De Prof |
11 januari 2021 18:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
(Bericht 9572485)
Ik eis dan ook niet van anderen dat ze hun leven verknoeien om de illusie te koesteren dat ze zo het mijne redden. Ik heb niet gezegd dat die ouderen verzocht worden van zichzelf van kant te maken, he. Maar zij hebben uiteraard geen "recht" meer om hun eisen aan de maatschappij te stellen. Ze worden nog getolereerd. Ik ook he. Zoals ik al stelde, dood gaan is voor mij een normale zaak. Als ik eerst nog wat extra plezier kan beleven is dat meegenomen, maar dat moet niet echt. Ik heb min of meer achter de rug wat ik wenste. Veel meer moet dat niet zijn, en ik gun ook niet speciaal meer aan een andere uiteraard.
|
Ik denk niet dat de 'oudjes' nu het 'recht' eisen, van de jongeren om hun leven te vergooien.
Het is onze maatschappij die nu éénmaal zo ineen zit.
Het is de overheid (regering) die maatregelen oplegt.
Moest men navraag doen bij hoog bejaarde mensen te kiezen tussen een sterven in het rusthuis, of thuis. ipv met de 100 naar een ziekenhuis gebracht te worden om daar aan de apparatuur in eenzaamheid weg te kwijnen.
Dan denk ik dat vele zouden zeggen laat mij hier maar sterven, als corona me te pakken heeft, dan is dat maar zo.
|