Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het sneeuwt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257515)

Vrijheideerst 9 februari 2021 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9600399)
Al ooit eens -35 C meegemaakt? En zelfs dat zullen ze in Alaska maar pussy vinden. De verpleegster van mijn podiatrist is een native uit Alaska. Die moet eens lachen als iemand klaagt over het weer.

HLN maakt het bont door te doen alsof er hier straks 55 cm zal liggen ofzoiets.

Skobelev 9 februari 2021 16:29

Citaat:

Al ooit eens -35 C meegemaakt? En zelfs dat zullen ze in Alaska maar pussy vinden. De verpleegster van mijn podiatrist is een native uit Alaska. Die moet eens lachen als iemand klaagt over het weer.

Al eens een klein uurtje vastgezeten in een magazijn bij -35, in de wind van de ventilator, 6 meter hoog op een schaarlift die niet meer naar beneden wilde. Best frisjes....:? Een Royco soepje of twee gedronken achteraf.

kojak 9 februari 2021 16:30

Citaat:

Tja, eigenlijk zijn wij niet veel gewend in ons landje.
De Zweden moeten er soms ook mee lachen, dus heel ver hoef je zelf niet te gaan.

Bij ons was de koudste nacht ooit gemeten te Ukkel -20,7 en dat was op 25/01/1881.
De laagste Belgische temperatuur dateert van 20 januari 1940 en staat op naam van Rochefort. Berekoud was het toen: MIN 30,1 graden.

kojak 9 februari 2021 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9600418)
Al eens een klein uurtje vastgezeten in een magazijn bij -35, in de wind van de ventilator, 6 meter hoog op een schaarlift die niet meer naar beneden wilde. Best frisjes....:? Een Royco soepje of twee gedronken achteraf.

Daar kon je toen best het hoofd koel houden om er niet af te vallen ... ;-)

Vrijheideerst 9 februari 2021 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9600424)

Lachen man. :roll:

Zucht 9 februari 2021 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9600424)

Uw ballen vriezen dan vast aan die lift zodat ge er niet meer af kunt vallen.

kojak 9 februari 2021 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9600434)
Lachen man. :roll:

Wees gerust. Dat doe ik tegenwoordig met de meeste van uw postings. :mrgreen: ;)

Vrijheideerst 9 februari 2021 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9600459)
Wees gerust. Dat doe ik tegenwoordig met de meeste van uw postings. :mrgreen: ;)

kojak 9 februari 2021 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9600461)

:lol:

Elio di Supo 9 februari 2021 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9600421)
Tja, eigenlijk zijn wij niet veel gewend in ons landje.
De Zweden moeten er soms ook mee lachen, dus heel ver hoef je zelf niet te gaan.

Bij ons was de koudste nacht ooit gemeten te Ukkel -20,7 en dat was op 25/01/1881.
De laagste Belgische temperatuur dateert van 20 januari 1940 en staat op naam van Rochefort. Berekoud was het toen: MIN 30,1 graden.

Toen ik de eerste keer mijn vrouw kwam bezoeken (allee mijn verloofde toen) was er in Oklahoma de fameuze ice storm. Dat heeft toch een tijdje geduurd vooraleer de electriciteitsvoorziening terug op poten stond. En ongeveer 1/3 vd bomen verloren hun takken.

kojak 9 februari 2021 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9600542)
Toen ik de eerste keer mijn vrouw kwam bezoeken (allee mijn verloofde toen) was er in Oklahoma de fameuze ice storm. Dat heeft toch een tijdje geduurd vooraleer de electriciteitsvoorziening terug op poten stond. En ongeveer 1/3 vd bomen verloren hun takken.

Op dat gebied, extreme weercondities, zitten wij in ons apenlandje nog vrij goed.
Als je het wat nader bekijkt zijn vooral Frankrijk, Nederland & Duitsland wat de schokbrekers en krijgen wij, als we iets krijgen zelfs, een sterk afgeroomde versie van het originele over ons heen.

Dadeemelee 9 februari 2021 19:10

Citaat:

Neen, maar er is hier niks voor -10 ontworpen. Ik ben eigenlijk stomverbaasd dat er nog treinen rijden.

kojak 9 februari 2021 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9600552)
Neen, maar er is hier niks voor -10 ontworpen. Ik ben eigenlijk stomverbaasd dat er nog treinen rijden.

Zelfs wij zijn daar niet voor ontworpen. :lol:
Ik heb het ook graag ietskes warmer zenne.
Nog een paar dagen. Vanaf zaterdag wordt het beter en volgende week gaan we al terug naar de 8°.
Alé, volgens Meteovista toch. ;)

Dadeemelee 9 februari 2021 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9600557)
Zelfs wij zijn daar niet voor ontworpen. :lol:
Ik heb het ook graag ietskes warmer zenne.
Nog een paar dagen. Vanaf zaterdag wordt het beter en volgende week gaan we al terug naar de 8°.
Alé, volgens Meteovista toch. ;)

Probleem ook bij dees temperaturen: handen beginnen ‘uit te drogen’ zeker met al die handgels en wassen.

kojak 9 februari 2021 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9600568)
Probleem ook bij dees temperaturen: handen beginnen ‘uit te drogen’ zeker met al die handgels en wassen.

Beetje aftersun of nivea aansmeren kan wonderen doen.
Enne, die aftersun dat is serieus gemeend.
Werkt prima.

Elio di Supo 9 februari 2021 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9600546)
Op dat gebied, extreme weercondities, zitten wij in ons apenlandje nog vrij goed.
Als je het wat nader bekijkt zijn vooral Frankrijk, Nederland & Duitsland wat de schokbrekers en krijgen wij, als we iets krijgen zelfs, een sterk afgeroomde versie van het originele over ons heen.

VK ook niet vergeten. Die hebben ook al tamelijk wat stormen en zware regenval te verduren gehad.

Dadeemelee 9 februari 2021 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9600572)
Beetje aftersun of nivea aansmeren kan wonderen doen.
Enne, die aftersun dat is serieus gemeend.
Werkt prima.

Ja ik heb hier ook zoiets. Probleem is: dat voelt vettig aan.

kojak 9 februari 2021 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9600574)
VK ook niet vergeten. Die hebben ook al tamelijk wat stormen en zware regenval te verduren gehad.

Inderdaad.
Een invloed zal het wel hebben maar of zij effectief als een buffer optreden voor ons weer, daar ben ik nu niet echt zeker van.

kojak 9 februari 2021 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9600576)
Ja ik heb hier ook zoiets. Probleem is: dat voelt vettig aan.

Dat is nu juist de bedoeling hé.
Gewoon het de tijd wat geven dat het in uw velleke kan indringen. (of moet ik zeggen vel ? :-P)
En je moet er nu ook geen liters van gaan gebruiken. Een klein beetje is meestal genoeg.

Elio di Supo 9 februari 2021 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9600579)
Inderdaad.
Een invloed zal het wel hebben maar of zij effectief als een buffer optreden voor ons weer, daar ben ik nu niet echt zeker van.

Ik heb toch al een paar keer kunnen vaststellen dat er een hele sterke westenwind over het VK trok en grote stukken land onder water zette, en dat nadien die westenwind in afgezwakte vorm over de lage landen trok.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be