je wat goud en een badge omdat je nu een fatsoenlijk mens bent. Wat ben je ermee? Je hebt gevochten en dan word je weer weggegooid. Laat me gewoon rotten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Probleem is, dat covid-19 veel besmettelijker is dan griep of verkoudheid en virologen draaien met de wind in hun bevindingen ervan. Lockdown feestjes zullen wel uitsterven bij zeer zware boetes die eraan komen, dat probleem lost wel op. U skireis geniet ervan , vergeet niet regelmatig de zwarte piste te nemen dan zijn we van dat mogelijk probleem ook verlost. |
Citaat:
Hebt u daar ooit één seconde een mondmasker voor gedragen? Eén feestje voor afgezegd ? Éénmaal gepleit dat de horeca en winkels zouden sluiten? Natuurlijk niet. Wie weet hoeveel dierbaren van anderen u toen ooit besmet en gedood hebt ? En ja, corona heeft meer doden gemaakt dan griep, maar het feit dat u in het verleden nooit gepleit heeft voor maatregelen tegen de griepepidemie, duidt er gewoon op dat u 650.000 griepdoden acceptabel vindt en dat u daar geen seconde levenscomfort voor wou opgeven. Tot daar uw empathie. Dan nu wat emotioneel komen doen, is gewoonweg hypocriet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In welke mate is het erger dat die naaste aan corona dood gaat ? Elk jaar gaan er 110 000 "naasten" van mensen dood. Dat is normaal, omdat mensen nu eenmaal dood gaan. Daar is niks triestigs aan. Mensen zijn levende wezens, en gaan dus dood. Nu zijn er enkele tienduizenden die van corona dood gaan. Waar zit hem het verschil ? |
Citaat:
|
Citaat:
En verder maakt men voor zichzelf uit - en enkel voor zichzelf - wat men wel, en wat men niet wenst opzij te laten om de eigen kans op complicaties van corona te vermijden. Net zoals men dat doet met andere gezondheidsaspecten. Tenslotte wordt men besmet omdat men dat zelf kiest. Je bepaalt dus zelf ook hoeveel inspanningen je wil doen om dat te vermijden, wat daarbij wel de moeite waard is, en wat niet. |
Citaat:
Is hier al 20000 keer aan bod gekomen. (zie, ik kan ook overdrijven...) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be