Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Wie zijn degenen die ons moedwillig besmetten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256503)

Rudy 14 december 2020 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9544672)
@ jad°relen°ir
Wacht tot u een dierbare die u nauw aan uw hart ligt infecteert en dat die sterft door uw zwakzinnige ingesteldheid en dat wij allen corona achter ons zullen laten ,dan blijf u heel uw leven achter met een pijn die niet zal verjaren. Ga maar verder feesten manneke.

2

jad°relen°ir 14 december 2020 12:35

Citaat:

@ jad°relen°ir
Wacht tot u een dierbare die u nauw aan uw hart ligt infecteert en dat die sterft door uw zwakzinnige ingesteldheid en dat wij allen corona achter ons zullen laten ,dan blijf u heel uw leven achter met een pijn die niet zal verjaren. Ga maar verder feesten manneke.

Oh wee.. angst.. paniek.. hysterie.. wat als???

Mentale terreur..

Ach, alle dierbaren die in een risicogroep zitten heb ik nog maar twee keer gezien dit jaar. Buiten. Op afstand. Elk met een eigen kommetje borrelnootjes. En ze leven nog.

't Is niet omdat ik overkom als een zwakzinnige idioot, dat ik niet voorzichtig kan zijn. Maar overdrijven in die voorzichtigheid, wat de hele samenleving wel lijkt te doen, neen, daar doe ik niet aan mee.

fred vanhove 14 december 2020 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9544691)
Oh wee.. angst.. paniek.. hysterie.. wat als???

Mentale terreur..

Ach, alle dierbaren die in een risicogroep zitten heb ik nog maar twee keer gezien dit jaar. Buiten. Op afstand. Elk met een eigen kommetje borrelnootjes. En ze leven nog.

't Is niet omdat ik overkom als een zwakzinnige idioot, dat ik niet voorzichtig kan zijn. Maar overdrijven in die voorzichtigheid, wat de hele samenleving wel lijkt te doen, neen, daar doe ik niet aan mee.

Wie vraagt er om te overdrijven ? Voorzichtig zijn en uw contacten zo veel mogelijk beperken meer vraagt men toch niet ? Ik begrijp dat dat al heel wat is maar mocht iedereen dat doen stonden we al een hele stap dichterbij de uitgang.

Deo 14 december 2020 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9544691)
Ach, alle dierbaren die in een risicogroep zitten heb ik nog maar twee keer gezien dit jaar. Buiten. Op afstand.Elk op afstand.....

Knap dat je daar toch rekening mee houdt en voor alle anderen fuck off

TheFourHorsemen 14 december 2020 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9544676)
Moest dat alleen in Vlaanderen zo zijn dan zou ik daar nog kunnen inkomen maar over gans de wereld ? Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn.:?

Ja, een zeer stevige ziekte die ongeveer 2-3 maal zo dodelijk is als de griep.

TheFourHorsemen 14 december 2020 13:10

Citaat:

@ jad°relen°ir

Waarom is dat bij corona onaanvaardbaar en bij een zware griepgolf wel?

Er sterven geen 10x zoveel mensen hé. Hooguit 2-3x.

In een zwaar griepseizoen heeft nooit iemand mij schuldgevoelens zitten aanpraten wanneer ik na de januari-examens eens goed ging feesten of met de studentenkring op skireis ging.

TV-verslaafde 14 december 2020 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9544710)
Wie vraagt er om te overdrijven ? Voorzichtig zijn en uw contacten zo veel mogelijk beperken meer vraagt men toch niet ? Ik begrijp dat dat al heel wat is maar mocht iedereen dat doen stonden we al een hele stap dichterbij de uitgang.

Ja, de uitgang. Dat is voor degelijk volk. Laat ons toch gewoon rotten in de hel.

Waarom verstaan die niet dat je al in de hel zit?

gunter5148 14 december 2020 13:20

Citaat:

@ jad°relen°ir

Verder dan wat emotioneel gejank en hyperbool geraken we blijkbaar niet meer om dit fascistisch regime goed te praten.

TV-verslaafde 14 december 2020 13:22

Er is een weg uit ja. Je wint, winnen is alles.

En dan krijg je wat goud en een badge omdat je nu een fatsoenlijk mens bent. Wat ben je ermee?

Je hebt gevochten en dan word je weer weggegooid. Laat me gewoon rotten...

fox 14 december 2020 13:26

Citaat:

@ jad°relen°ir

Gaan we dan vanaf elk jaar een lockdown organiseren wanneer de griep in het land is?

Infowarrior 14 december 2020 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9544348)
Het opbod aan alsmaar strengere straffen op dit forum tart werkelijk elke verbeelding.
Torenhoge geldboetes, werkstraffen, gevangenis, aanklacht wegens moord enz .....
Bange mensen maken blijkbaar de beste kampbewakers.

De Capo's van morgen.

Deo 14 december 2020 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9544729)
Waarom is dat bij corona onaanvaardbaar en bij een zware griepgolf wel?

Er sterven geen 10x zoveel mensen hé. Hooguit 2-3x.

In een zwaar griepseizoen heeft nooit iemand mij schuldgevoelens zitten aanpraten wanneer ik na de januari-examens eens goed ging feesten of met de studentenkring op skireis ging.

Over de maatregels heb ik zelf ook mijn bedenkingen en vroeger had ik ook iets van menneke blijf met uw snotvalling eens thuis of op werk iemand die zwaar ziek was.....
Probleem is, dat covid-19 veel besmettelijker is dan griep of verkoudheid en virologen draaien met de wind in hun bevindingen ervan.
Lockdown feestjes zullen wel uitsterven bij zeer zware boetes die eraan komen, dat probleem lost wel op.
U skireis geniet ervan , vergeet niet regelmatig de zwarte piste te nemen dan zijn we van dat mogelijk probleem ook verlost.

schietboog 14 december 2020 13:34

Citaat:

@ jad°relen°ir

Waar was u al die jaren toen de griep lelijk huis hield ? Tot 650.000 doden/ jaar, maar daar hebt u nooit rekening mee gehouden, laat staan één moment slaap over gelaten.
Hebt u daar ooit één seconde een mondmasker voor gedragen? Eén feestje voor afgezegd ? Éénmaal gepleit dat de horeca en winkels zouden sluiten?
Natuurlijk niet. Wie weet hoeveel dierbaren van anderen u toen ooit besmet en gedood hebt ?
En ja, corona heeft meer doden gemaakt dan griep, maar het feit dat u in het verleden nooit gepleit heeft voor maatregelen tegen de griepepidemie, duidt er gewoon op dat u 650.000 griepdoden acceptabel vindt en dat u daar geen seconde levenscomfort voor wou opgeven. Tot daar uw empathie.
Dan nu wat emotioneel komen doen, is gewoonweg hypocriet.

Jan Janssen 14 december 2020 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9544756)
Over de maatregels heb ik zelf ook mijn bedenkingen en vroeger had ik ook iets van menneke blijf met uw snotvalling eens thuis of op werk iemand die zwaar ziek was.....
Probleem is, dat covid-19 veel besmettelijker is dan griep of verkoudheid en virologen draaien met de wind in hun bevindingen ervan.
Lockdown feestjes zullen wel uitsterven bij zeer zware boetes die eraan komen, dat probleem lost wel op.
U skireis geniet ervan , vergeet niet regelmatig de zwarte piste te nemen dan zijn we van dat mogelijk probleem ook verlost.

Ja de zwarte piste is meer risico dan de blauwe piste. Moeten we deze nu afschaffen?

patrickve 14 december 2020 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9544666)
Virologen en andere experten hebben er geen belang bij om de kwakzalver uit te hangen.

Dat is wat mij inderdaad het meeste verbaast.

patrickve 14 december 2020 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9544673)
Ach brave jongen. Het leuke aan zo een virtuele verhaaltjes is dat je kan schrijven wat je wil.

Tja. Jij zegt dat, he.

patrickve 14 december 2020 13:39

Citaat:

Wacht tot u een dierbare die u nauw aan uw hart ligt infecteert en dat die sterft door uw zwakzinnige ingesteldheid en dat wij allen corona achter ons zullen laten

Welk verschil is er met iemand die van griep dood ging, of iemand die van kanker dood gaat ? Iedereen gaat dood hoor. Al uw naasten gaan dood, gij ook, ik ook.

In welke mate is het erger dat die naaste aan corona dood gaat ?

Elk jaar gaan er 110 000 "naasten" van mensen dood. Dat is normaal, omdat mensen nu eenmaal dood gaan. Daar is niks triestigs aan. Mensen zijn levende wezens, en gaan dus dood. Nu zijn er enkele tienduizenden die van corona dood gaan. Waar zit hem het verschil ?

patrickve 14 december 2020 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9544676)
Moest dat alleen in Vlaanderen zo zijn dan zou ik daar nog kunnen inkomen maar over gans de wereld ? Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn.:?

Juist: groepshysterie.

patrickve 14 december 2020 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9544710)
Voorzichtig zijn en uw contacten zo veel mogelijk beperken meer vraagt men toch niet ? Ik begrijp dat dat al heel wat is maar mocht iedereen dat doen stonden we al een hele stap dichterbij de uitgang.

Natuurlijk niet. Contacten zijn belangrijker dan een paar doden. Wat men eventueel kan doen, als die personen dat wensen, is bij risico gevallen die hun leven boven hun contacten zetten, inderdaad opletten. Dat is het enige dat redelijk is.

En verder maakt men voor zichzelf uit - en enkel voor zichzelf - wat men wel, en wat men niet wenst opzij te laten om de eigen kans op complicaties van corona te vermijden. Net zoals men dat doet met andere gezondheidsaspecten.

Tenslotte wordt men besmet omdat men dat zelf kiest. Je bepaalt dus zelf ook hoeveel inspanningen je wil doen om dat te vermijden, wat daarbij wel de moeite waard is, en wat niet.

gunter5148 14 december 2020 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deo (Bericht 9544756)

Sorry, maar er is GEEN empirisch bewijs dat covid (veel) besmettelijker/dodelijker is dan griep/verkoudheid.
Is hier al 20000 keer aan bod gekomen. (zie, ik kan ook overdrijven...)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be