patrickve |
18 april 2021 19:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
(Bericht 9641618)
Ik zie niet in waarom.
Waarom zou er mogen getest worden op volwassenen, en niet op kinderen en zelfs baby's ?
|
Dat mag, maar dat is heel heel sterk omkaderd en in dit geval kan ik mij niet indenken dat de regels hiervoor gerespecteerd zijn. Maar tegenwoordig telt geen enkele regel meer.
Normaal gezien mag er enkel op kinderen geexperimenteerd worden in twee gevallen:
1) het experiment komt potentieel ten goede aan het geteste kind (bijvoorbeeld, dat kind heeft een aandoening waarop de gangbare behandeling niet goed werkt, en er is een voorstel voor een nieuw soort behandeling dat misschien beter werkt)
2) als er weinig gevaar is voor het geteste kind, moet het experiment ten goede komen aan "kinderen" in het algemeen, ook al is dat misschien niet expliciet het geval voor DIT geteste kind.
Wat expliciet NIET mag is op kinderen testen voor het welzijn van niet-kinderen.
Ik begrijp niet goed in welke mate het testen van dat vaccin op babies aan DIE specifieke baby ten goede komt of aan baby's in het algemeen. Als het gaat om meer groepsimmuniteit te bekomen, valt die test expliciet onder de condities waarbij testen op kinderen niet mag.
|